Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Interfejs diagnostyczny do ciężarówek EU5 i EU6.

Spookyy 24 Lut 2019 20:35 381 26
  • #1 24 Lut 2019 20:35
    Spookyy
    Poziom 11  

    Witam

    Potrzebuję porady jaki interfejs diagnostyczny kupić do ciężarówek , chodzi o diagnostykę i adaptację i co tam się da.
    Czy jest jakiś co da radę obsłóżyć większość ciężarówek ?

    Jest coś godnego polecenia z Chin ?

    Cena w zasadzie nie gra jakiejs ogromnej roli ale żeby nie kosztował interfejs więcej niż ok. 2000zł

    Z góry dziękuję za pomoc.

    0 26
  • #2 24 Lut 2019 20:42
    wacek.wacek
    Poziom 21  

    Nic nie znajdziesz za 2tys zl.

    0
  • #3 24 Lut 2019 20:45
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Za sprzęt do pracy przy ciężarowych trzeba zapłacić grubsze pieniądze do zabawy wystarcza auto com

    0
  • #4 24 Lut 2019 20:51
    thesperado
    Poziom 13  

    Wg mojej wiedzy to sama diagnostyka + testy + mocno ograniczone funkcje parametryzacji/adaptacji + funkcje kopiowania to koszt ok. 10,000,- więcej od twoich oczekiwań. Do tego parę kabli, bo dużo pojazdów ciężarowych z początku tego stulecia gniazda OBD nie posiada. To nie osobowe i Chińczykami zrobisz niewiele. Nawet niby renomowane wielomarkowe (drogie) często nie dają rady.
    A o EU6 bezproblemowym to zapomnij.
    A może tak quiz? Kto czym robi i jaki był orientacyjny koszt. U mnie w firmie TEXA dobrze doposażona z aktualizacjami, cena to ponad 30.000,-

    0
  • #5 24 Lut 2019 20:54
    Spookyy
    Poziom 11  

    To co w ogole jest wartego polecenia , bez ograniczen cenowych ?

    0
  • #6 24 Lut 2019 20:59
    thesperado
    Poziom 13  

    Temat był wałkowany wiele razy, ale wszystko idzie do przodu i można powymieniać poglądy.

    0
  • #7 24 Lut 2019 21:03
    Spookyy
    Poziom 11  

    Na razie z tego ci słyszę i czytam takim do zabawy i czegoś tam to Autocom CDP+ ?
    A co z profesjonalnych ?

    0
  • Pomocny post
    #8 24 Lut 2019 21:07
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Ja pracuje na serwisówkach ,
    wszystko diagnozuje Texa, Jeltest koszty 20000-25000
    W diagnostyce są ważne nie same błędy boje je odczytasz każdym urządzeniem lecz opis błędu i instrukcja naprawy , miejsce montażowe , wygląd danego czujnika ,opis pinów instalacji i parametry prawidłowe jak na przykład balans cylindrów.
    Za te wiadomości trzeba więcej zapłacić

    0
  • #9 24 Lut 2019 21:09
    thesperado
    Poziom 13  

    Spookyy napisał:
    A co z profesjonalnych ?

    Dedykowane do marki + znajomość procedur serwisowych (trudne do zdobycia) + materiały i biuletyny techniczne (także niełatwo je zdobyć).

    0
  • #10 24 Lut 2019 21:09
    Spookyy
    Poziom 11  

    Ooo i wlasnie o takie cos mi chodzi :) Tego wlasnie chce :)

    0
  • #11 24 Lut 2019 21:16
    thesperado
    Poziom 13  

    piotr budzowski napisał:
    wszystko diagnozuje Texa, Jeltest koszty 20000-25000

    Ja także . Aktualnie IDC 5 45.4.0 i czas pomyśleć o aktualizacji. Jestem także umówiony na test Jaltesta. Zaciekawiła mnie funkcja wysterowania zaworów pneumatycznych, która tam podobno jest. Wiesz coś o tym?

    0
  • #12 24 Lut 2019 21:24
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    tak robi wszystkie zawory które chodzą po szynie can aktualizacja co roku konieczna inaczej przystawka do zaworów umiera
    sprzęt nie tani ok 30000 trzeba dużo robić by to odrobić

    Dodano po 3 [minuty]:

    ja osobiście sparzyłem się na Magneti Marelli za sprzęt w 2010 roku zapłaciłem 15000 i jakbym wyrzucił w błoto pieniądze

    0
  • #13 24 Lut 2019 21:26
    Spookyy
    Poziom 11  

    To co Panowie polecacie ?

    0
  • #14 24 Lut 2019 21:31
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    polecam parę kursów technicznych na początek jeśli dopiero zaczynasz bo sam komputer to nie wszystko choćby był najlepszy

    0
  • #15 24 Lut 2019 21:37
    thesperado
    Poziom 13  

    Czyli tylny modulator EBS z np. Axora 2 obsłuży, a jednokanałowy EA2000 z Atego 2 już nie. Pisząc Magneti Marelli masz na myśli Texa?. Ponoć to to samo, tylko Texa jest z aktualizacjami do przodu. Co do Texy to mam takie spostrzeżenie. Starsze pojazdy szału nie ma tylko nie wiem czy to wina softu Texy, czy starych sterowników w pojazdach. Nowe sporo problemów, ale środek stawki jak na razie nie jest źle.

    0
  • #17 24 Lut 2019 21:50
    thesperado
    Poziom 13  

    Spookyy napisał:
    To co Panowie polecacie ?

    Na początek zdobyć wiedzę i materiały i w zależności jak Ci pójdzie i ile kasy po tym zostanie (kursy tanie nie są, patrz MAN, Centrum Szkolenia Motoryzacji, Texa Edu, Wabco Academy, itd). Możesz także na początek zacząć od jakiejś używki. Nie musisz ogarniać na początek wszystkiego w ciężarówkach. Można zacząć od specjalizacji w pneumatyce, a wtedy wystarczy sprzęt Wabco i Knorra. Cen nie znam, ale w ciężarowych w pneumatyce jak nie Wabco to Knorr a najrzadziej Haldex.

    0
  • #18 24 Lut 2019 22:00
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Nie wiem czy jest to samo było tak że takie same scanie w jednej dało się zrobić balans cylindrów a w drugiej nie
    Brak podstawowych danych do kontroli czujników jak na przykład oporności lub ciśnienia turbo ,maksymalne przeciwciśnienie spalin.
    Zmiana vin , imo , języka to raczej niemożliwe do tej pory

    Dodano po 5 [minuty]:

    autocom china 1500 i ćwiczyć nic nie popsuje i trochę się człowiek nauczy

    0
  • #19 24 Lut 2019 22:07
    maxetm
    Poziom 17  

    Panowie Jaltest fajna sprawa . Był u mnie przedstawiciel i łączy się z dużą ilością zaworów pneumatyki hamulcowej na stole bez samochodu np. APS, APM, ECAM oraz modulatory EBS ale do tego obowiązkowo moduł ETM. Tylko ta cena za aktualizacje jest chora...... Jak wygasnie aktualizacja na Jaltesta i ETM to moduł ETM nie działa i brak możliwości wykupić aktualizacji na ETM jak nie wykupisz na Jaltesta.

    0
  • #20 24 Lut 2019 22:28
    thesperado
    Poziom 13  

    Sądząc po opisie z linku to mają dużo cech wspólnych. W Texie są podobne problemy. Z procedurami często jest tak, że nie działają bo tłumaczenie jest do bani typu "przekręć kluczyk do pozycji jazda ", czyli co. Włączyć zapłon, czy włączyć zapłon i uruchomić silnik? Zrobisz nie tak i test zakończony niepowodzeniem. Kontrola czujników i oporności? Owszem, ale najpierw zainstaluj UNIPROBA, ale przed tym go sobie kup za jakieś 12.000,-. Schematy i informacje techniczne to trochę jak pole minowe. Roi się od błędów i trzeba być czujnym. Chyba wolałbym jakiegoś PICOSCOPA samochodowego. O reszcie, która wymieniłeś nawet nie marzę. Inni tez muszą zarobić.

    Dodano po 14 [minuty]:

    piotr budzowski napisał:
    autocom china 1500 i ćwiczyć nic nie popsuje i trochę się człowiek nauczy

    Byle by się nie zniechęcił jak trafi marnego klona.
    maxetm napisał:
    Panowie Jaltest fajna sprawa . Był u mnie przedstawiciel i łączy się z dużą ilością zaworów pneumatyki hamulcowej na stole bez samochodu np. APS, APM, ECAM oraz modulatory EBS ale do tego obowiązkowo moduł ETM.

    piotr budzowski napisał:
    robi wszystkie zawory które chodzą po szynie can aktualizacja co roku konieczna inaczej przystawka do zaworów umiera

    Jak dla mnie za taką zachętę, aby zainteresować się tym sprzętem powinni dać Wam rabaty i to duże. Dobrej nocy

    0
  • #21 24 Lut 2019 22:38
    maxetm
    Poziom 17  

    thesperado napisał:
    Jak dla mnie za taką zachętę, aby zainteresować się tym sprzętem powinni dać Wam rabaty i to duże.


    kurcze też jestem tego samego zdania ale niestety nie chcą :D :D

    0
  • #22 25 Lut 2019 07:30
    hubert04
    Poziom 21  

    "Ja pracuje na serwisówkach ,
    wszystko diagnozuje Texa, Jeltest " To nie są servisowki tylko urządzenia typu autocom tylko o wiele droższe a rabiace to samo cdp+ więc nie ma sensu przepłacać. Servisowki to MANCATS 3, TECHTOOL VOLVO, SCANIA SDP3, XENTRY MERCEDES, DEDYKOWANY WABCO, KNORR BREMSE NEO, DAF DAVIE ITD.

    0
  • #23 25 Lut 2019 08:10
    wacek.wacek
    Poziom 21  

    Zapytam z ciekawości ile bierzecie za samą diagnostykę bez naprawy?

    0
  • #24 25 Lut 2019 08:55
    kisiol
    Poziom 19  

    Jeśli chodzi o serwisówki typy davie,techtool, sdp3 itp. ,tak naprawdę w E6 też nie wiele mogą, bo te dostepne dla mas nie są online. Można się pokusić o stwierdzenie ze texa czy jealtest jest już lepszy. Przykład volvo e6 reset webasta techtool nie ma szans ,tylko po on-line a texa dała radę.

    0
  • #25 25 Lut 2019 10:20
    thesperado
    Poziom 13  

    kisiol napisał:
    Przykład volvo e6 reset webasta techtool nie ma szans ,tylko po on-line a texa dała radę.

    Za to w autobusie MAN Lion’s Coach e6 nie dała rady, a i z połączeniem z PTM także nie poszło. Może aktualizacja rozwiąże ten problem.
    wacek.wacek napisał:
    Zapytam z ciekawości ile bierzecie za samą diagnostykę bez naprawy?

    Poza bardzo dobrymi znajomymi unikam takiej czynności. Od nich za coś takiego kasy staram się nie brać (chyba, że się uprą by dać) wyznając zasady, że z ludźmi trzeba żyć oraz , że raz człowiek pomoże, a raz człowiekowi pomogą. Nie kasuję także u nikogo DTC dla samego skasowania i już, z nadzieją, że może akurat będzie dobrze.
    hubert04 napisał:
    wszystko diagnozuje Texa, Jeltest " To nie są servisowki

    Kolega chyba wyraził się nieprecyzyjnie i w pierwszej chwili też go tak zrozumiałem. Myślę jednak, że używa dedykowanego sprzętu.

    0
  • #26 25 Lut 2019 13:21
    hubert04
    Poziom 21  

    DAVIE online jest Ci tylko potrzebny do układu silnika i obróbki spalin oraz żeby z automatu wybrał ci odpowiednie wersję pozostałych sterownikow

    0
  • #27 25 Lut 2019 13:31
    kisiol
    Poziom 19  

    Davie powyżej drugie połowy 2017r juz się nie chcę połączyć z autem. Nawet w texa czy jaltest jest wybór auta do 2017r i po wyżej.

    0