Witam
Mam następujący problem ze szlifierką do płaszczyzn firmy Dedra model 7718.
Zepsuła się zaraz po okresie gwarancyjnym...
Tak po prostu pewnego dnia zaczęła wyrzucać różnicówka. Rozumiem jakby ją przeciążył, poszedł dym ale nic takiego nie miało miejsca.
Rozebrałem ją na części i teraz potrzebuje pomocy w diagnozie. Raczej stawiam na silnik...
Dokonałem następujących pomiarów:
Do ziemi z przyłączonymi kondensatorami (do masy, do zielono-żółtego):
biały - 10 MΩ
nieb - 333 Ω
czarny - 336 Ω
Między przewodami silnika:
biały - niebieski - 10 MΩ
biały - czarny - 10 MΩ
nieb - czarny - 11 Ω
Te same pomiary bez kondensatorów:
do ziemi:
biały - ∞
niebieski - 333 Ω
czarny - 336 Ω
Między przewodami silnika:
biały - nieb - ∞
biały - czarny - ∞
nieb - czarny - 11 Ω
Nie znam się na silnikach, nie potrafię sobie tego rozrysować.
Pytania mam czysto edukacyjne.
1. Wiem, że żeby podłączyć silnik trójfazowy na jedną fazę potrzebny jest kondensator. A po co tutaj są dwa kondensatory ?
2. po co jest jakaś cewka zaraz za włącznikiem?
3. Jak stwierdzić czy to silnik jest spalony?
4, czy ktoś mógłby mi to rozrysować, jak to wygląda elektrycznie w celu zrozumienia.
Wyrzucić to można śmieci do kosza. Wyłącznik różnicowy zadziałał lub wyłączył.
Moderator Krzysztof Reszka .
Mam następujący problem ze szlifierką do płaszczyzn firmy Dedra model 7718.
Zepsuła się zaraz po okresie gwarancyjnym...
Tak po prostu pewnego dnia zaczęła wyrzucać różnicówka. Rozumiem jakby ją przeciążył, poszedł dym ale nic takiego nie miało miejsca.
Rozebrałem ją na części i teraz potrzebuje pomocy w diagnozie. Raczej stawiam na silnik...
Dokonałem następujących pomiarów:
Do ziemi z przyłączonymi kondensatorami (do masy, do zielono-żółtego):
biały - 10 MΩ
nieb - 333 Ω
czarny - 336 Ω
Między przewodami silnika:
biały - niebieski - 10 MΩ
biały - czarny - 10 MΩ
nieb - czarny - 11 Ω
Te same pomiary bez kondensatorów:
do ziemi:
biały - ∞
niebieski - 333 Ω
czarny - 336 Ω
Między przewodami silnika:
biały - nieb - ∞
biały - czarny - ∞
nieb - czarny - 11 Ω
Nie znam się na silnikach, nie potrafię sobie tego rozrysować.
Pytania mam czysto edukacyjne.
1. Wiem, że żeby podłączyć silnik trójfazowy na jedną fazę potrzebny jest kondensator. A po co tutaj są dwa kondensatory ?
2. po co jest jakaś cewka zaraz za włącznikiem?
3. Jak stwierdzić czy to silnik jest spalony?
4, czy ktoś mógłby mi to rozrysować, jak to wygląda elektrycznie w celu zrozumienia.
Wyrzucić to można śmieci do kosza. Wyłącznik różnicowy zadziałał lub wyłączył.
Moderator Krzysztof Reszka .