Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Bora 2.0 AQY LPG. Falują obroty. Drgania silnika

28 Feb 2019 10:41 696 5
  • Level 2  
    Witam.
    Samochód VW Bora 2.0 AQY 8V 115KM. Instalacja gazowa BRC.
    Cały czas mi falują obroty 800 RPM +-30, i na PB i na PLG. Co 2-3 sekundy występują drgania i obroty nagle spadają do 750 obrotów. Jeśli jest włączona klima, jest to jeszcze bardziej odczuwalne i dzieje się to co 1.5 sekundy.
    Posiadam auto od ponad dwóch lat, kupione od starszego Pana który posiadał auto przez 8 lat, serwis BRC co 15 tys km. Obroty lekko falują od dnia zakupu ale nie było drgań, myślałem że instalacja jest źle wyregulowana, ale się myliłem.
    W aucie wymieniłem przepustnicę, cewkę, świece i kable WN dwukrotnie, wymieniłem przepływomierz i nic się nie zmieniło.
    Po wymianie świec i przewodów i regulacji LPG drgania zniknęły, po przejechaniu 300 km zwróciły.
    Po wykasowaniu błędów pojawią się po przyjechaniu 200 km, najpierw Emission workshop na zegrach.
    Po podłączeniu komputera:
    P0422 stały (Główny converter katalityczny, bank 1 - niski próg sprawności)
    oraz wypadania zapłonów w każdym cylindrze: P0300, P0301, P0302, P0303, P0304.
    Z problemem walczę od dnia zakupu, spalanie mam na poziomie 14-15 L LPG w mieście (Wrocław) i ok. 10 litrów trasa.
    Byłem w wielu warsztatach we Wrocławiu i żaden mechanik nie opanował problemu.
    Poznałem dobrego mechanika z Ukrainy i mówi że problemem może być EGR lub uszkodzona wiązka silnika.
    Co o tym myślicie?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 20  
    Witam.

    Tak na szybko z tą instalacją i tym jej wiekiem. Obstawiam że skończył się parownik i wtryskiwacze.
    Szukaj dobrego gazownika a nie speca od wymiany filtrów nie rzadko tylko na paragonie.
    Nie ma jeszcze może takiego objawu że jak postoi około 12h to jest problem z zapalaniem za pierwszym razem?

    Pozdrawiam
  • Level 2  
    Michał_74 wrote:
    Nie ma jeszcze może takiego objawu że jak postoi około 12h to jest problem z zapalaniem za pierwszym razem?

    Jest taki problem że trzeba trochę pokręcić, tak z 3-4 sekundy.
    Ale na benzynie występuje ten sam problem z obrotami i drganiami. Lecz przy prace na gazie to jest wyraźniej odczuwalne.
    Instalacja gazowa była zakładana i zawsze serwisowana w autoryzowanym serwisie BRC, najpierw w Świdnicy , potem we Wrocławiu przeze mnie.
  • Level 20  
    Witaj.
    Właśnie jak zapalasz po tych 12h na BP a jest problem to jest "zalewany" gazem z nieszczelnej membrany parownika. Było już tu kilka wątków o tym. Nawet w moich wypocinach.
    Co do autoryzowanych serwisów nie chcę nikomu oblizać bo są dobrzy i źli serwisanci. Ale mam też w okolicy "porządnego" a filtry odkręca kluczem typu żaba o ile je wymienia.
    Niestety ale to jest wydatek kilka set złotych jak chcesz naprawiać i szukaj dobrego serwisanta.
    Na szybko. Jak przyjedziesz do domu i planujesz długi postój. Przed zgaszeniem przejdź na benzynę niech silnik popracuje z 5 minut na niej. Zgaś silnik a z parownika ściągnij ten cienki wężyk gumowy- po tych 12h odpalisz bez problemu.
    Pozdrawiam.
  • Level 2  
    @Michał_74, dzięki za rady. Spróbuję.
    A co z obrotami i drganiami?
  • Level 20  
    Najpierw doprowadzić do ładu BP. Potem za LPG zakręć na butli zawór z gazu wyjeździj do końca gaz z samej instalacji. Oraz kontrola szczelności układu dolotowego - są tu na forum opisane metody różne na "samostart" ale to robisz na własną odpowiedzialność mnie ani nikogo innego w to nie mieszaj bo można stracić włosy albo i więcej jak się robi nie umiejętnie.
    Mam nadzieję że administratorzy mnie nie zbanują za to .