Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Alhambra 2003r - Nie działa licznik i wariuje wskaźnik poziomu paliwa.

28 Lut 2019 10:52 582 24
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem z Alhambrą 2003r, 2.0 Benzyna 6 biegów manualna. Auto dostałem do naprawy. Klient mało rozgarnięty, wie tylko jak uruchomić auto i zatankować. Wcześniej było u jakiegoś innego mechanika, który nie dał rady naprawić. Problem polega na tym, że nie działa prędkościomierz i wariuje wskaźnik poziomu paliwa. Poczytałem wcześniejsze posty i szkoda, że są już zamknięte bo bym tam pod pytał. Sprawdzałem rozwiązania, które koledzy podawaliście w swoich postach, jednak bez skutku. Jak dostałem auto w swoje ręce, to sprawdziłem błędy w ABS ( usterka czujnika obrotów koła prawy przód) i licznik ( sygnał prędkości poza zakresem). Po zdjęciu koła okazało się, że w ogóle nie ma czujnika.😱 Wstawiłem nowy czujnik i po uruchomieniu auta kontrolka ABS gaśnie ale pojawia się z powrotem po przekroczeniu ok 17 km/h. Przed włożeniem czujnika kontrolka ABS od razu się zapalała po uruchomieniu silnika. Problem jest tego typu, że podczas jazdy ABS widzi obroty tylko z tylnych kół, a z przednich w wartościach jest 0 km/h. I teraz zastanawiam się co może być przyczyną? Skoro po uruchomieniu silnika system ABS gasi kontrolkę, to znaczy że widzi wszystkie cztery czujniki kół prawidło, a po rozpoczęciu jazdy zgłasza usterkę z dwóch przednich kół (Błąd:czujnik obrotów prędkości koła- usterka mechaniczna). Lewe i prawe koło ma taki sam błąd.Sprawdziłem odległość czujnika od koronki na przegubie lewym i prawym i jest prawie "na żyletkę". Koronki czyste nie pęknięte.... Dodam, że w tym modelu nie ma fabrycznie impulsatora na skrzyni biegów, otwór jest fabrycznie zaślepiony. Prędkość na licznik idzie z ABS-u. Zakładam, że jak nie działa ABS, to i licznik nie dostaje informacji o prędkości. Tylko czemu ABS nie widzi prędkości przednich kół????
    Zmieniłem też zapobiegawczo ścieżkę pływaka w zbiorniku ale nie pomogło na wariujace wskazania paliwa. Chciałbym najpierw uporać się z usterką ABS-u, żeby zobaczyć czy licznik i paliwo dalej będą wariować. Czy brak odczytu prędkości z przednich kół może być spowodowane uwalonym ABS-em?
  • Testo
  • Poziom 18  
    Z opisanych objawów wynika, że sterownik ABS działa. Wyciągnąłbym czujnik i pomachałbym przed nim czymś o właściwościach ferromagnetycznych z jednoczesnym sprawdzeniem czy pojawia się jakaś wartość w blokach mierzonych. Jeśli tak to winne są pierścienie na przegubach zewnętrznych. Klient je zmieniał?
    W sensie przeguby czy zmieniał?
  • Poziom 12  
    Klient gdzieś naprawiał ta usterkę ale nie naprawił. Jak pisałem wcześniej klient jest zielony w mechanice. Przegubów nie wymieniał.
    Zobaczę jakie koronki mają nowe przeguby w sklepie i dam znać.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Załóż org czujniki , zamienniki nie działają.
  • Testo
  • Poziom 12  
    A to coś nowego, że zamienniki nie działają... 8-O :?:
    Mogę założyć te z tyłu do przodu na próbę, o ile odkręcę małe śrubki trzymające czujniki.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    kroolpaw napisał:
    A to coś nowego, że zamienniki nie działają... 8-O :?:
    Mogę założyć te z tyłu do przodu na próbę, o ile odkręcę małe śrubki trzymające czujniki.

    Będzie ciężko. Podjedź na szrot i kup jeden. Załóż na prawe koło, komputer, kanał ABS, zakrec kołem i zobacz co pokazują bloki pomiarowe. Analogicznie z drugim kołem to samo.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ludzie ,czym wy się zajmujecie na codzień??
    skoro nie wiecie ,że zamienniki nie działają w tym aucie na 90%,
    druga sprawa wskaźnik poziomu paliwa się unormuje na 100% jak abs będzie działał ,tzn licznik będzie widział prędkość.
  • Poziom 26  
    adam7009 napisał:
    druga sprawa wskaźnik poziomu paliwa się unormuje na 100% jak abs będzie działał ,tzn licznik będzie widział prędkość.


    Nigdy nie spotkałem się z tym, aby wskaźnik piziomu paliwa miał cokolwiek wspólnego z ABS czy jakimkolwiek innym modułem. Ma kolega coś na potwierdzenie tej tezy? Jeśli nie, czekamy na potwierdzenie od autora wątku.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Będziesz miał takie auto odepnij czujnik predkości ,czy abs
    (tak aby nie było sygnału prędkości) i się przejedź i zobaczysz ,ze wskaźnik będzie latał góra-dół na zakrętach.
    To tak samo jak nie widzi obrotów to pokazuje brak cisnienia oleju.

    PS .golf4,passat b5 i wiele innych vw z tych lat na pewno tak ma.
  • Poziom 26  
    adam7009 napisał:
    To tak samo jak nie widzi obrotów to pokazuje brak cisnienia oleju.


    Tu masz rację, jak najbardziej, tym steruje MCU.

    adam7009 napisał:
    golf4,passat b5 i wiele innych vw z tych lat na pewno tak ma.


    No to na 100% nie. Mógłbym Ci zademonstrować bo z 6 takich liczników mam, ale nie ma potrzeby. Poziom paliwa jest mierzony przez zwykły dzielnik napięcia a informacja nie jest przesyłana do żadnego innego modułu (bo i po co). Jak testuję na stole takie rzeczy jak poziom paliwa, nigdy nie emuluję prędkości i jakoś nic mi nie lata góra-dół.
  • Poziom 12  
    W poniedzialek biorę się od rana za te auto. Spróbuję na szrocie znaleźć czujnik oryginalny, jak nie będzie problemu z wyjęciem. Dodam jeszcze, że faktycznie licznik zgłasza problem z czujnikiem oleju jak pisze Adam 7009. O wszystkich postępach będę informował. Na razie dziękuję za pomoc.🙂
  • Poziom 26  
    adam7009 napisał:


    A czy nie chodzi przypadkiem o to, że wskaźnik paliwa reaguje "na żywo"? Czyli jak pisałeś na zakrętach, paliwo przelewa się na jedną stronę i zmiana poziomu natychmiast jest wykazywana na wskaźniku? (normalnie dopiero po jakimś czasie reaguje, czasem jest to kilka minut).
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    jak będzie działał szybkościomierz wskażnik paliwa przestanie szaleć zrób porządek z abs
  • Poziom 12  
    Witam.
    Na szrocie niestety czujniki nie dają się wyjąć ze zwrotnic, rdza tak przyłapała że urywają się. Mieli tylko dwa takie samochody i niestety kicha....🙁
    W serwisie jeden czujnik ponad 400 zł.
    Klient klęknął....
    Żeby było pewne, że oryginalne czujniki będą ok, to można by spróbować.
    Sam nie wiem co dalej robić.
    Myślałem o przełożeniu na próbę z tyłu na przód ale jak na szrocie z dwóch aut nie dało się ruszyć, to nawet nie próbuję.🤔
  • Poziom 38  
    ...chcesz się pobawic zamień kable zamiast czujników przy sterowniku abs ,będziesz miał pewnosć.
  • Poziom 12  
    Hmm... Jest to jakiś sposób.... Trochę rozbierania do sterownika ale spróbuję.🤔
  • Poziom 18  
    Nie łatwiej wziąć 3m kabla dwużyłowego i podpiąć przednie koło do tylnego czujnika? Nie grzeb w tej kostce od ABS jak nie musisz, bo do ładu nie dojdziesz. Sprawdź jedynie stan pinów. Ale tak jak napisałem wyżej. Jeśli podpinasz czujnik i kontrolka gaśnie (czyt. nie ma błędu), pojawia się dopiero po ruszeniu to masz błąd usterki mechanicznej, który świadczy o tym, że czujnik „nie czyta” koronki na przegubie.
  • Poziom 38  
    Albertomek napisał:
    że czujnik „nie czyta” koronki na przegubie.

    taka jakość czujników ,ze nie czyta .Przerabiane kilka razy ,ostatnio dwa tygodnie temu,co nie zwalnia z agladnięcia na przegub,ale to zrobił.
  • Poziom 12  
    Dziś mi się trafił taki sam samochód na rozrusznik. I od razu zerknąłem na czujniki z przodu. I zobaczyłem niewielką różnicę w magnesie czujników. Tzn, na podrubie którą założyłem i na drugim kole z przodu magnesy na czujnikach wystają w formie cienkiej kreski. Natomiast te auto, które przyszło na rozrusznik ma czujniki z magnesami w formie takiej samej kreski, tylko na tej kresce jest jeszcze jedna kreska tylko cieńsza i wystająca. Coś w rodzaju wystającego schodka. Zamówiłem czujnik na próbę innej firmy, trochę droższy niż ten pierwszy i ten wygląda identycznie jak w tym aucie co na rozrusznik przyszło. Może mało logicznie to wytłumaczyłem ale jutro od razu wymieniam i jeśli system ruszy, to zrobię zdjęcia i pokażę w czym był problem.
  • Poziom 12  
    Witam szanownych kolegów. :)
    Problem rozwiązany. Czujnik, który założyłem na prawe koło posiadał wystający magnes z obudowy czujnika i jak pisałem wcześniej nie pokazywał prędkości. Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, postanowiłem sprawdzić tylne czujniki. Odkręciłem centralną śrubę piasty i zdjąłem duży jakby "kapsel"z koronką. Wówczas zobaczyłem jak wygląda sprawny i poprawnie działający czujnik. Otóż czujniki tylnych kół nie mają żadnych wystających magnesów. Magnesy są zalane w plastiku i ich w ogóle nie widać, a sam czujnik jest bardzo blisko obracającej się koronki. Pojechałem do sklepu ze zdjęciem tylnego czujnika i poprosiłem o dwa takie same, tylko na przednie koła. Długo trwało szukanie w komputerze przez sprzedawcę, ale ostatecznie znalazł takie czujniki, jeden TRW, a drugi AT, bo tylko te dwa mieli. Niestety cena też była wysoka ale nie taka jak w serwisie bo około 290 zł za jeden, a w serwisie ok 400. Po założeniu tych czujników problem z ABS zniknął, a wskaźnik prędkości i paliwa zaczęły działać prawidłowo. Dodam, że najpierw założyłem właściwy czujnik na prawe koło i wróciło wskazanie prędkości ale wyskakiwał błąd czujnika lewego koła. Gdy założyłem drugi czujnik na lewe koło, to ABS zaczął działać prawidłowo. Z tego wynika, że aby licznik pokazywał prędkość potrzebny jest odczyt przynajmniej z jednego przedniego koła...
    Pozostał jedynie błąd czujnika poziomu oleju. Błąd w liczniku mówi, że jest usterka czujnika temperatury oleju-"zwarcie do plusa". Na razie klient zabrał auto bo na dalszą naprawę musi uzbierać kasę.
    Jeszcze jedno. Poprzedni mechanik, który nie dał rady ogarnąć tematu włożył w lewe koło czujnik taki sam jak ja za pierwszym razem, taki z wystającym magnesem, stąd było moje założenie, że prawe koło powinno mieć taki sam czujnik jak lewe. Jednak z Waszą pomocą udało się naprawić auto. Bardzo dziękuję :D

    Czujnik niewłaściwy:
    Alhambra 2003r - Nie działa licznik i wariuje wskaźnik poziomu paliwa.


    Czujnik właściwy
    Alhambra 2003r - Nie działa licznik i wariuje wskaźnik poziomu paliwa.
  • Poziom 38  
    Brawo Ty. Jesteś jednym z nie wielu którzy od razu poszli dobrym tropem ,
  • Poziom 12  
    adam7009 napisał:
    Brawo Ty. Jesteś jednym z nie wielu którzy od razu poszli dobrym tropem ,


    Adam 7009, nie zgodzę się z Tobą. To Ty od razu postawiłeś trafną diagnozę odnośnie czujników. Ja tylko je wymieniłem nie szukając tym samym problemu w innych miejscach samochodu.😉 Nie drapaliśmy się po głowach co zrobić, tylko powiedziałeś, zrób to i to, a będzie dobrze. ☺️Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
  • Poziom 12  
    Zastosowałem się do rady forumowicza Adam 7009, który radził aby zamontować oryginalne czujniki bo podróby nie działają. To był strzał w dziesiątkę.
    Pozdrawiam.