Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co oznaczają te oznaczenia na schemacie?

hateha 28 Lut 2019 19:43 174 4
  • #1 28 Lut 2019 19:43
    hateha
    Poziom 3  

Hej wszystkim,
    jestem na początkującym etapie tworzenia liczników na płycie montażowej, mam już cały schemat przygotowany, tylko jednej rzeczy, na pewno bardzo sensownej i ważnej, nie ogarniam. A mianowicie - co oznaczają te oznaczenia typu US1, US13, C-ileś i tak dalej... Rozumiem, że muszę skądś wiedzieć jakiej bramki użyć skoro np. ma 3 wejścia, ale nie mam pojęcia skąd tę wiedzę czerpać.

Dołączam jeszcze mój schemat i proszę o wskazanie jakich oznaczeń na nim brakuje.

Co oznaczają te oznaczenia na schemacie? Co oznaczają te oznaczenia na schemacie?

0 4
  • #2 28 Lut 2019 19:52
    Steryd3
    Poziom 32  

US13 lub C4 to nic innego jak oznaczenie grupy elementów oraz jakiś numer porządkowy.
    Zazwyczaj US to układ scalony, C to kondensator, R rezystor, L cewka, D dioda, T tranzystor itd.
    Numer porządkowy to już dowolnie nadawany by później nim obracać i wiedzieć, że np. US10 to np. układ 74'08 czy jakiś inny.

Co do bramek i przerzutników...to już troszkę więcej opowiadania.
    Nie wiem co to ma być i po co to robisz i czy ktoś w tym Ci pomaga.
    Ogólnie trzeba zdecydować się na jakąś technologie w której będą wykonane bramki i inne układy. Może to być TTL może być CMOS, może to być seria taka lub siaka. To się da mieszać ale na początek trzeba raczej zadbać by to byłe z jednej rodziny....to wiele uprości.
    Kolejna sprawa to odnalezienia odpowiedniego układu...są wykazy co np seria TTL 74' zawiera.
    Kolejna kwestia to uproszczenie schematu...
    Tak więc sprawa wymaga przyswojenia nieco wiedzy którą pewnie można znaleźć w książkach o tej materii taktujących.

0
  • #3 28 Lut 2019 20:00
    anders11
    Poziom 28