Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Roomster 1.4 TDI BNM ''07 - Po zmianie komputera pali się kontrolka ESP

TECHJET 03 Mar 2019 08:25 429 6
  • #1
    TECHJET
    Level 2  
    Witam,

    Zakupiłem auto z Niemiec po lekkiej stłuczce, auto jechało więc na lawecie. Podczas transportu ktoś gwizdnął w nocy przy granicy komputer! :( Na prawdę nie rozumiem ludzi :(

    W Polsce nie znając dokładnego oznaczenia poprzedniego komputera kupiłem od podobnego auta z tym samym silnikiem. Po zainstalowaniu auto działa, jeździ bez problemu. Działa wszystko poza jednym szczegółem.



    Pali mi się żółta kontrolka ESP na licznikach. Moje auto nie posiada ESP, ma jedynie ABS z ASR. Podejrzewam, że zakupiony komputer pochodzi z auta z ESP i stąd problem.

    Po podłączeniu VCDSem do modułu ABS pojawił się tylko jeden błąd: 01314. W innych modułach nie ma żadnych błędów.
    Podaję dane auta: Skoda Roomster, silnik 1.4 diesel BNM, rocznik '07.

    5J0920800 C - liczniki
    5J0959433 A - modul komfortu
    6R0907379 D - abs
    6N0909901 - can gateway
    6Q2937049 F - centralny zesp elektr.
    1C0909605 K - airbag
    045906019 BP - sterownik silnika

    Pożyczyłem na kilka dni porządny sprzęt z VCDSem, także mogę nim wprowadzić zmiany.

    Czy jest szansa, że da się sterowniki odpowiednio zakodować, czy mam szukać kompa od auta bez ESP?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    vwaudi
    Level 19  
    Dosc szczegolowy opis I pewnie bardzo szybko mozna to rozwiazac. Tylko Panie te cyferki 01314 jaki kolwiek opis do tego?
  • #3
    TECHJET
    Level 2  
    vwaudi wrote:
    01314

    Z tego co udało mi się ustalić, to mój obecny komputer jest od VW Polo 1.4 TDI z 75 konnym silnikiem i ESP.

    Moja skoda ma silnik 70 KM bez ESP.


    Code:
    Wracajac do opisu bledu:
    
    01314 - Engine Control Module
    01314 - Engine Control Module: No Communications
    Possible Causes

    * CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module faulty
    * Fault(s) stored in Engine Control Module

    Possible Solutions

    * Check CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module
    * Check Measuring Value Blocks (MVB)
    o Usually Measuring Value Blocks (MVB) 125+ show the current Communication Status

    01314 - Engine Control Module: Check DTC Memory

    Possible Causes
    * Fault(s) stored in Engine Control Module

    Possible Solutions
    * Check Engine Control Module for Fault Codes

    Special Notes
    * Engine Control Module stored a Code which influences other Control Modules Functionality.
    * To clear this Fault Code you will need to correct the Problem in the Engine Control Module first.
  • #4
    rosak
    Car dashboards specialist
    Od razu zaznaczę, że nie znam się na elektryce samochodowej, mój temat to naprawa liczników, ale może coś uda się podpowiedzieć.
    Błąd w ECM moim zdaniem nie ma nic wspólnego z kontrolką ESP. Skoro masz VCDS, wejdź w 17 - Instruments (licznik), potem Coding, i w zależności czy masz Soft Coding czy Long Coding (raczej to pierwsze), jeżeli Soft to po najechaniu myszą na okienko z numerem ukaże Ci się dymek z opisem wartości. Poszukaj tam czy nie ma ESP.
    Sprawdź to samo co powyżej w 03-ABS Brakes (bo chyba ESP siedzi w Brakes?).

    Dziwny ten Twój wydruk błędu, nie przypomina VCDS..
    Odnośnie braku komunikacji w ECM, skasuj ten błąd i sprawdź czy wróci od razu czy dopiero po czasie. Jak po czasie to ok, gdzieś przerywa komunikacja. Jeżeli wróci od razu a mimo to wszystko działa, to zagadka.
  • #5
    sigwa18
    Level 38  
    W blokach 125 i wyższych masz status komunikacji po can z innymi modułami. Prawdopodobnie ECU ma zakodowane ESP i nie ma komunikacji bo go nie ma stąd błąd. Trzeba odkodować ESP w ECU.
  • #6
    rosak
    Car dashboards specialist
    sigwa18 wrote:
    Prawdopodobnie ECU ma zakodowane ESP i nie ma komunikacji bo go nie ma stąd błąd


    Dokładnie o tym samym pomyślałem ale z tego co pamiętam VCDS raportuje błąd komunikacji z konkretnym modułem a nie jak tu na wydruku.
  • #7
    sigwa18
    Level 38  
    01314 pojawia się w innych modułach jako brak komunikacji /błędy w ecu