Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junkers WRDP 11-2B regulacja

28 Lut 2019 20:56 657 17
  • Poziom 22  
    Witam.
    Zakupiłem, już zresztą jakiś czas temu, piecyk Junkers WRDP 11-2B. Podłączyłem go samodzielnie. Piecyk pracuje. Natomiast mam wątpliwość czy należy go wyregulować. Chodzi oczywiście o regulację typu "serwisowego", np. dostrojenie ciśnienia zasilnia gazem itp. a nie kręcenie pokrętłami dostępnymi na panelu użytkownika :)
    Będę wdzięczny za wyjaśnienie, czy tego typu sprzęt jest już na tyle poprawnie ustawiony fabrycznie, że nie wymaga już żadnych regulacji po podłączeniu "na miejscu" czy też zdarza się, że to konieczny zabieg.
    Mam wrażenie, że mój piecyk pracuje nieco "narowiście" - jakoś tak ciężko ustawić optymalnie temperaturę wody w kranie, trochę się z tym schodzi.
    W sumie to nie bojler, że można sobie ciurkać a woda będzie miała i tak stałą temperaturę ale wydaje mi się, że praca tego urządzenia powinna być mimo wszystko stabilniejsza jeśli chodzi o utrzymanie stałej temperatury.
    Co ewentualnie sprawdzić?
    Będę wdzięczny za podpowiedzi, pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Takie urządzenia przychodzą ustawione na gaz ziemny. Jeżeli działa na propanie należy go przezbroić, a tego powinien dokonać już serwis i wyregulować.
    Warunkiem stabilnej pracy termy to przede wszystkim czyste filtry i perlatory na wylewkach. Jeżeli chodzi o regulacje przez serwis to głownie ciśnienie max na dysze.
  • Poziom 22  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Mam zasilanie gazem ziemnym. W takim razie nie ma co grzebać w piecyku.
    Jeśli to nie problem to napisz mi do czego służy to ustawienie max ciśnienia gazu na dyszach?
    W jakim celu to się robi?
    Czyli jeśli piecyk normalnie się załącza i nie wyskakują żadne błędy a jest połączony do instalacji gazu ziemnego o nominalnym ciśnieniu w sieci (domek jednorodzinny podłączony do centralnej instalacji gazowej) to tutaj nie szukać żadnych problemów?
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    W sieci w domu masz ciśnienie gazu rzędu 18-25 mbar, a na palnik idzie max około 11 mbar.
    Rozpaczą bym od czyszczenia filtrów, perlatorow. Czy podczas pracy słychać szum gotującej się wody w termie? Może zakamieniona i tez będą problemy z regulacją.
  • Poziom 39  
    Obserwuję temat od początku i jako że ze swoim Junkersem walczyłem na poziomie zaawansowanym mam kilka spostrzeżeń:
    Ja bym zaczął od sprawdzenia dopasowania nastawionej mocy pieca do zapotrzebowania na odbiorze, w moim junkersie ustawia się to z panela sterującego za pomocą przycisku, diod w linijce temperatury i pokręteł.
    Wygląda na za dużą moc...
    Pozdr. J.
    ps
    Jak sam podłączyłeś ten piec to poziomem wiedzy powinieneś ogarniać takie sprawy, albo nie brać się za roboty, które powinien wykonywać uprawniony ( przeszkolony i odpowiedzialny) personel....
    chyba że lubisz adrenalinę .
  • Poziom 22  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Samo podłączenie piecyka nie było trudne, 2 wężyki do wody i złącze gazu miałem wyprowadzone po poprzednim piecyku.
    Z tego co zrozumiałem chodzi Ci o regulację piecyka za pomocą normalnie dostępnych pokręteł regulacyjnych dla użytkownika?
    W tym piecyku mam 2 takie pokrętła: do ustawiania przepływu wody oraz do ustawiania mocy palnika.
    W moim przyadku, żeby uzyskać odpowiednią temperaturę wody muszę dość mocno zdławić przepływ wody i to mi się w sumie nie bardzo podoba.
    I jeszcze jedno pytanie, czy ten piecyk ma jakiś "wewnętrzny" filtr, który należy wymieniać/czyścić?
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Tak. Posiada filtr, zaraz na wejściu zimnej wody. Wyciąga się zawleczke mniej-więcej pod kątem 45* i wyciąga się cały wkład z filtrem. Znajduje się w bloku wodnym zaraz na wejściu

    A płomień masz skrecony na max, a przepływ na minimum i nie daje rady grzać? Również temperatura wody wodociągowej ma bardzo duży wpływ. Obecnie wynosi około. 5*C i grzejac wodę do temperatury użytkowej około 45* mamy delte 40 stopni do podgrzania przeplywowo. W lecie temperatura wody jest trochę wyższa i łatwiej ja do regulować ponieważ mniejsza temperaturę podgrzewamy.
    Proponuję odpamienianie termy. Ten zabieg może pomóc pracy termy.
  • Poziom 22  
    Dzięki.
    Zobaczę filtr, może jest zabrudzony.
    Jak przeprowadzić odkamienianie piecyka?
    Czy należy go zdemontować, wydmuchać resztki wody, postawić "do góry nogami" i zalać jakimś odkamieniaczem w tej pozycji?
  • Poziom 15  
    Dokładnie. Demontaż wymiennika i Plukanie go np w wannie chemia. Z takich bezpiecznych środków to kamix do odkamieniania, często w wiekszych sklepach spożywczych do odkamieniania czajników. Stosowany jest też ocet, kwaski cytrynowe, ale nie powiem jak działają, nigdy nie praktykowalem. Podobno Coca cola też działa 🙂
  • Poziom 22  
    Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Co do stałej temperatury to może być tak, że temperatura zimnej wody nie jest stała, a jak moc piecyk jest ustawiona na określoną, to delta temperatury jest stała. Ja mam podobny, ale większy piecyk (WDDP 14-2B), który okazał się bardzo dobry. Z tą wodą (zwłaszcza w blokach) bywa tak, że jak długo nikt nie pobierał wody, to zimna woda mogła się ogrzać od piwnic budynku (w których często temperatura jest wyższa niż +15 stopni) i do kranu wchodzi "ustana" (o temp. + 15 stopni lub więcej). Gdy pobór się zwiększa, to ta ""wystana" woda już ulega wyczerpaniu i trafia do kranu woda, która nie ociepliła się od piwnic i ścian budynku, a więc z rur biegnących pod ziemią poza budynkami i jest ona znacznie zimniejsza (zimą zwykle poniżej 10 stopni). Gdy do piecyka nagle trafia ta znacznie zimniejsza woda niż przedtem, to na wyjściu ciepła woda jest także mniej ciepła, gdyż jest podgrzana o tę samą temperaturę. Przykładowo. Odpalamy piecyk, by lać wodę do wanny w chwili, gdy zimna woda ma temperaturę +16 stopni. Piecyk wodę przegrzewa. Potem ta ustana zimna woda się kończy i w rurach jest już woda naprawdę zimna, mająca np. + 8 stopni. W efekcie, temperatura ciepłej wody też spadnie o te 8 stopni, jeśli się nie nastawi piecyka na większy gaz. Tak czy inaczej, temperatura zimnej wody nie jest stała.
  • Poziom 22  
    Bardzo dziękuję za te uwagi.
    Faktycznie jest tak jak piszesz choć ja mieszkam w domu jednorodzinnym.
    Ten piecyk niestety nie mierzy temperatury wody na wejściu. Zamontowany na panelu wyświetlacz pokazuje jedynie temperaturę wody na wyjściu tak " informacyjnie". W tym piecyku nie można zadać jednolitej temperatury wyjściowej wody. Dochodzę do wniosku, że ten piecyk ma nieco za małą moc dla korzystania z bieżącej gorącej wody, gdy się chce uzyskać "bogaty" strumień. A już jest naprawdę słabo, gdy ktoś odkręci kran na tej samej "linii" podczas, gdy inna osoba bierze prysznic :) Tak było od początku użytkowania więc to nie problem kamienia. By uzyskać większą temperaturę, muszę zdławić przepływ no i kwadratura koła :)
    Wcześniej miałem bojler więc byłem przyzwyczajony do stałej temperatury wody, niezależnie od ilości poboru/punktów.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Dlatego też istnieje wersja silniejsza WRDP 14-2B, która jest dobra tam, gdzie jest większa wanna oraz ona pozwala (chociaż bez specjalnego komfortu) na jednoczesne pobieranie wody z dwu kranów. Produkuje się też jeszcze większego Junkersa z tej rodziny - WRDP 18-2B, ale to naprawdę duży piecyk, specjalnie dostosowany do jednoczesnego pobierania ciepłej wody z dwu punków czerpalnych. WRDP 11-2B ma w sam raz moc do prysznica lub przeciętnej (niezbyt dużej) wanny.
  • Poziom 22  
    Wyszła jeszcze jedna sprawa.
    Wczoraj chciałem wyczyścić filtr wody, który powinien być zamontowany w piecyku. Wyjąłem zawleczkę a następnie korek. Niestety nigdzie nie ma filtru, który jak się domyślam, zapewne powinien być ulokowany w obudowie koreczka, którego wkłada się do zespołu wodnego i zabezpiecza zawleczką.
    Nie zrobiłem niestety zdjęcia samego koreczka (a założyłem go już ponownie do piecyka) ale chodzi o ten element ze zdjęcia.
    Czy w nim powinien być ulokowany filtr siateczkowy?
    Czyżby ktoś "pożyczył" sobie ten filtr zanim kupiłem piecyk :)
    Fajnie...

    Junkers WRDP 11-2B regulacja
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Ten filtr powinien być w środku zespołu wodnego (dostępny po wyciągnięciu tego koreczka). Może on tam "siedzi" i trzeba go czymś wyciągnąć (ale ostrożnie, by nie uszkodzić siateczki - jest z tworzywa) i wypłukać. W razie uszkodzenia powinno się filtr wymienić na nowy. Ja czasem próbuję go wyciągać szczypcami telefonicznymi (są cienkie), a ostatnio było tam pełno brudu, gdyż w bloku robili modernizacje instalacji wodnej i w rurach był po tych pracach pełno piasku. Oczywiście przed wyciągnięciem tego koreczka trzeba zamknąć dopływ wody do piecyka (najlepiej, gdy jest zawór tuż przed piecykiem, a jak nie ma, to trzeba zamknąć wodę na całą łazienkę).
  • Poziom 22  
    Czyli filtr nie jest ulokowany w samym koreczku tylko głębiej a koreczek go po prostu dociska?
    Po wyjęciu koreczka wsadziłem palucha do tego zespołu wodnego. Wyczułem jedynie otwór, nie namierzyłem niczego, co mógłbym wyciągnąć. Być może ten filtr jest po prostu dobrze spasowany z obudową. Otworzyłem też zawór przy wyjętym koreczku, bo myślałem, że być może filtr wyleci pod ciśnieniem wody ale nic z tego.
    Napisz mi czy ten filtr ma średnicę zewnętrzną taką jak korek czy też jest mniejszy? Czy ma kształt wałeczka? W jaki sposób go wyjmujesz szczypcami - wkładając rozwarte szczęki do otworu i do oporu a następnie je zaciskasz?
    Zaraz spróbuję jeszcze raz to rozbroić ale było by mi łatwiej, gdybym wiedział co mam wyjąć :)
    Wolałbym nie uszkodzić filtru bo go można dostać zdaje się tylko w serwisie.
  • Poziom 34  
    Filtr jest lekko stożkowy (stożek ścięty), czyli wałeczek lekko zwężający się. Ja raczej rozpierałem szczypce wewnątrz wałeczka, by go jakoś pociągnąć (sam raczej nie wypadnie z zespołu). Ma mniejszą średnicę niż ten korek. W ogóle to chyba jest możliwość nabycia go - trzeba wyszukać w Internecie i zamówić. Czasem wyjęcie się nie udawało, więc trzeba było tymi cienkimi szczypcami pociągnąć za brzeg tego filtra (wałeczka), stąd też potrzebne są cienkie szczypce (tzw. telefoniczne) - zwykłe kombinerki czy zwykłe płaskie do tego się nie nadają, gdyż nie wejdą dostatecznie głęboko.
  • Poziom 22  
    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Spróbuję go delikatnie wyjąć.
    Pozdrawiam serdecznie.