Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeniesienie rozdzielnicy 2m dalej

bercik_gsi 25 Feb 2019 11:04 2829 15
    bercik_gsi
    Level 15  
    Cześć. Nie jestem elektrykiem, ale mam uprawnienia energetyczne E, w planach jeszcze D. Znajoma ma remont kapitalny w mieszkaniu łącznie z wymianą starej dwuprzewodowej instalacji na nową i poprosiła mnie o przeniesienie i okablowanie mieszkania. Mam problem co do rozdzielnicy mieszkaniowej. Inwestorka chce ją przesunąć do szafy/pawlacza po lewej stronie jak na zdjęciu. Wiadomo, że długość przewodów nam na to nie pozwoli. Co w tej sytuacji należałoby zrobić? Skrzynka z zaciskami śrubowymi czy po prostu przekonać ją aby zostawiła rozdzielnicę w tym samym miejscu?
    pzdr

Przeniesienie rozdzielnicy 2m dalej
    osiniak75
    Level 34  
    Powiedz że nie masz czasu, zarobiony jesteś, niech poszuka elektryka. Znajoma będzie zadowolona z wykonanej instalacji a Ty nie stracisz znajomości.
    kSmuk
    Level 21  
    Rozdzielnica ma być w łatwo dostępnym miejscu, by w razie sytuacji zagrożenia, można było szybko wyłączyć napięcie. Szafa takim miejscem nie jest.
    bercik_gsi
    Level 15  
    Rozumiem że przeniesienie rozdzielnicy nie jest dobrym pomysłem i jej to wybić z głowy..
    FishuPro
    Level 22  
    Jeżeli rozdzielnica ma być przeniesiona bo szpeci to może schowaj ją w ścianie będzie bardziej estetycznie.
    bercik_gsi
    Level 15  
    Jest to faktycznie jakieś rozwiązanie tylko że ściana ma około 5 cm. Blok z szarej płyty w niektórych miejscach ma w mieszkaniach cieniutkie ściany.
    Brivido

Level 33  
    A z którymi krótkimi przewodami jest problem, jak cała instalacja i tak do wymiany? Najlepiej również z WLZ.
    kkas12
    Level 43  
    bercik_gsi wrote: