mam opla astre 2 99r 1.7 tdl z silnikiem niemieckiej produkcji i ostatnio zauwazylem ze przy wysokich obrotach ( ok 3 - 4 tys ) strasznie dymi....boje sie ze to wina turbiny, lub uszkodzona jest elektronika pompy!!...
Witaj
Sprawdz zawór odpowiedzialny za recylkulację spalin tak zwany ZAWÓR GETZA i jak masz kase to go wymień a jak nie masz to go po prostu wywal, bo to badziewie zaczęli montować aby było mniejsze zanieczyszczenie środowiska a na pracę silnika to niema żadnego wpływu (wręcz przeciwnie).
Aha jeszcze możesz go wyczyścić ale rąk nie odmyjesz przez tydzien
Pozdrawiam napisz o wynikach
Arulek
Na poczatku chcialem podziekowac za informacje, a tak pozatym to bylem u mechanika, podlaczyl autko do komputera i niewykazalo zadnych bledow -dymil dalej . Nastepnie wzielismy sie za zawor recylkulacji spalin, a mianowicie wogle go zaslepilismy. Samochod zaczol mniej dymic, ale podczas jazdy wyskakiwal "Check Engine" - mechanik stwierdzil ze zawor spowrotem trzeba otworzyc bo komputer samochodu wyczuwa ze cos jest nie tak i przechodzi w tryb awaryjny"Check Engine". Dzisaj mialem wymontowany kolektor ssacy do gruntowego czyszczenia wraz z zaworem recylkulacji spalin - podobno moze miec to wplyw na zbyt duze dymienie. - o efektach napewno napisze, jade na test