Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak iskry quad 125 - wymieniany impulsator, iskrownik, moduł

kkkkkkkkkkeeeeeeeeee 02 Mar 2019 09:03 1461 6
  • #1
    kkkkkkkkkkeeeeeeeeee
    Level 3  
    Witam, wymieniłem iskrownik z impulsatorem, świece i moduł zapłonowy, iskry nadal nie ma.
    Cewka zapłonowa była sprawdzana w innym motorze i jest iskra.
    Proszę o pomoc. :D

    Dodano po 12 [godziny] 54 [minuty]:

    Pomorze ktoś ???Morze miał ktoś taki przypadek
  • #2
    miro.nasz
    Level 25  
    Witaj!
    Prawdopodobnie masz załączony gaszenie silnika lub zwarty przewody do ramy. dlatego brak iskry.
    Moja rada to wyeliminować uszkodzone części jeśli takie są.
    Jak nie masz odpowiednich przyrządów to podstawiaj poszczególne elementy w celu ich sprawdzenia. Rzadko wymienia się naraz wszystko /wymienione przez Ciebie elementy./ Możesz sprawdzić wstawiając pojedynczo do dobrej maszyny,tak wyeliminujesz złe.

    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • #3
    SKM 1964
    Level 33  
    Występują dwa moduły , zasilane prądem stałym DC oraz przemiennym AC .
    Nie wolno ich zamieniać . Może w tym tkwi szkopuł braku iskry ??
    Założenie modułu DC w miejsce modułu AC po próbie uruchomienia
    kończy się spaleniem tyrystora . :|
  • #4
    kkkkkkkkkkeeeeeeeeee
    Level 3  
    A w jaki sposób mam się dowiedzieć czy mam ten dc czy ac
    Dzięki za odp
  • #5
    SKM 1964
    Level 33  
    Nie dasz rady sprawdzić tego we
    własnym zakresie . Powinien mieć inne wejście konektorowe ale
    nie koniecznie tak jest u chinoli . Nie raz są identyczne .
    Ale możesz to sprawdzić czy u ciebie jest 12V prądu stałego na kostce
    po włączeniu stacyjki . Jeśli się pojawia to znaczy że masz moduł DC .
    Ma być bez włączonego silnika . Nieraz jest nawet na wyłączonej stacyjce +12V .
    Ale wtedy inny PIN odpowiada za gaszenie .
    Natomiast Przy module AC pojawi się napięcie w granicach 300÷400V ale
    przy uruchomionym silniku .
    To tyle , żeby wyłapać miernikiem który jest który .


    Oprócz tego moduł powinien mieć oznaczenie fabryczne
    wtedy wiadomo o który chodzi ???



    Z reguły , tak na oko DC jest większy od AC , bo zawiera
    przetwornice napięciową . Wtedy w ( iskrowniku ) jest tylko cewka impulsatora .
    Brak cewki zasilającej moduł .



    Pomogłem ??? :|
  • #6
    kkkkkkkkkkeeeeeeeeee
    Level 3  
    hehe podłączałem ten i ten na to wychodzi i iskry nadal nie ma
    sprawdzałem te moduły w innych motorach i iskra była
    ale dzięki za odpowiedz
  • #7
    SKM 1964
    Level 33  
    A więc pójdźmy dalej ,. Sprawdź miernikiem impulsator , czy dochodzi napięcie
    w granicach 5÷50 V do modułu , bo może masz uszkodzony przewód
    lub zwarty do masy i nie otwiera tyrystora w kierunku przewodzenia .
    Dla pewności odłącz z konektora przewód gaszenia przy module . :|