Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot/307/ 2.0HDi 90KM - Peugeot 307 2.0 HDI . Silnik DW10TD - Silnik samoczyn

02 Mar 2019 15:59 1737 2
  • Level 10  
    Witam zwracam się z prośba o pomoc w diagnozie usterki Peugeota 307 2.0 HDI z 2001r. Silnik DW10TD. Samochód co jakiś czas gasł ale po ponownym odpaleniu wszystko było w porządku, obecnie problem jest bardziej uciążliwy i widać że postępuje, otóż po odpaleniu potrafi zgasnąć na wolnych obrotach , również jak się mocniej przegazuje silnik albo jak z wyższych obrotów przełącza się wolniej bieg to również potrafi odciąć silnik, ale jadąc bardzo delikatnie i zwracając uwagę by obroty nie schodziły szybko z wysokich na jałowe można jeździć i silnik nie gaśnie. Aby odpalić po takim samoczynnym zgaszeniu należy wyjąć kluczyk ze stacyjki i odczekać kilka sekund, inaczej nie wystartuje silnik elektryczny w baku. Filtr paliwa został wymieniony , jak i również sprawdziłem działanie pompy elektrycznej, pucha w baku została wyczyszczona z wszelkiego syfu choć i tak go nie było prawie w ogóle, brak upalenia wtyczki wewnątrz jak i na zewnątrz. Kiedy silnik pracuje to na pompę w baku podawane jest napięcie +12V natomiast kiedy go odcina to napięcie na wtyczce w baku zanika i po 1-2 sek gaśnie silnik , również na komputerze odbija się błąd P1112 wskazujący zanik ciśnienia w instalacji, ale nic więcej.
    Czasem zdarza się tak, że po przekręceniu kluczyka pompa w baku standardowo włączy się na 10 sek tłocząc paliwo, ale jak się już odpali silnik to nie załącza się dalej i silnik po kilku sekundach gaśnie.
    Jeśli próbujemy odpalić silnik np. bez wyjęcia kluczyka ze stacyjki (kiedy to pompka w baku zazwyczaj nie startuje) to miernik na wtyczce odczytuje napięcie +12V przez około 0,5 sek a potem 0V, czuć wówczas że pompka w baku załącza się na tą chwilę.
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc w rozpoznaniu przyczyny usterki bo mechanik obłożony jest na 3 tygonie w przód a i tak jak zobaczył błąd na komputerze to wstępnie powiedział, że najpierw trzeba wtryski wykręcić i oddać do zakładu.
  • Helpful post
    Level 34  
    pikass4 wrote:
    błąd P1112 wskazujący zanik ciśnienia w instalacji, ale nic więcej.


    Nie zanik ale wysokie ciśnienie.... Do sprawdzenia działanie regulatora wysokiego ciśnienia.

    Standardowa usterka i pewnie standardowy problem...
  • Level 10  
    Faktycznie jak wspomniał Jarzabek666 regulator wysokiego ciśnienia, ale jak na złość po wymianie usterka nie ustąpiła, dopiero drugi ze sklepu działał prawidłowo.