Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany

Kubik213 08 Mar 2019 00:05 27612 357
  • #151
    Kubik213
    Poziom 12  
    Przesylam instrukcje dot. wymiany pompy oleju z WISa (serwisowka MB), mysle ze tematy tozsame z regeneracja silnika. Nie ma nic o pomiarze cisnienia oleju po wymianie pompy...

    Wymiana pompy oleju:
    Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany

    w zalaczniku dorzucam WIS z demontazu i montazu silnika OM651.
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • #154
    mosio24
    Poziom 13  
    Teraz nawet nieświadomy tej procedury mechanik w sądzie powie, że jak się wymienia pompę olejową trzeba zalać olejem aby przy pierwszym uruchomieniu tłoczyła olej, więc winnym zostaje firma która regenerowała silnik.
  • #155
    ewoo
    Poziom 19  
    Kubik213 napisał:
    Tak, to jest wlasnie podstawa gwarancji i dowód w razie czego w sądzie.


    Wychodzi na to że zakład regenerujący zawalił sprawę. Problem w tym że nie dali Ci gwarancji, a mechanik nie składał więc nie mógł napełnić. Raczej w dobrego prawnika musisz zainwestować by iść do sądu.
  • #156
    hindoos
    Poziom 24  
    ewoo napisał:
    Problem w tym że nie dali Ci gwarancji

    Ale jest jeszcze rękojmia. To jest towar niezgodny z umową.
    Gwarancja to tylko miły gest sprzedającego. Pytanie czy silnik kupowany był prywatnie czy na firmę? Jak to pierwsze to nie powinno być problemu z wyegzekwowaniem od nich sprawnego silnika (albo naprawy tego).
  • #158
    Kajox
    Poziom 13  
    Ciężko temat taka sytuacja. Współczuję koledze jednak tak się dzieje jak jest dużo rąk po drodze. Spychologia idzie w ruch. Co do odcinania wtrysku przy braku ciśnienia oleju miałem taką sytuację w Fiacie Doblo 1.6 Multijet. Podczas postoju na jałowych obrotach zgasł z komunikatem o braku ciśnienia oleju. Także jest to możliwe i w Mercedesie.
  • #159
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Kubik213 napisał:
    Gwarancja obejmuje wymiane w autoryzowanym warsztacie
    tu jest dupa w kwiatach
  • #160
    adam7009
    Poziom 38  
    Ty dostałeś wybrakowany towar,on Ci się nawet nie popsuł ,był uszkodzony jak go otrzymałeś.Co za różnica kto montował.Ingerencji w słupek silnika nie było(jeśli była by potrzebna to wtedy autoryzowany warsztat).Rozumiem jak bys uzytkował i po sie uszkodził z powodu błędu w sztuce.
  • #161
    hindoos
    Poziom 24  
    Gwarancja nie ma nic do rzeczy. Tu w grę wchodzi kodeks cywilny.

    Art. 556-576. KC
    http://dokumenty.e-prawnik.pl/kodeksy/kodeks-cywilny/rekojmia-za-wady-zobowiazania-sprzedaz/
    Cytat:

    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).


    Masz umowę kupna?
  • #163
    hindoos
    Poziom 24  
    Drukuj stronę aukcji i skontaktuj się z prawnikiem czy będzie konieczne potwierdzenie notarialne treści strony. Gra jest warta świeczki moim zdaniem, podejrzewam, że firma odpuści po przedsądowym wezwaniu. Sprawa jest spokojnie do wygrania tylko może to potrwać. Jak nie masz umowy która wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi to tym lepiej dla Ciebie.
  • #164
    adam7009
    Poziom 38  
    Zasięgnij porady prawnika.Szukanie pomocy na forum,nie tędy droga.
    Tu jak wiatr zawieje ,wypowiadaja się ludzie na temat silnika co nie mają nic wspólnego z naprawami aut, a co dopiero z prawem.
  • #165
    E8600
    Poziom 37  
    Kubik213 napisał:
    Posiadam fakturę VAT i aukcje Allegro ze sprzedaży tego silnika, niestety nie kliknalem kup teraz tylko zamówiłem telefonicznie...

    Czyli pozytywne komentarze to pewnie z drugiego konta sprzedającego - powszechny proceder na allegro. Ciekawe co w silniku zostało naprawdę wymienione?

    Skontaktuj się z dobrym rzeczoznawcą być może coś doradzi.
    Natomiast jeśli zależy Ci na czasie spróbuj załatwić sprawę ugodowo skontaktuj się ze sprzedawcą podeślij dokumentację, że pompa oleju powinna być zalana olejem. Zapytaj czy jeśli podejmiesz się sprawdzenia i ewentualnej wymiany pompy i panewek wału to czy zwrócą koszta.
    Najbardziej mogły ucierpieć panewki wału oraz pompa oleju, walki rozrządu zapewne trochę tego oleju miały mimo braku ciśnienia (olej wlany od góry).
  • #166
    Megawe
    Poziom 30  
    To jest instrukcja montażu pompy olejowej, potrzebna jest jeszcze instrukcja pierwszego uruchamia silnika.
  • #167
    hindoos
    Poziom 24  
    Ale zakład regeneracji musiał przeprowadzić jej montaż w celu stworzenia gotowego silnika. Zrobił to niepoprawnie (niezgodnie z instrukcją serwisową) i w rezultacie wydał klientowi niesprawny przedmiot. Poprawne lub niepoprawne uruchomienie to rzecz wtórna, co nie wyklucza roszczeń wobec mechanika który to pierwsze uruchomienie przeprowadzał.
  • #168
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    MiroslawO21 a czy ty ni nie od niego kupiłeś ten silnik?
  • #169
    Megawe
    Poziom 30  
    Ta pompa nawet jak się ją zaleje olejem to nie zassie oleju z miski i nie wytworzy ciśnienia.
  • #170
    ^ToM^
    Poziom 34  
    Ten temat wydaje się, iż stracił sens. Przecież tu już się nie ustali, kto ponosi odpowiedzialność za taki stan rzeczy jak tu opisano. Obawiam się, że nawet sąd by to umożył z braku możliwości ustalenia winnego. Przecież każdy się wyprze i będzie zwalał winy na drugiego. Remontowiec na mechanika, a mechanik na remontowca czy nawet klienta. Stado rzeczoznawców nie pomoże. Takie sprawy są trudne.

    Dla rozwagi: koledze mechanik "wymienił" rozrząd (fakturę wystawił), który po kilku miesiącach się rozleciał . Mimo iż rzeczoznawca stwierdził, że rozrząd nie był wymieniany od lat to mechanik się wymigał w ten sposób, że zwalił on na praktykanta. Praktykant już, gdy była sprawa w sądzie od pół rok nie pracował i mówił, że nie kojarzy w ogóle takiego samochodu. Tym sposobem, mimo oczywistych faktów, sąd umorzył sprawę, z braku możliwości ustalenia winnego nie wymienionego paska, kosztami obciążył państwo a wszyscy rozeszli się w swoje strony. Natomiast kumpel pechowe auto sprzedał. Nie ma odpowiedzialności zbiorowej, musi zostać ustalone, kto z całą pewnością zawinił. Wątpię, że tu się to da zrobić. No, zawsze warto próbować, jak ktoś ma czas, zdrowie i pieniądze.
    :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Megawe napisał:
    Ta pompa nawet jak się ją zaleje olejem to nie zassie oleju z miski i nie wytworzy ciśnienia.


    Literatura podaje, że te pompy mają zdolność do samozasysania:
    Link

    Jednak z pewnością jak została wymyta w benzynie i jest całkowicie sucha, to jej samozasysalność może być wątpliwa.
  • #171
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    ^ToM^ napisał:
    Jednak z pewnością jak została wymyta w benzynie i jest całkowicie sucha, to jej samozasysalność może być wątpliwa.

    Toteż pytam kto grzebał w Oil Motor firmy MB, żeby się nie naciąć. MIna jak się patrzy, mechanik głąb.
  • #172
    vodiczka
    Poziom 43  
    ^ToM^ napisał:
    Nie ma odpowiedzialności zbiorowej, musi zostać ustalone, kto z całą pewnością zawinił.
    Chyba mylisz postępowanie karne z cywilnym.
    Skoro faktura dokumentowała wymianę a biegły stwierdził, że rozrząd nie został wymieniony to odpowiada właściciel firmy wykonującej uslugę a nie praktykant. Sądzę, że trochę podkoloryzowałeś, pisząc:
    ^ToM^ napisał:
    mechanik się wymigał w ten sposób, że zwalił on na praktykanta
    Sąd w ogóle nie musiał przesłuchiwać praktykanta, nie było takiej potrzeby.
  • #173
    Megawe
    Poziom 30  
    Te pompy mają zdolność zasysania ale dopiero jak się odpowietrzy cały układ smarowania.
    Ta pompa potrzebuje mieć na wyjściu kanał wypełniony olejem tak aby w czasie kręcenia uzyskać ciśnienie na wyjściu potrzebne do dociskania łopatek do cylindra pompy. W czasie kręcenia rozrusznikiem nie powstaje tak duża siła odśrodkowa, żeby wypychała te łopatki. Sam olej w pompie nie wystarczy. Kanał za pompą, filtr oleju muszą być wypełnione olejem.
    Najlepiej na początku podawać olej pod cisnieniem i mieć podłączony manometr by stwierdzić czy pompa uzyskuje cisnienie gdy odłączymy zewnętrzne zasilanie.
    Wystarczy kilkadziesiąt sekund bez smarowania i mamy koszty.
  • #174
    ^ToM^
    Poziom 34  
    vodiczka napisał:
    ^ToM^ napisał:
    Nie ma odpowiedzialności zbiorowej, musi zostać ustalone, kto z całą pewnością zawinił.
    Chyba mylisz postępowanie karne z cywilnym.
    Skoro faktura dokumentowała wymianę a biegły stwierdził, że rozrząd nie został wymieniony to odpowiada właściciel firmy wykonującej uslugę a nie praktykant. Sądzę, że trochę podkoloryzowałeś, pisząc:
    ^ToM^ napisał:
    mechanik się wymigał w ten sposób, że zwalił on na praktykanta
    Sąd w ogóle nie musiał przesłuchiwać praktykanta, nie było takiej potrzeby.


    No więc sprawa wygląda tak jak napisałem - została umorzona z braku możliwości ustalenia winnego.
  • #175
    vodiczka
    Poziom 43  
    ^ToM^ napisał:
    została umorzona z braku możliwości ustalenia winnego.
    Czy sąd nie uznał opinii biegłego a faktura nie zawierała pozycji opisujących co zostało wykonane?
    Nawet gdyby sędzia był zięciem właściciela warsztatu to nie wykręciłby numeru z "nieustaleniem winnego" :D
    Prawo jednoznacznie określa kto odpowiada i sędzia nie ma możliwości manewru.
    https://autoprawo.pl/naprawa-samochodu-prawo/
  • #176
    adam7009
    Poziom 38  
    vodiczka napisał:
    ^ToM^ napisał:
    Nie ma odpowiedzialności zbiorowej, musi zostać ustalone, kto z całą pewnością zawinił.
    Chyba mylisz postępowanie karne z cywilnym.
    Skoro faktura dokumentowała wymianę a biegły stwierdził, że rozrząd nie został wymieniony to odpowiada właściciel firmy wykonującej uslugę a nie praktykant. Sądzę, że trochę podkoloryzowałeś, pisząc:
    ^ToM^ napisał:
    mechanik się wymigał w ten sposób, że zwalił on na praktykanta
    Sąd w ogóle nie musiał przesłuchiwać praktykanta, nie było takiej potrzeby.

    ToM co ty znowu za głupoty opowiadasz ?
  • #177
    Kubik213
    Poziom 12  
    Silnik rozebrany przez firme rege, przy rozbiórce pompa olejowa była CZARNA w oleju, jak to możliwe? Nowy olej nie ma takiego koloru, a pompa olejowa była w srodku dosłownie cała czarna, wszystkie podzespoły były normalne tylko pompa cała czarna w jakimś starym oleju, wg firmy rege mechanik musiał założyć nieumytą stara chłodniczke oleju bo to z niej idzie olej do pompy. (A oni zawsze myją cały silnik wewnątrz i zewnątrz). Ponadto na kole zębatym pośrednim pomiędzy rozrządem a pompa oleju była urwana śruba i łożysko pod nim zatarte (taki pierścień lozyskowy). Sama pompa oleju po dość długim kręceniu ręcznie zaczęła pompować olej ( sprawdzana w misce z olejem kręcąc ręka Za koło zębate)

    Co do silnika, zatarty na maxa, wał do wyjebania panewki spalone, walki rozrządu przytarte

    Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany
  • #178
    kkknc
    Poziom 42  
    Ważne by w nie było w chłodnicy opiłków. A w każdym silniku nawet przy wymianie oleju zostaje się stary olej. I to sporo.
  • #179
    Megawe
    Poziom 30  
    Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany


    Pompa tłoczy olej do chłodnicy oleju. Jeżeli chłodnica była odkręcona to pozostało w niej bardzo mało oleju i jeżeli ten olej się wrócił do pompy to mógł tylko polepszyć sprawę a nie pogorszyć. Czarny olej nie oznacza, że jest on zły. Jakościowo dobre oleje bardzo szybko robią się czarne w silnikach diesla. Olej marnej jakości długo zachowuje pierwotną barwę.

    Potrzebna jest fabryczna procedura pierwszego odpalania tego silnika i wymiany oleju.
  • #180
    Kubik213
    Poziom 12  
    Jest jeszcze opcja ze firma regenerująca nie wyjmowała pompy oleju z silnika i nie regenerowała jej, stad ten czarny olej aczkolwiek wypierali się tego a ja nie chciałem się kłócić... Stwierdzili że zawsze myją cały silnik i pompy tez są umyte w srodku, a ta była cała czarna z opilkami metalu