Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p skrzypi przy odpalaniu

pstygar123 24 Lut 2019 19:30 1470 63
  • #31
    pstygar123
    Poziom 6  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    pstygar123 napisał:
    Mogę do benzyny lub ropy włożyć cylindry, tłoki, głowice i inne czesci?

    Z tego co masz jedyny użytek to sprzedaż na złom.

    Nie mam zamiaru :)
    Grzecznie zapytałem, proszę o odpowiedź moje pytania:
    "Mogę do benzyny lub ropy włożyć cylindry, tłoki, głowice i inne czesci?"
    Oraz których części nie można
  • #33
    pstygar123
    Poziom 6  
    Nic nie jest zatarte ;)
    Zero rys na cylindrach
  • Pomocny post
    #34
    anchilos
    Poziom 30  
    Jak silnik nie pracuje nie ma smarowania ani na wał (z pompy), ani na tłoki (rozbryzgowe ). Zamoczyć tłoki w ropie (dieslu ) , sprawdzić czy pierścienie "odpuściły ".Zamoczyć tłoki w oleju . Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej . Wytrzeć cylindry ręcznikiem lub papierkiem do D.... Posmarować gary "oliwką" . Włożyć tłoki nie łamiąc pierścieni. Powodzenia.
  • #35
    pstygar123
    Poziom 6  
    anchilos napisał:
    Jak silnik nie pracuje nie ma smarowania ani na wał (z pompy), ani na tłoki (rozbryzgowe ). Zamoczyć tłoki w ropie (dieslu ) , sprawdzić czy pierścienie "odpuściły ".Zamoczyć tłoki w oleju . Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej . Wytrzeć cylindry ręcznikiem lub papierkiem do D.... Posmarować gary "oliwką" . Włożyć tłoki nie łamiąc pierścieni. Powodzenia.

    Dzięki za poradę, zrobię to co napisałeś ale wpierw wytłumaczyć mi o co chodzi w tym zdaniu bo nie do końca zrozumialem:
    "Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ."
  • Pomocny post
    #36
    anchilos
    Poziom 30  
    pstygar123 napisał:
    Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ."
    Gradacja papieru ściernego. To jest papier o drobnym ziarnie . Nie zrobi rys na "garnku", zwłaszcza nawilżony olejem. Odnośnie klawiatury : możesz przesunąć klawisze i przetrzeć oś owym papierkiem na oliwkę. Jeszcze lepiej gdybyś rozmontował klawiaturę , zdjął klawisze { dźwignie }
    i przeczyścił owym papierkiem z olejem .
  • #37
    pstygar123
    Poziom 6  
    anchilos napisał:
    pstygar123 napisał:
    Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ."
    Gradacja papieru ściernego. To jest papier o drobnym ziarnie . Nie zrobi rys na "garnku", zwłaszcza nawilżony olejem. Odnośnie klawiatury : możesz przesunąć klawisze i przetrzeć oś owym papierkiem na oliwkę. Jeszcze lepiej gdybyś rozmontował klawiaturę , zdjął klawisze { dźwignie }
    i przeczyścił owym papierkiem z olejem .

    Okej, dzięki zrobię tak jak napisales :)
  • Pomocny post
    #38
    zworys
    Poziom 39  
    pstygar123 napisał:
    "Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ."

    To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie. Ta gradacja "1000" to minimum i tak jak napisał kolega - na mokro - z olejem. Chodzi o to żeby - wypolerowany po iluś tam km przebiegu - cylinder znowu lekko zmatowić ALE NIE PODRAPAĆ.
    Silnika nie musi wyrzucać - jeszcze do niedawna można było kupić kpl. remontowy - cylinder z uszczelnieniem, tłok , pierścienie. Można wymienić od biedy jedną sekcję. Problem wskazuje na zapchane kanały olejowe , prawdopodobnie w wale korbowym. Po zamoczeniu w benzynie czy oleju napędowym należy je solidnie przemyć silnym strumieniem benzyny czy oleju napędowego żeby wypłukać wszystkie "paprochy" i nagar. W ostateczności można wybić owe "kapsle" - zaślepki kanałów olejowych wału i wyczyścić. Przedmuchać sprężonym powietrzem. Problemem potem może być poprawne nabicie nowych zaślepek żeby zapewnić szczelność kanałów. Nie wolno używać tych wybitych - nie da się na nich utrzymać szczelności. Podobnie należy przepłukać kanały olejowe w bloku silnika i osi klawiatury. Do sprawdzenia pompa olejowa - czy nie jest uszkodzony zawór nadmiarowy i czy nie jest wytarta pokrywa - bo taka pompa nie da właściwego ciśnienia. Praktycznie kolego to jest kapitalny remont silnika - tyle że ten silnik można było remontować mając podstawowe narzędzia i trochę miejsca.
  • #39
    pstygar123
    Poziom 6  
    zworys napisał:
    pstygar123 napisał:
    "Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ."

    To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie. Ta gradacja "1000" to minimum i tak jak napisał kolega - na mokro - z olejem. Chodzi o to żeby - wypolerowany po iluś tam km przebiegu - cylinder znowu lekko zmatowić ALE NIE PODRAPAĆ.
    Silnika nie musi wyrzucać - jeszcze do niedawna można było kupić kpl. remontowy - cylinder z uszczelnieniem, tłok , pierścienie. Można wymienić od biedy jedną sekcję. Problem wskazuje na zapchane kanały olejowe , prawdopodobnie w wale korbowym. Po zamoczeniu w benzynie czy oleju napędowym należy je solidnie przemyć silnym strumieniem benzyny czy oleju napędowego żeby wypłukać wszystkie "paprochy" i nagar. W ostateczności można wybić owe "kapsle" - zaślepki kanałów olejowych wału i wyczyścić. Przedmuchać sprężonym powietrzem. Problemem potem może być poprawne nabicie nowych zaślepek żeby zapewnić szczelność kanałów. Nie wolno używać tych wybitych - nie da się na nich utrzymać szczelności. Podobnie należy przepłukać kanały olejowe w bloku silnika i osi klawiatury. Do sprawdzenia pompa olejowa - czy nie jest uszkodzony zawór nadmiarowy i czy nie jest wytarta pokrywa - bo taka pompa nie da właściwego ciśnienia. Praktycznie kolego to jest kapitalny remont silnika - tyle że ten silnik można było remontować mając podstawowe narzędzia i trochę miejsca.


    Dzięki mordeczko za pomogę :D
    W sobotę zobaczę co da się zrobić.
    W razie problemów odezwę się ;)
  • #41
    pstygar123
    Poziom 6  
    Panowie rozbierałem dzisiaj silnik i nic złego nie było.
    Ta rurka co ciągnie olej z miski była zajebana całkowicie i dlatego wydaje mi się że nie smarowało.
    Wyczyściłem w ropie wszystko.
    Tłoki w cylindrach chodzą ładnie tylko bez tego pierścienia ze sprężyna bo nie wiedziałem jak wlozyc do cylindra i się połamały (jeden i tak był zapieczony więc nie dalo się odratowac) .
    Wiecie jak założyć bez połamania? Są strasznie kruche..
  • #43
    pstygar123
    Poziom 6  
    zworys napisał:
    pstygar123 napisał:
    Wiecie jak założyć bez połamania? Są strasznie kruche..

    Połamały się przy zakładaniu na tłok czy przy wkładaniu tłoka do cylindra?

    Przy wkładaniu tłoka do cylindra
  • Pomocny post
    #44
    zworys
    Poziom 39  
    W takim razie są dwa sposoby - kupuje się specjalną zaciskową tuleję ze sprężystej blachy i zaciska się ją na tłoku tak żeby pierścienie się całkowicie zrównały z tłokiem i delikatnie drewnianym kołkiem wbija się tłok do cylindra. Prze zaciskaniem należy posmarować olejem silnikowym tą blachę od wewnątrz. Poszukaj przyrząd do zakładania tłoków Fiat 126p skrzypi przy odpalaniu
    Druga metoda starych traktorzystów - cienki stalowy drut mocujemy do szpilki tuz przy korpusie cylindra , wkładamy tłok , opasujemy drutem pierścień i mocno naciągamy drut ściskając pierścień aż pierścień wejdzie w cylinder -ewentualnie można tłok ręką delikatnie popchnąć - i tak z pozostałymi pierścieniami.
  • #46
    pstygar123
    Poziom 6  
    Dzięki za poradę ;)
  • Pomocny post
    #47
    anchilos
    Poziom 30  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Cylinder 126p na stożek od dołu jak posmarujesz olejem to wchodzi jak w masło trzeba tylko stymulować pierścień co by równo wchodził a nie jedną częścią.
    "ALE" trzeba mieć wymontowany wał korbowy ( w przypadku "KASZLAKA' wałek korbkowy ). Pozdrawiam.
  • #48
    Daro122
    Poziom 31  
    anchilos ty składałeś silnik od 126p ?
  • #49
    pstygar123
    Poziom 6  
    Tarcza sprzęgła i docisk sprzęgła mają być suche czy Jakiś smar bądź olej ma na nich być?
  • Pomocny post
    #50
    Pan.Kropa
    Poziom 24  
    pstygar123 napisał:
    Tarcza sprzęgła i docisk sprzęgła mają być suche czy Jakiś smar bądź olej ma na nich być?
    Mają być suche i czyste.
  • #51
    Daro122
    Poziom 31  
    Jeżeli masz tam olej to sprawdź brok za tulejką wałka sprzęgłowego ma być tam sucho . Smarujesz delikatnie smarem wieloklin na wałku sprzęgłowym .
  • #52
    Pan.Kropa
    Poziom 24  
    No i oczywiście simering na wale korbowym do wymiany bez względu na to w jakim jest stanie.
  • #53
    pstygar123
    Poziom 6  
    Fiat 126p skrzypi przy odpalaniu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Panowie jak się to nazywa?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak ściągałem wał korbowy to ten kawałek miedzi wypadł
  • #54
    Daro122
    Poziom 31  
    Sprawdź luz na wałku rozrządu od strony łańcucha jeżeli nasz tam luz to ta naprawa musi objąć naprawę tego łożyska a to już większy wydatek i nie da się tego zrobić samemu , bez tego nie będzie dobrego ciśnienia oleju . Może warto zastanowić się nad wymianą silnika aby nie popadać w zbędne koszty.

    Dodano po 1 [minuty]:

    To panewka główna wału korbowego .
  • #56
    pstygar123
    Poziom 6  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Pisałem x razy że silnik do wymiany.

    Nie pomagasz ;)
  • #58
    pstygar123
    Poziom 6  
    Daro122 napisał:
    Sprawdź luz na wałku rozrządu od strony łańcucha jeżeli nasz tam luz to ta naprawa musi objąć naprawę tego łożyska a to już większy wydatek i nie da się tego zrobić samemu , bez tego nie będzie dobrego ciśnienia oleju . Może warto zastanowić się nad wymianą silnika aby nie popadać w zbędne koszty.


    Mógłbyś mi powiedzieć jak sprawdzić ten luz i czy on ma tam wgl być?
  • #59
    Daro122
    Poziom 31  
    Tak profesjonalnie używa się do tego mikromierza i średnicówki , bez tych narzędzi pomiarowych możesz użyć paska kartki papieru wkładając na czop wałka i próbując to włożyć do bloku , tu gdzie kartka się zgniecie mierzysz mikromierzem lub dokładną suwmiarką i masz luz , nie pamiętam już dokładnie luzu
  • #60
    zworys
    Poziom 39  
    Sądząc po stanie tej panewki to i wał korbowy do szlifu - ten remont zamienia się w kapitalny....Ten "kawałek miedzi" był pokryty specjalnym stopem , skoro go już nie ma to znaczy że i wał swoje dostał, chyba trochę popracował na sucho...