Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brak napiecia na czujniku wysokiego cisnienia 2.0 hdi 109km.

23 Lut 2019 20:27 171 10
  • Poziom 9  
    Witam. mam nietypowy problem. Suzuki xl7 grand vitara silnik 2.0 hdi 2005r. Silnik głośno chodzi. komputer pokazał błąd 0190. brak zasilania +12 po sprawdzeniu wtyczki, istotnie żadne napięcie nie występuje. Po przedzwonieniu kabli do ecu wszystko jest ok. wygląda jakby sygnał nie wychodził z kompa. Może ktoś pomóc od czego zacząć? jestem w Norwegii i wszyscy rozkładają ręce. silnik na za duże ciśnienie i klekoce jeździ w trybie awaryjnym. poza tym błędem nie wywala nic. poza ta usterka wszystko działa bezproblemowo. nie ma problemu z zapalaniem, wtryski sprawdzone na przelewach żadnych zastrzeżeń. dobrze ze jestem u znajomych bo pewnie musiał bym auto zostawić. proszę o pomoc może ktoś miał taki przypadek. warsztat zaprzyjaźniony w pełni wyposażony wiec nie ma problemów żeby sprawdzić jakiekolwiek podpowiedzi. Maja schemat od czujnika do kompa kable 5,6,7 zielonobiały pomarańczowo biały i szarobiały. nie wiemy dalej jak są połączone i gdzie szukać. będę bardzo wdzięczny za każdą sugestie. sytuacja podbramkowa w Polsce nie było by problemu:)
    pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Podaj napięcie na czujnik, 5v i zobacz czy zacznie pracować jak należy.

    Na kostce niema ani masy ani 5V?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Zmierz miedzy masą na czujniku a masą na silniku czy nie ma napięcia. Jak jest to zrób bypass z masy silnika na masę czujnika. Jak nie ma zasilania to podać przez stabilizator 7805 i też sprawdzić. Ewentualnie emulować na przewodzie sygnałowym napięcie i patrzeć na parametry ciśnienia w komputerze. Albo czujnik albo przewody albo ecu ubite.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2702879.html podobny temat
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    wacek.wacek napisał:
    Zmierz miedzy masą na czujniku a masą na silniku czy nie ma napięcia. Jak jest to zrób bypass z masy silnika na masę czujnika. Jak nie ma zasilania to podać przez stabilizator 7805 i też sprawdzić. Ewentualnie emulować na przewodzie sygnałowym napięcie i patrzeć na parametry ciśnienia w komputerze. Albo czujnik albo przewody albo ecu ubite.


    Myślę, że nikt tam nie będzie miał stabilizatora. Ale można zasilanie z innego czujnika dać.
    No i tak jak napisałeś cała reszta.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Miałem podobny przypadek z brakiem masy. Napisał autor w poście coś o braku 12v? Tam nie występuje 12v a jak jest to sterownik ubity i czujnik przy okazji. Do tego najlepszy skopometr żeby obadać sprawę.
  • Poziom 9  
    Ok. Dzięki za wszelkie sugestie. oni zasugerowali się błędem z kompa gdzie wyraźnie jest napisane brak +12v i błąd 0190. dziś sam pomierzę wszystko i podam 5v. (nie mogę nadużywać ich pomocy tu koszt pracy za godzinę to ponad 500zl:) Jeżeli na biegu jałowym przy włączonej stacyjce ma być 0,5v to rzeczywiście, jeśli było jakieś wskazanie to można było to uznać za brak prądu skoro szukało się 12v.
  • Poziom 9  
    No wiec tak, nie wiem jak oni mierzyli im wyszło nic. Masa jest, i to jest kabel szarobiały. pomarańczowo biały, środkowy, napięcie 9,5v przy włączonej stacyjce wyłączonym silniku, na włączonym 10.5v. ostatni kabelek zielono biały pokazuje 0,4v wyłączony silnik i ok 1.1-1.2v na wolnych obrotach i na większych spada do 1v czasem 0,8v. zaraz znajdę gdzieś 5v na innym czujniku i podłącze zobaczę co się stanie.
  • Poziom 9  
    nie mam tam zadnego wyjscia na podcisnienie.

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    problem rozwiązany, (chyba) brak styku na kostce ecu. Wyjąłem ecu i rozebrałem żeby zobaczyć czy jest przejście z płytki na piny, chciałem sprawdzić pod kątem zimnego lutu, bo zauważyłem ze masa pulsuje jak jest włączony silnik. Tak z głupia frant podgiąłem te trzy piny. po ponownym podpięciu wszystkiego, miernik dalej byl podpięty, zauważyłem ze na ostatnim kablu pokazało sie 5v. wpiąłem do czujnika i zapaliłem silnik. wszystko działa jak należy. Tylko napięcia są takie jak pisałem, 10,5v na środkowym pomarańczowo białym, a na ostatnim zielono białym 5v. nie wiem czy to dobrze bo piszą ze ma być 0,5v na jałowym. skasuje błędy, pojeżdżę parę dni jak będzie ok to jadę do Polski tam się tym zajmę. dziękuje za pomoc bez was na pewno bym nie zabrał się za sprawdzanie kabli. tak już z innej beczki w tym warsztacie szukają polaka do pracy, dobrego mechanika płaca jest 35tys nok. plus premie i nadgodziny. Okolice Hamar. jak ktoś czuje się dobry i chce zaryzykować to mogę zapytać. będę tu jeszcze z 2 tyg. I wiadomo trzeba znać angielski chociaż podstawowo.
  • Poziom 9  
    Nie mam tam zadnego wyjscia na podcisnienie.

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Problem rozwiązany, (chyba) brak styku na kostce ecu. Wyjąłem ecu i rozebrałem żeby zobaczyć czy jest przejście z płytki na piny, chciałem sprawdzić pod kątem zimnego lutu, bo zauważyłem ze masa pulsuje jak jest włączony silnik. Tak z głupia frant podgiąłem te trzy piny. po ponownym podpięciu wszystkiego, miernik dalej byl podpięty, zauważyłem ze na ostatnim kablu pokazało sie 5v. wpiąłem do czujnika i zapaliłem silnik. wszystko działa jak należy. Tylko napięcia są takie jak pisałem, 10,5v na środkowym pomarańczowo białym, a na ostatnim zielono białym 5v. nie wiem czy to dobrze bo piszą ze ma być 0,5v na jałowym. skasuje błędy, pojeżdżę parę dni jak będzie ok to jadę do Polski tam się tym zajmę. dziękuje za pomoc bez was na pewno bym nie zabrał się za sprawdzanie kabli. tak już z innej beczki w tym warsztacie szukają polaka do pracy, dobrego mechanika płaca jest 35tys nok. plus premie i nadgodziny. Okolice Hamar. jak ktoś czuje się dobry i chce zaryzykować to mogę zapytać. będę tu jeszcze z 2 tyg. I wiadomo trzeba znać angielski chociaż podstawowo.