Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio 2 1.2 16V 2002 - Czasami na zimnym silniku falują obroty

23 Lut 2019 22:20 585 9
  • Poziom 29  
    Witam. Wyżej wymienione auto, po całej nocy (nie zawsze), potrafią po odpaleniu falować obroty, po kilku sekundach wracają do normy i potem nic się nie dzieje. Dzisiaj zdarzyło się tak, że obroty zafalowały tak mocno, że silnik zgasł potem uruchomiłem auto bez problemu, falowania nie było. Auto ma instalacje LPG, przed montażem działo się tak bardzo rzadko, więc instalacja odpada moim zdaniem (ostatnio byłem na sprawdzeniu szczelności, wymianie filtrów). Ponadto w aucie są nowe świece, nowa cewka z przewodami (oryginał renault), wyregulowany luz zaworowy. W sterowniku brak błędów. Czy ktoś miał podobny przypadek? Najdziwniejsze jest to, że auto ma falowanie obrotów w losowych dniach (gdy było około -5 stopni codziennie odpalał z falowaniem obrotów). Podczas jazdy, i na biegu jałowym potem cały dzień się nic nie dzieje, auto działa poprawnie, problem pojawia się tylko po całej nocy na wystudzonym silniku. Dodam, że silnik pobiera olej ok 0,1l-0,2l/1000 km może to mieć związek z tą usterką? Pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 33  
    Eidems napisał:
    Dodam, że silnik pobiera olej ok 0,1l-0,2l/1000 km może to mieć związek z tą usterką?

    0,2 litra to nie pobieranie oleju tylko normalne zużycie eksploatacyjne . :D
    Norma z tamtych lat była do 0.8 litra na 1000km. :D
    Zacznij od czyszczenia przepustnicy - łatwo nie będzie bo trzeba zrzucić kolektor ssący ( jest pod kolektorem ) a jeszce instalacja LPG umili demontaż . :D
    Jesli nie pomoże to diagnostyka a że jest LPG to jeszcze czarny kot i kula albo znajoma cyganka :D
  • Poziom 29  
    genek1000 napisał:
    Eidems napisał:
    Dodam, że silnik pobiera olej ok 0,1l-0,2l/1000 km może to mieć związek z tą usterką?

    0,2 litra to nie pobieranie oleju tylko normalne zużycie eksploatacyjne . :D
    Norma z tamtych lat była do 0.8 litra na 1000km. :D
    Zacznij od czyszczenia przepustnicy - łatwo nie będzie bo trzeba zrzucić kolektor ssący ( jest pod kolektorem ) a jeszce instalacja LPG umili demontaż . :D
    Jesli nie pomoże to diagnostyka a że jest LPG to jeszcze czarny kot i kula albo znajoma cyganka :D

    Przepustnica była ok, w aucie były regulowane luzy zaworowe, przy okazji wymienione uszczelnienia świec. Ostatnio wymieniłem filtr powietrza. Ponadto po założeniu LPG, auto zawsze odpalało za drugim razem, gazownik to poprawił od ręki (źle był podłączony sterownik - ok. 1,5 roku temu). Teraz wymieniane były filtry LPG, sprawdzenie szczelności oraz podłączenie się testerem do sterownika, gazownik nie miał żadnych uwag. Dodam, że nie dzieje się to zawsze, dzisiaj auto stało ponad 11h, temperatura +2 i odpaliło bez problemu, postaram się nagrać, jak wyglądają te wahania obrotów. Pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 33  
    Eidems napisał:
    Przepustnica była ok, w aucie były regulowane luzy zaworowe

    Co to znaczy była OK :?:
    To była czyszczona czy nie :?:
    Zawsze jest brudna , chyba że jest nowa . :D
    Podejrzewam że twój samochód ma najmniej 100 000 km to ona będzie zapi....ona a nie brudna , tym bardziej że masz jakies tam żużycie oleju .
    Niepoprawna regulacja luzów też teoretycznie może mieć wpływ na chwilowe falowanie obrotów. :cry:
  • Poziom 29  
    genek1000 napisał:
    Eidems napisał:
    Przepustnica była ok, w aucie były regulowane luzy zaworowe

    Co to znaczy była OK :?:
    To była czyszczona czy nie :?:
    Zawsze jest brudna , chyba że jest nowa . :D
    Podejrzewam że twój samochód ma najmniej 100 000 km to ona będzie zapi....ona a nie brudna , tym bardziej że masz jakies tam żużycie oleju .
    Niepoprawna regulacja luzów też teoretycznie może mieć wpływ na chwilowe falowanie obrotów. :cry:

    Obecnie ma 121tyś, regulacja luzu zaworowego była wykonywana już kilka razy, bez żadnych efektów na falowanie obrotów z rana. Przepustnica nie była czyszczona, nie wiem czy jest teraz sens ją czyścić skoro to pojawia się tylko czasami, gdyby była brudna miałbym ten objaw codziennie przynajmniej.
  • Poziom 35  
    Eidems napisał:
    Przepustnica nie była czyszczona, nie wiem czy jest teraz sens ją czyścić skoro to pojawia się tylko czasami, gdyby była brudna miałbym ten objaw codziennie przynajmniej.

    Warto ją wymyć, w końcu ona robi też jako silniczek krokowy - steruje wolnymi obrotami.
  • Poziom 33  
    Wrzuć filmik jak mocno te obroty falują .
  • Poziom 29  
    genek1000 napisał:
    Wrzuć filmik jak mocno te obroty falują .

    Na ten moment zjawiska brak, jak tylko będą falować, wrzucę klip.
  • Poziom 33  
    Eidems napisał:
    Na ten moment zjawiska brak, jak tylko będą falować, wrzucę klip.

    Więc usterka należy do typu " niewykrywalnych " lub " ten typ tak ma " . :D
    Nieprzejmować sie i użytkować samochód aż w końcu się coś zepsuje :D
  • Poziom 29  
    genek1000 napisał:
    Eidems napisał:
    Na ten moment zjawiska brak, jak tylko będą falować, wrzucę klip.

    Więc usterka należy do typu " niewykrywalnych " lub " ten typ tak ma " . :D
    Nieprzejmować sie i użytkować samochód aż w końcu się coś zepsuje :D

    Auto działało prawidłowo cały czas, kilka razy przy odpaleniu minimalnie były wahania obrotów (nie nagrywałem trwały max 3s). Wczoraj wykonałem łącznie ok 400km, zaparkowałem auto na 30min i odpaliłem, zapaliła się kontrolka świec żarowych obroty jakby były za niskie (około 500 obrotów), ale przy skręcie autem (dosłownie 3-4 metry) kontrolka zgasła i wykonałem 70km i nic się nie działo. Dzisiaj przejechałem 30km, zaparkowałem auto na 1,5h i odpaliłem znów zapaliła się kontrolka świec, przejechałem kilka metrów, i auto zaczęło się dławić, zaczęły spadać obroty, dodałem dwa razy gazu, kontrolka zniknęła obroty wróciły do normy. Przejechałem 30km i cisza. Miałem 1/4 baku paliwa, zatankowałem praktycznie do pełna PB ale potem auto przejechało kilka kilometrów, po odpaleniu znów zapaliła się kontrolka, nic się nie działo i zgasła. Zbyt niski poziom PB można wykluczyć, teraz trzeba byłoby zobaczyć czy są jakieś błędy w sterowniku. I tutaj nasuwa się moje pytanie, czy za pomocą prostego interfejsu ze znanego portalu aukcyjnego: gerantz DDT2000 lub coś oparte na ELM327 wystarczy? Niestety sonda CLIP jest dość kosztowna. Pozdrawiam
    // Edit
    Dzisiaj byłem na komputerze, błędów brak. Jakieś pomysły? Auto na ten moment działa prawidłowo.