Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Interfejs diagnostyczny do ciężarówek EU5 i EU6.

Spookyy 24 Feb 2019 20:35 6924 26
Texa Poland
  • #1
    Spookyy
    Level 11  
    Witam

    Potrzebuję porady jaki interfejs diagnostyczny kupić do ciężarówek , chodzi o diagnostykę i adaptację i co tam się da.
    Czy jest jakiś co da radę obsłóżyć większość ciężarówek ?

    Jest coś godnego polecenia z Chin ?

    Cena w zasadzie nie gra jakiejs ogromnej roli ale żeby nie kosztował interfejs więcej niż ok. 2000zł

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Texa Poland
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    thesperado
    Level 14  
    Wg mojej wiedzy to sama diagnostyka + testy + mocno ograniczone funkcje parametryzacji/adaptacji + funkcje kopiowania to koszt ok. 10,000,- więcej od twoich oczekiwań. Do tego parę kabli, bo dużo pojazdów ciężarowych z początku tego stulecia gniazda OBD nie posiada. To nie osobowe i Chińczykami zrobisz niewiele. Nawet niby renomowane wielomarkowe (drogie) często nie dają rady.
    A o EU6 bezproblemowym to zapomnij.
    A może tak quiz? Kto czym robi i jaki był orientacyjny koszt. U mnie w firmie TEXA dobrze doposażona z aktualizacjami, cena to ponad 30.000,-
  • Texa Poland
  • #5
    Spookyy
    Level 11  
    To co w ogole jest wartego polecenia , bez ograniczen cenowych ?
  • #6
    thesperado
    Level 14  
    Temat był wałkowany wiele razy, ale wszystko idzie do przodu i można powymieniać poglądy.
  • #7
    Spookyy
    Level 11  
    Na razie z tego ci słyszę i czytam takim do zabawy i czegoś tam to Autocom CDP+ ?
    A co z profesjonalnych ?
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    thesperado
    Level 14  
    Spookyy wrote:
    A co z profesjonalnych ?

    Dedykowane do marki + znajomość procedur serwisowych (trudne do zdobycia) + materiały i biuletyny techniczne (także niełatwo je zdobyć).
  • #10
    Spookyy
    Level 11  
    Ooo i wlasnie o takie cos mi chodzi :) Tego wlasnie chce :)
  • #11
    thesperado
    Level 14  
    piotr budzowski wrote:
    wszystko diagnozuje Texa, Jeltest koszty 20000-25000

    Ja także . Aktualnie IDC 5 45.4.0 i czas pomyśleć o aktualizacji. Jestem także umówiony na test Jaltesta. Zaciekawiła mnie funkcja wysterowania zaworów pneumatycznych, która tam podobno jest. Wiesz coś o tym?
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    Spookyy
    Level 11  
    To co Panowie polecacie ?
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    thesperado
    Level 14  
    Czyli tylny modulator EBS z np. Axora 2 obsłuży, a jednokanałowy EA2000 z Atego 2 już nie. Pisząc Magneti Marelli masz na myśli Texa?. Ponoć to to samo, tylko Texa jest z aktualizacjami do przodu. Co do Texy to mam takie spostrzeżenie. Starsze pojazdy szału nie ma tylko nie wiem czy to wina softu Texy, czy starych sterowników w pojazdach. Nowe sporo problemów, ale środek stawki jak na razie nie jest źle.
  • #17
    thesperado
    Level 14  
    Spookyy wrote:
    To co Panowie polecacie ?

    Na początek zdobyć wiedzę i materiały i w zależności jak Ci pójdzie i ile kasy po tym zostanie (kursy tanie nie są, patrz MAN, Centrum Szkolenia Motoryzacji, Texa Edu, Wabco Academy, itd). Możesz także na początek zacząć od jakiejś używki. Nie musisz ogarniać na początek wszystkiego w ciężarówkach. Można zacząć od specjalizacji w pneumatyce, a wtedy wystarczy sprzęt Wabco i Knorra. Cen nie znam, ale w ciężarowych w pneumatyce jak nie Wabco to Knorr a najrzadziej Haldex.
  • #18
    User removed account
    Level 1  
  • #19
    maxetm
    Level 23  
    Panowie Jaltest fajna sprawa . Był u mnie przedstawiciel i łączy się z dużą ilością zaworów pneumatyki hamulcowej na stole bez samochodu np. APS, APM, ECAM oraz modulatory EBS ale do tego obowiązkowo moduł ETM. Tylko ta cena za aktualizacje jest chora...... Jak wygasnie aktualizacja na Jaltesta i ETM to moduł ETM nie działa i brak możliwości wykupić aktualizacji na ETM jak nie wykupisz na Jaltesta.
  • #20
    thesperado
    Level 14  
    Sądząc po opisie z linku to mają dużo cech wspólnych. W Texie są podobne problemy. Z procedurami często jest tak, że nie działają bo tłumaczenie jest do bani typu "przekręć kluczyk do pozycji jazda ", czyli co. Włączyć zapłon, czy włączyć zapłon i uruchomić silnik? Zrobisz nie tak i test zakończony niepowodzeniem. Kontrola czujników i oporności? Owszem, ale najpierw zainstaluj UNIPROBA, ale przed tym go sobie kup za jakieś 12.000,-. Schematy i informacje techniczne to trochę jak pole minowe. Roi się od błędów i trzeba być czujnym. Chyba wolałbym jakiegoś PICOSCOPA samochodowego. O reszcie, która wymieniłeś nawet nie marzę. Inni tez muszą zarobić.

    Dodano po 14 [minuty]:

    piotr budzowski wrote:
    autocom china 1500 i ćwiczyć nic nie popsuje i trochę się człowiek nauczy

    Byle by się nie zniechęcił jak trafi marnego klona.
    maxetm wrote:
    Panowie Jaltest fajna sprawa . Był u mnie przedstawiciel i łączy się z dużą ilością zaworów pneumatyki hamulcowej na stole bez samochodu np. APS, APM, ECAM oraz modulatory EBS ale do tego obowiązkowo moduł ETM.

    piotr budzowski wrote:
    robi wszystkie zawory które chodzą po szynie can aktualizacja co roku konieczna inaczej przystawka do zaworów umiera

    Jak dla mnie za taką zachętę, aby zainteresować się tym sprzętem powinni dać Wam rabaty i to duże. Dobrej nocy
  • #21
    maxetm
    Level 23  
    thesperado wrote:
    Jak dla mnie za taką zachętę, aby zainteresować się tym sprzętem powinni dać Wam rabaty i to duże.


    kurcze też jestem tego samego zdania ale niestety nie chcą :D :D
  • #22
    hubert04
    Level 24  
    "Ja pracuje na serwisówkach ,
    wszystko diagnozuje Texa, Jeltest " To nie są servisowki tylko urządzenia typu autocom tylko o wiele droższe a rabiace to samo cdp+ więc nie ma sensu przepłacać. Servisowki to MANCATS 3, TECHTOOL VOLVO, SCANIA SDP3, XENTRY MERCEDES, DEDYKOWANY WABCO, KNORR BREMSE NEO, DAF DAVIE ITD.
  • #24
    kisiol
    Level 20  
    Jeśli chodzi o serwisówki typy davie,techtool, sdp3 itp. ,tak naprawdę w E6 też nie wiele mogą, bo te dostepne dla mas nie są online. Można się pokusić o stwierdzenie ze texa czy jealtest jest już lepszy. Przykład volvo e6 reset webasta techtool nie ma szans ,tylko po on-line a texa dała radę.
  • #25
    thesperado
    Level 14  
    kisiol wrote:
    Przykład volvo e6 reset webasta techtool nie ma szans ,tylko po on-line a texa dała radę.

    Za to w autobusie MAN Lion’s Coach e6 nie dała rady, a i z połączeniem z PTM także nie poszło. Może aktualizacja rozwiąże ten problem.
    wacek.wacek wrote:
    Zapytam z ciekawości ile bierzecie za samą diagnostykę bez naprawy?

    Poza bardzo dobrymi znajomymi unikam takiej czynności. Od nich za coś takiego kasy staram się nie brać (chyba, że się uprą by dać) wyznając zasady, że z ludźmi trzeba żyć oraz , że raz człowiek pomoże, a raz człowiekowi pomogą. Nie kasuję także u nikogo DTC dla samego skasowania i już, z nadzieją, że może akurat będzie dobrze.
    hubert04 wrote:
    wszystko diagnozuje Texa, Jeltest " To nie są servisowki

    Kolega chyba wyraził się nieprecyzyjnie i w pierwszej chwili też go tak zrozumiałem. Myślę jednak, że używa dedykowanego sprzętu.
  • #26
    hubert04
    Level 24  
    DAVIE online jest Ci tylko potrzebny do układu silnika i obróbki spalin oraz żeby z automatu wybrał ci odpowiednie wersję pozostałych sterownikow
  • #27
    kisiol
    Level 20  
    Davie powyżej drugie połowy 2017r juz się nie chcę połączyć z autem. Nawet w texa czy jaltest jest wybór auta do 2017r i po wyżej.