Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Passat B8 2.0 TDI 150KM - Zgasł podczas jazdy i nie odpala

03 Mar 2019 09:02 1938 4
  • Poziom 15  
    Witam.
    Samochód VW Passat B8 2.0 TDI CRLB (common rail) 2015r. z przebiegiem 100 000km zgasł podczas jazdy i nie udało się ponownie uruchomić silnika. Podłączyłem komputer diagnostyczny i jest błąd w sterowniku silnika:

    000135 - Fuel Rail/System Pressure
    P0087 - 001 - Too Low


    Zrobiłem kilka testów/pomiarów i napiszę co wyszło:
    - pompa wstępna podaje paliwo -> ok
    - filtr paliwa wymieniony + odpowietrzenie układu (~3min wymuszonej pracy pompy wstępnej) -> ok
    - napięcie na czujniku ciśnienia paliwa na listwie (G247) CR ~0,5V (zapłon włączony) -> ok
    - ciśnienie na listwie przy włączonym zapłonie (bez kręcenia rozrusznikiem) ~8bar odczytane interfejsem -> ok
    - ciśnienie na listwie przy kręceniu rozrusznikiem ~12-15bar odczytane interfejsem -> bardzo źle
    - po zdjęciu węża z powrotu przy zaworze regulacji ciśnienia na listwie CR (N276) podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo się nie przelewa, czyli zawór nie puszcza podczas rozruchu -> dobrze
    - zdjęte przewody paliwowe przy wtryskach, paliwo pojawia się -> ok
    - dla pewności podmieniona została cała szyna CR + czujnik ciśnienia + czujnik regulujący ciśnienie -> brak poprawy
    - podmieniony zaworek regulujący dawkę paliwa na pompie paliwa CR (N290) -> brak poprawy

    Na samostarcie silnik odpala

    Po zdemontowaniu zaworka N290 z pompy CR brak opiłków, było sterylnie czysto w środku. Niestety nie posiadam manometru z odpowiednim zakresem pomiarowym aby fizycznie sprawdzić ciśnienie na listwie i potwierdzić w 100% wskazania komputera diagnostycznego.

    Czy powyższe objawy i pomiary stwierdzają jednoznacznie uszkodzenie pompy wysokiego ciśnienia ? Brak opiłków, niski i w 100% pewny przebieg samochodu są zaskakujące przy takiej usterce... stąd moja niepewność. Czy są jeszcze jakieś testy/pomiary które mogą zostać zrobione?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Jest taka możliwość że przez któryś wtryskiwacz paliwo wycieka i dlatego pompa nie da rady sprężyć paliwa. Zrób sobie zaślepkę i zaślepiaj po kolei kroćce z szyny paliwowej i sprawdź czy dalej ciśnienie takie niskie.
  • Poziom 34  
    Jeżeli powrotem nie wraca paliwo (zwór regulacyjny dobry) to pompa kaput i nie robi ciśnienia.
  • Poziom 15  
    sigwa18 napisał:
    Jeżeli powrotem nie wraca paliwo (zwór regulacyjny dobry) to pompa kaput i nie robi ciśnienia.


    Wąż z powrotu całkowicie zdjęty i brak wycieku paliwa, więc zaworek trzyma na pewno.
  • Poziom 15  
    Przyczyną okazał się uszkodzony wtryskiwacz.