Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane 1 coupe ph2 1.6 16V - Nie odpala przy wlaczonej wycieraczce, smarowanie,

michcioms 24 Feb 2019 09:04 675 22
  • #1
    michcioms
    Level 11  
    Witam serdecznie wszystkich. Mam od niedawna megane 1. Wczoraj zabrałem się za naprawę wskaźnika paliwa i udało się, plytka byla pęknieta. Potem zajalem się tylna wycieraczką, dzialala na prostowniku, ale w aucie nie. Na poczatku bylo tam 12v,a potem juz koło 3v,kilka razy zalapala. Po tych czynnosciach swieci mi kontrolka oleju i stop. Wycieraczki przednie nie działają po zaplonie, a jedynie podczas pracy silnika. Dodatkowo silnik nie odpala gdy wlaczona jest tylna wycieraczka. Gdy chce uruchomić spryskiwacz zapala się immo, bylo tez tak, ze wtedy slyszalem brzeczyk od swiateł. Auto ogolnie ciezej odpala, dopiero po kilkukrotnym przekreceniu kluczyka, jakby trzeba bylo dopompowac paliwa.kontrolka stop swieci jasniej gdy zaciagne reczny, a gdy włączę przednie wycieraczki to kontrolki blakną. Przedtem wszystko bylo ok. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? Czy to moze byc tzw. Moduł komfortu? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
  • Helpful post
    #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Czy to moze byc tzw. Moduł komfortu

    Nie ma czegoś takiego w tym samochodzie
    Zacznij od przeglądu wiązki kabli w przelotce klapy bagażnika, pewnie połamane i pozwierane
    Drugi problem który możesz mieć, to luźna któraś masa
  • #3
    michcioms
    Level 11  
    carrot wrote:
    Quote:
    Czy to moze byc tzw. Moduł komfortu

    Nie ma czegoś takiego w tym samochodzie
    Zacznij od przeglądu wiązki kabli w przelotce klapy bagażnika, pewnie połamane i pozwierane
    Drugi problem który możesz mieć, to luźna któraś masa

    Dzieki za szybką odpowiedź. Dokładniej chodziło mi czy moze byc to wina UCH/UCBIC/Bsi. Co do tej wiazki w klapie to mogła ona aż tak namieszać w kontrolkach (olej) ?, a nawet odcinac zaplon przy wlaczeniu przelacznika wycieraczki? Zakładam, że tak, skoro poradziłeś ja sprawdzić. Co do masy, moge prosic o pomoc w lokalizacji punktów? Najbardziej uciazliwy jest problem z rozruchem jakby nie bylo ciśnienia, chociaz pompe tylko wyjąłem i włozyłem. Problemy zaczely się gdy sprawdzalem tylna wycieraczke podlaczajac ja i odłączając. Pozdrawiam

    Edit: napisałem w temacie ph1, a prawidłowo jest ph2.

    Tutaj podobny przypadek do mojego, jednak nikt nie podpowiedział co to moze byc.

    Po wymianie tylnej klapy w Megane IphII kombi przestały mi działać kierunkowskazy, wycieraczki, spryskiwacze, podnoszenie szyby drzwi kierowcy, dodatkowo zapaliła się na czerwono kontrolka oleju. Po wystąpieniu usterek próbowałem odpiąć klapę (kostka i kabel masy oryginalne, nic nie cięte), niestety zero poprawy. Kiedyś miałem problem z tylną wycieraczką, cały czas pracowała niezależnie od położenia manetki, więc został odłączony silniczek w klapie. W nowej klapie silnik był podłączony, nie zareagował jednak na uruchomienie manetką. Podejrzewam, że to właśnie manetka jest winowajcą i uszkodziła moduł UCH, stąd powyższe usterki. Immobilizer usunięty kilka lat temu z powodu awarii. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, nic nie uległo spaleniu. Prąd także do nich dochodzi, sprawdzone miernikiem (masa z akumulatora i plus sprawdzany na każdym bezpieczniku).
  • Helpful post
    #4
    genek1000
    Level 35  
    Teoretycznie świecenie kontroliki oleju nie powinno mieć związku z grzebaniem przy wycieraczce ale jednak jest podłączona również do moduł UCH ( inf. o pracującym silniku )
    W tym modelu jest trochę zawiłe zasilanie . Z bezpiecznika opisanego na klapce jako Światło cofania ( lampka z R w srodku) jest zasilana funkcja tylnej wycieraczki , spryskiwacza , zasilania części funkcji UCH i zasilanie pierścienia transpondera na stacyjce.
    Zobacz co dzieje się z napięciem na tym bezpieczniku - może coć ugniło po drodze i " nie daje rady " .
    Nie wykluczaj też tego co napisał carrot w związku z przewodami w przelotce klapy .
  • #5
    michcioms
    Level 11  
    genek1000 wrote:
    Teoretycznie świecenie kontroliki oleju nie powinno mieć związku z grzebaniem przy wycieraczce ale jednak jest podłączona również do moduł UCH ( inf. o pracującym silniku )
    W tym modelu jest trochę zawiłe zasilanie . Z bezpiecznika opisanego na klapce jako Światło cofania ( lampka z R w srodku) jest zasilana funkcja tylnej wycieraczki , spryskiwacza , zasilania części funkcji UCH i zasilanie pierścienia transpondera na stacyjce.
    Zobacz co dzieje się z napięciem na tym bezpieczniku - może coć ugniło po drodze i " nie daje rady " .
    Nie wykluczaj też tego co napisał carrot w związku z przewodami w przelotce klapy .
    dziekuje Wam Panowie za pomoc. Jesteś wielki genek1000. Styki tego bezp. Byly "brudne" wszystko znow działa, z wyjatkiem wycieraczki z tyłu:) chociaz na prostowniku działa, w aucie tylko pyka, podłaczałem żarówkę i swieci, nie rozumiem. Pod półka znalazlem luźna wtyczke i obok zaslepke, w którą pasuje. Wie ktos od czego ona? Pozdrawiam Megane 1 coupe ph2 1.6 16V - Nie odpala przy wlaczonej wycieraczce, smarowanie,
  • Helpful post
    #6
    genek1000
    Level 35  
    michcioms wrote:
    podłaczałem żarówkę i swieci, nie rozumiem.

    Też nie, jak tego nie widzę . :D
    Wtyczka jest 3 pinowa - tam gdzie czarny przewód jest stała Masa z nadwozia- to jest PIN 2.
    Na pin 3 przychodzi zasilanie z UCH a PIN 1 jest zwierany do masy przez silnik wycieraczek gdy osiągnie pozycję spoczynkową . Ten minus jest syganałem do UCH aby wyłączył zasilanie na PIN 3 .
    Teraz który jest 3 a który 1 skora oba sa skrajne - nie wiem . Musisz obadać to na chłopski rozum . Zasilający przewód może byc grubszy . :D
    Zobacz na daty na silniku lub podstawie silnika - czy czasami nie jest niższa niz 09/1999 .
    Megane PH1 miał inaczej rozwiazane zasilanie/ sterowanie silnika wycieraczeki jesli ktoś założył z PH1 to nie zadziała . :cry:
    Co do luźnej wtyczki to wygląda mi to na albo na lampkę bagażnika albo na wtyczkę głośnikową.
    Jesli znajdziesz druga taka po drugiej stronie pojazdu , to głośnikowa :D
  • #7
    michcioms
    Level 11  
    genek1000 wrote:
    michcioms wrote:
    podłaczałem żarówkę i swieci, nie rozumiem.

    Też nie, jak tego nie widzę . :D
    Wtyczka jest 3 pinowa - tam gdzie czarny przewód jest stała Masa z nadwozia- to jest PIN 2.
    Na pin 3 przychodzi zasilanie z UCH a PIN 1 jest zwierany do masy przez silnik wycieraczek gdy osiągnie pozycję spoczynkową . Ten minus jest syganałem do UCH aby wyłączył zasilanie na PIN 3 .
    Teraz który jest 3 a który 1 skora oba sa skrajne - nie wiem . Musisz obadać to na chłopski rozum . Zasilający przewód może byc grubszy . :D
    Zobacz na daty na silniku lub podstawie silnika - czy czasami nie jest niższa niz 09/1999 .
    Megane PH1 miał inaczej rozwiazane zasilanie/ sterowanie silnika wycieraczeki jesli ktoś założył z PH1 to nie zadziała . :cry:
    Co do luźnej wtyczki to wygląda mi to na albo na lampkę bagażnika albo na wtyczkę głośnikową.
    Jesli znajdziesz druga taka po drugiej stronie pojazdu , to głośnikowa :D


    Dziękuję za konkretne tłumaczenie :) Tam z zasilaniem chyba wszystko ok, prad jak trzeba 12-13v, żarówka świeciła i gasła, a ten silnik tylko "pyka" gdy idzie prąd. Zanim wyczyscilem styk bezpiecznika silnik zaskoczył kilka razy, żarówka wtedy też świeciła, a gdy nie zaskakiwał to nie. Teraz tylko zarowką zdazyłem sprawdzić. Wtyczka jest jedna, glosniki z tylu ktos podłaczył nowymi kablami, swoją drogą prawy gra gdy powinien lewy, ale to przy kostce zmienię. Oswietlenie działa, nie działa za to środkowy stop,ale tam jest jakas polamana płytka z diodami, juz mam nową i zobaczę.

    Wyszedł mi jeszcze jeden problem,odpala juz od razu, jednak na benzynie podczas jazdy ma "słabsze chwilę" nawet na luzie wtedy nie wchodzi na obroty, potem to mija, albo gdy zgasze go podczas jazdy i odpale na chwilę przechodzi. Pozdrawiam serdecznie
  • Helpful post
    #8
    genek1000
    Level 35  
    michcioms wrote:
    Wtyczka jest jedna, glosniki z tylu ktos podłaczył nowymi kablami

    Każesz sięgać pamięcią jakieś 20 lat i 4 wersje modelu wstecz :D
    Nie zaprzątaj nią sobie uwagi. Kojarze że były wersje że była instalacja pociągnięta do jednego głośnika a do drugiego nie . Takie oszczędności . :D
    michcioms wrote:
    Wyszedł mi jeszcze jeden problem,odpala juz od razu, jednak na benzynie podczas jazdy ma "słabsze chwilę" nawet na luzie wtedy nie wchodzi na obroty, potem to mija, albo gdy zgasze go podczas jazdy i odpale na chwilę przechodzi
    Diagnostyka . Jeśli auto ma LPG to jeszcze czarny kot i kula albo znajoma Cyganka :D
  • #9
    michcioms
    Level 11  
    genek1000 wrote:
    Każesz sięgać pamięcią jakieś 20 lat i 4 wersje modelu wstecz
    Nie zaprzątaj nią sobie uwagi. Kojarze że były wersje że była instalacja pociągnięta do jednego głośnika a do drugiego nie . Takie oszczędności .

    Heh, spokojnie tak tylko napisałem dla informacji. Czasem fajnie powspominać, u mnie to auto z założenia jest tymczasowe, jednak miło jest porobić to i tamto. Ma lpg, ale bardzo proste, myślę, że ta pompa coś czasem mało podaje, ale jak mowisz, moze być wszystko. Wazne, że na lpg chetnie wspolpracuje zawsze:)
  • #10
    michcioms
    Level 11  
    Dalej meczy mnie ten brak mocy na benzynie. Wiem, ze zawsze pomaga powtorne wlaczenie zapłonu. Zaczeło się to po wyjeciu i wlozeniu pompy,i problemu z bezpiecznikiem od swiatla cofania. Pierwszy raz zdazyla się to gdy problem z bezpiecznikiem byl nadal. Dzisiaj przeczyszcze styki od pompy, sprawdze prąd, ale nie wiem gdzie dalej szukać.pozdrawiam
  • #11
    michcioms
    Level 11  
    Wykluczyłem pompe. Gdy odsunąłem filtr powietrza, silnik zaczął rowno pracować, gdy przykreciłem znów się telepie, nie testowałem tego dluzszy czas, wymieniłem filtr, ale dalej to samo. Proszę o pomoc.
  • #12
    michcioms
    Level 11  
    Witam, przyczyną dolegliwości na pb była sonda lambda, po odłączeniu silnik pracuje bardzo dobrze. Jednak spalanie lpg wzroslo z 9-10 do 15 litrów, mimo, że podłaczyłem sondę, odłączyłem aku. Nadal silnik działa dobrze jak wtedy gdy była odłączona, spalanie też nie spadło. Zamowiłem już nową sondę, ale nie mam pewności czy sterownik wezmie ją pod uwagę, skoro tę już całkiem ignoruje. Nie wiem jak to działa, ale może jakiś błąd w pamięci nie dopuszcza sygnału sondy. Potrzebuje porady jaki interface połączy sie ze sterownikiem sirius 32.Próbowałem na elm 327 v1.5a. W ddt jest błąd 1013 can network unavilable. Proszę o pomoc, pozdrawiam.
  • Helpful post
    #13
    carrot
    Moderator of Cars
    To działa tak: sterownik pracuje po uruchomieniu silnika w tzw "open loop", ignoruje sondę lambda, czeka aż ta osiągnie temperaturę pracy, jak sonda zacznie dawać sygnał, to sterownik przechodzi w tryb zamkniętej pętli "closed loop" i reguluje skład mieszanki w oparciu o nią. Jak Twoja sonda jest uszkodzona i nie daje sygnału, to sterownik pracuje cały czas w pętli otwartej (skład mieszanki na podstawie sztywnej mapy)
  • #14
    michcioms
    Level 11  
    Dziękuję bardzo za naświetlenie problemu. Masz może jakieś logiczne wyjasnienie czemu wcześniej przy podlaczonej sondzie nie dało się za bardzo jechać na benzynie? Chwilę po odpaleniu nie wchodził na obroty. Wszystko wracało do normy po odpieciu jej całkiem, a po podłączeniu od razu ledwo pracował. Po przejechaniu 260km i sprawdzeniu spalania (15l) lpg. Postanowiłem ją podłączyć i nadal wszystko działa, ale spalanie jest bardzo duże. W każdym razie musze ją wymienić. Wiesz może czy da się to zrobić od spodu? Cały dolit mam ładnie pouszczelniany i szkoda byłoby robić to od nowa.. Pozdrawiam serdecznie
  • Helpful post
    #15
    carrot
    Moderator of Cars
    Sprawna sonda generuje napięcie w zakresie 0-1V, wartości powyżej 0,5V sterownik interpretuje jako bogatą mieszankę. Teraz wyobraź sobie uszkodzoną sondę, która co prawda reaguje na zmianę składu mieszanki, ale napięcie na niej nie przekracza 0,4V, ecu cały czas "podlewa" paliwo aby wzbogacić mieszankę, a sonda pokazuje "ubogo". Taka sytuacja powoduje drastyczny wzrost spalania.

    Czy sondę da się wymienić od dołu, da się, jak będzie się chciała odkręcić, najlepiej się z nią nie cackać, ubić młotkiem i założyć nasadkę (zakładam, że nie dysponujesz specjalnymi do tego celu)
  • #16
    michcioms
    Level 11  
    Megane 1 coupe ph2 1.6 16V - Nie odpala przy wlaczonej wycieraczce, smarowanie, Dziękuję Carrot. Zagawostka w tym, że przy podpiętej sondzie nie dało się jezdzic na benzynie, tylko but w podłogę na chwilę pomagał, lub zgaszenie i ponowne odpalenie, bylo dobrze przez kilkanaście sekund. Po odpaleniu chwile było ok, a potem spadek obr.falowanie poniżej 500. I brak rekcji na gaz (oprócz do oporu, wtedy sie wkrecił i kilka sek było ok. Spalanie lpg było w normie, przy ciezkiej nodze i malych odcinkach 10lpg.po odlaczeniu sondy na benzynie dalo się jechac, ale spalanie wzroslo do 15stu.podłączyłem ją znów (na czas kiedy wymienie) i tak jakbym nie podlaczył, spalanie nie spadło, a na pb jezdzi dobrze. Jednak dziś zauważyłem, ze zaczelo go telepac chwilę po odpaleniu, ale obroty zaraz wzrosły i jest ok, jakby odcinalo sonde bo krokowca nie ruszałem, wiec skoro wtedy sobie nie radził teraz tez nie powinien.. . Ciekawe co bedzie jak zatankuję. Co do podejscia i klucza to mogę dorobić dowolny, jest migomat, gumowka i inne potrzebne rzeczy, kanał też. Pozdrawiam serdecznie. Ps. Tłucze mi swozeń na wachaczu. Czy po odkreceniu śruby zaznaczonej na czerwono odepne go od zwrotnicy? Pozdrawiam
  • Helpful post
    #17
    piachu1994
    Level 38  
    michcioms wrote:
    Tłucze mi swozeń na wachaczu. Czy po odkreceniu śruby zaznaczonej na czerwono odepne go od zwrotnicy?

    Tak, tylko po wyciągnięciu tej śruby sworzeń będziesz musiał poczęstować młotkiem aby wyskoczył.
  • #18
    michcioms
    Level 11  
    Dziękuję. Przy okazji orientuje się ktos czy silnik centralnego od klapy mozna zastąpić jakims z zabawki na 3v i podziała on na 12v? Kiedys bawiłem się takimi silnikami, dzialaly sporo czasu na 12v (nawet pod wodą :d). W zamku on działa jedynie chwilke, głupio placić 50zł za taką głupote. Jeszcze rozłożę ten, moze to tylko cos przy "komutatorze" gorzej jakby uzwojenie się przepaliło. Pozdrawiam wszystkich.
  • Helpful post
    #19
    piachu1994
    Level 38  
    Od zabawki pasuje świetnie. Też właśnie takie zakładałem i działało.
  • #20
    michcioms
    Level 11  
    Dzieki piachu, sonde musze zamowic raz jeszcze (podobno uszkodzila sie w magazynie) wezme oryginał używke zapewne. I pytania są takie: 1.po wymianie dobrze byloby wyregulowac lpg? 2.nie wiem nawet jak sie podłączyc pod ecu od lpg o ile jest w 2 gen.. jest czarny prostokąt z wyjsciem kabli i bez onzaczeń... 3.jak sprawdzić czy kupiona sonda jest sprawna zakladając, ze podłącze sie do kompa? Na benzynie patrzec na wykres? Bo podobno na lpg emulator podaje do ecu idealna sinusoide aby nie rozjechac map, ale komp od lpg korzysta z realnych odczytów sondy? Proszę o konsultacje czy jest tak jak przypuszczam. Dziękuję z góry i pozdrawiam serdecznie.
  • #21
    michcioms
    Level 11  
    Oprócz waznej kwestii sondy mam luzne pytanie, w lewym przednim kole bardzo mi stukalo, na małych nierownosciach w zakrętach. Dopatrzyłem się luzu na sworzniu, wymieniłem, jest o wiele lepiej, ale nadal czasem puknie. Wyczuć ten luz da się gdy pchne, lub pociągne za koło (tak jakbym chciał je przetoczyć do tyłu) Jakies sugestie co to moze byc, biorac pod uwage, ze wyrobiony był sworzeń. Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję.
  • Helpful post
    #22
    piachu1994
    Level 38  
    Zakładasz sondę i auto jeździ. Podgląd parametrów sondy wykonujesz na benzynie. Emulator wykonuje swoją pracę wykorzystując oryginalny odczyt sondy, jednak kiedy sonda wariuje też potrafi emulator oszukiwać. Z regulacją udaj sie do gazownia, niech podłączy i sprawdzi.

    Odnośnie luzu to objawy wskazują na zużycie tulei gumowych w wahaczu.