Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 8p Sportback 2.0FSI - Niskie ciśnienie oleju/benzyna w oleju

sadamenesa 25 Feb 2019 12:51 9429 9
  • #1
    sadamenesa
    Level 5  
    Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy. Już pierwszego dnia po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu auta zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju, więc w pierwszej kolejności pomyślałem, że pewnie coś jest nie tak z czujnikiem bo auto nie wykazuje jakichkolwiek objawów uszkodzenia silnika. Z uwagi na to, że dokonałem wyżej wymienionych opłat nie chciałem oddawać auta zwłaszcza, że znajomy zobowiązał się pokryć koszty naprawy. W obecnej chwili auto zaliczyło już kilku mechaników i żadnemu z nich nie udało się dojść co jest nie tak i pozbyć się usterki. Opiszę co udało się ustalić:
    -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał,
    -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek
    -odpalając auto po dłuższym postoju gdy chodzi ono na ssaniu przez ok minutę czuć w nim zapach benzyny/spalin
    -auto nie kopci, nie skaczą obroty, płyn chłodniczy nie dostaje się do oleju ani odwrotnie, silnik chodzi cicho i nie traci mocy ale wydaje się, że zużywa więcej paliwa niż powinien
    -kompresja była mierzona przy ok 70 stopniach; I 14,5, II 13,5, III 14,5, IV 14,5
    -ciśnienie oleju mierzone również przy ok 70 stopniach było w normie ale wartości pomiaru w tej chwili nie posiadam
    -olej i filtr oleju wymieniono trzykrotnie, wysokociśnieniową pompę paliwa smarowaną olejem wymieniono dwa razy, czujnik ciśnienia oleju wymieniono raz, filtr powietrza wymieniono na nowy
    -auto zostało gruntownie sprawdzone przez elektryka samochodowego fizycznie i pod komputerem, nie wykryto żadnych błędów
    Przeszukałem wiele stron lecz nigdzie nie znalazłem identycznego problemu z rozwiązaniem. Obawiam się, że auto czeka remont silnika jedyne co w tej chwili przychodzi mi do głowy zrobić to sprawdzić sitko smoka w misce olejowej, zawór przelewowy oleju i ewentualnie wymienić filtr paliwa.
  • #2
    robin161
    Level 25  
    sadamenesa wrote:
    ... Opiszę co udało się ustalić:
    -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał,
    -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek
    -odpalając auto po dłuższym postoju gdy chodzi ono na ssaniu przez ok minutę czuć w nim zapach benzyny/spalin
    -auto nie kopci, nie skaczą obroty, płyn chłodniczy nie dostaje się do oleju ani odwrotnie, silnik chodzi cicho i nie traci mocy ale wydaje się, że zużywa więcej paliwa niż powinien
    -kompresja była mierzona przy ok 70 stopniach; I 14,5, II 13,5, III 14,5, IV 14,5
    ...

    Przyczyną zapalenia się kontrolki ciśnienia oleju jest zbyt małe ciśnienie oleju w magistrali spowodowane jego rozrzedzeniem przez benzynę. Co prawda piszesz, że:
    Quote:
    ... ciśnienie oleju mierzone również przy ok 70 stopniach było w normie ale wartości pomiaru w tej chwili nie posiadam ...

    Istotnym jest, kiedy mierzone było ciśnienie oleju - tuż po wymianie oleju, czy przed i jaką miało wartość liczbową.
    Pojawiające się paliwo w oleju i jego zauważalny wzrost wskazuje raczej na problemy z układem wtryskowym.
  • #3
    sadamenesa
    Level 5  
    Udało mi się zdobyć film z pomiaru ciśnienia oleju który miał miejsce jakieś dwa dni po wymianie oleju wraz z filtrem, co do temperatury silnika nie jestem pewien czy było to 70 czy 90 ponieważ nie byłem obecny przy tym pomiarze w każdym razie nawet przy 90 stopniach silnik musiał pochodzić jeszcze jakieś kilka minut żeby kontrolka się zaświeciła. Wiem, że ciśnienie jest zbyt niskie i też domyślam się, że to wina obecności benzyny tylko teraz pytanie gdzie w silniku szukać nieszczelności. Wydaje mi się, że pomiary kompresji raczej wykluczają nieszczelność pierścieni a jeśli chodzi o uszkodzony wtryskiwacz to w takim przypadku silnik nie powinien pracować wyraźnie gorzej?

  • #4
    Dziarski Hank
    Level 32  
    Szczelność tłok-cylinder nie ma żadnego wpływu na ciśnienie oleju.
  • #5
    sadamenesa
    Level 5  
    Brak tej szczelności może doprowadzić do przedostawania się paliwa do oleju który się rozrzedzi przez co jego ciśnienie spadnie więc jest taka zależność.
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Jak leje paliwem w gary to i na sprawnych pierścieniach w michę poleci.szukaj skąd paliwo w oleju się bierze.
  • #7
    sadamenesa
    Level 5  
    No tak, tylko do czego tu można się przyczepić skoro silnik chodzi cichutko ani nie kopci. Niby pomiar kompresji wyklucza nieszczelność w cylindrze a gdyby któryś wtryskiwacz lał to i silnik zachowywałby się chyba inaczej. Na myśl przychodzi jeszcze mikro pęknięcie głowicy lub w większości przypadków bez namysłu obwiniana "uszczelka pod głowicą", wolałbym jednak nie rozkręcać silnika bez pewności, że to wewnątrz niego kryje się usterka.
  • #8
    robin161
    Level 25  
    Wyciągnij wtryskiwacze i zobacz w jakim stanie są ich uszczelnienia (uszczelki zmień na nowe) oraz w jakim stanie są obsady wtrysków.
    Zwróć uwagę, jaką temperaturę płynu podaje czujnik do sterownika silnika (tym samym czy silnik nie pracuje cały czas na bogatej mieszance).
  • #9
    sadamenesa
    Level 5  
    Znalazłem dobrego mechanika, podczas oględzin jego pierwsze podejrzenie padło na wysokociśnieniową pompę paliwa ale z racji tego, że została ona wymieniona dwukrotnie obstawia, że walnięty będzie wtryskiwacz. Pod koniec tego lub na początku przyszłego tygodnia, mam zostawić auto do sprawdzenia, zobaczymy co z tego wyniknie.
  • #10
    sadamenesa
    Level 5  
    Witam ponownie, trochę czasu minęło i zaliczyłem kilku podobno dobrych mechaników. Każdy rozłożył ręce więc sam wziąłem się za rozwikłanie zagadki i udało się znaleźć przyczynę problemu a przy okazji kilka innych usterek. Świece były tak wyeksploatowane i nie dokręcone, że najprawdopodobniej nie dopalały paliwa do tego filtr paliwa po 15 latach przy demontażu wyrzygał czarną maź, przewód odpowiadający za pracę zaworu EGR był przerwany a wąż między separatorem oleju a przepustnicą był dziurawy. Po uporaniu się z tymi problemami olej przestał się podnosić a po zrobieniu płukanki i zalaniu nowym olejem trzyma się ładny kolor jednak kontrolka ciśnienia oleju nadal zapala się na ciepłym silniku. Jako, że podejrzewałem przytkany smok, zdecydowałem się na ściągnięcie miski olejowej, okazało się, że pływa w niej tulejka. Szybko namierzyłem skąd się tam wzięła, wysypała się ona z gniazda wałka pompy oleju i najprawdopodobniej przez powstałą szczelinę ucieka mi ciśnienie oleju. Moje pytanie brzmi czy ktoś miał do czynienia z pompą o numerze 06B103535B i wie jak się zabrać za wymianę wadliwej tulejki ewentualnie może ktoś posiada namiar na serwis który się tego podejmie. Szukałem ale tulejek nie nalazłem a mechanizm wydaje się połączony na stałe (wałki z zębatkami i pokrywą pompy). Nie chcę kupować używki bo to tylko kwestia czasu kiedy się wysypie a zamiennik bez wałków też raczej nie wchodzi w grę. Proszę o pomoc, może ktoś ma namiar na dobry serwis.
    Audi A3 8p Sportback 2.0FSI - Niskie ciśnienie oleju/benzyna w oleju Audi A3 8p Sportback 2.0FSI - Niskie ciśnienie oleju/benzyna w oleju Audi A3 8p Sportback 2.0FSI - Niskie ciśnienie oleju/benzyna w oleju Audi A3 8p Sportback 2.0FSI - Niskie ciśnienie oleju/benzyna w oleju