Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany

Kubik213 22 Kwi 2019 22:11 32211 360
  • #331
    oktawian89
    Poziom 23  
    Jak tam, co tam ?

    Jakiś mały update by się przydał. Nie piszę tego złośliwie.
  • #332
    Kubik213
    Poziom 12  
    Pod koniec tygodnia będę miał info co do auta i kosztów które poniosę dodatkowo.
  • #333
    bula17
    Poziom 22  
    [quote="Kubik213"]Pod koniec tygodnia bede miał info co do auta i kosztów które poniosę dodatkowo[/quote]
    Zanim cokolwiek zapłacisz przejedź się, dobrze nagrzej silnik, zanim zapłacisz po raz któryś za to samo.
  • #334
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #335
    carrot
    Moderator Samochody
    Cytat:
    w tych pieniądzach jest przereklamowany

    No właśnie, za "te pieniądze" mogli by chociaż zamontować czujnik i kontrolkę ciśnienia oleju, ale po co, jeździj człowieku nieświadomy aż się zatrze :D
  • #336
    kortyleski
    Poziom 42  
    Ee tam. Ta trójka ma łańcuch z tyłu a wyciąga się po 150 tysiącach co dla busa stanowi całe nic. A robota rozrządu to wyciąganie motoru
  • #337
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #338
    Kubik213
    Poziom 12  
    Ten koszmar się nigdy nie skończy... auto ma wrzucony kolejny silnik, chodzi ok. Wg firmy rege nie była w ogóle wyczyszczona chłodniczka oleju, kanał wodny był w miare drożny ale olejowy całkowicie zaklejony, jakby ktoś na motodoktorze jeździł i nigdy oleju nie wymieniał, stąd nie dawało oleju na wałki i go łapało na panewkach... Kolejny problem pojawił się ze skrzynią biegów, skrzynia strasznie szarpie, strzela przy redukcji z 4 na 3, jest mocny strzał i szarpanie... auto w momencie gdy pojechało do firmy rege miało za mało oleju w skrzyni (tak oddał mi mechanik), czyli firma rege uzupełniła olej do wartości książkowych (brakowało 2.5l chyba), ale auto dalej szarpie. Skrzynia szarpała już w momencie gdy ja wyruszyłem autem od mechanika na jazdę testową i na powrocie silnik zgasł na wolnych obrotach. Czyli z takim stanem oleju zrobiłem może 30-40km. Niestety po uzupełnieniu oleju problem nie ustał, jutro mają spróbować zrobić reset ustawień skrzyni i adaptacje.
  • #339
    cyborg39
    Poziom 25  
    Śledzę temat od początku, kolego radzę Ci z dobrego serca - sprzedaj ten szrot bo stracisz zdrowie i jeszcze więcej pieniędzy a nawet jeżeli jakimś cudem auto będzie jeździło to zapewniam Cię że nie będziesz umiał mu zaufać, każdy dalszy wyjazd będziesz robił z duszą na ramieniu czy silnik nie padnie. Naprawdę, dla swojego "świętego spokoju" - nie patrz już w tył i nie licz ile straciłeś dotychczas i pozbądź się go, spokój ważniejszy od wszystkiego
  • #340
    CodeBoy
    Poziom 22  
    [quote="cyborg39"]Śledzę temat od początku, kolego radzę Ci z dobrego serca - sprzedaj ten szrot bo stracisz zdrowie i jeszcze więcej pieniędzy a nawet jeżeli jakimś cudem auto będzie jeździło to zapewniam Cię że nie będziesz umiał mu zaufać, każdy dalszy wyjazd będziesz robił z duszą na ramieniu czy silnik nie padnie. Naprawdę, dla swojego "świętego spokoju" - nie patrz już w tył i nie licz ile straciłeś dotychczas i pozbądź się go, spokój ważniejszy od wszystkiego[/quote]

    Obserwuje ten wątek od jakiegoś czasu i przypomina mi się przygoda też z Mercedesem, ale ze Smartem. Trochę mniejszy silnik, ale naprawa też kosmicznie droga jak na zastosowane rozwiązania. Włożyłem w remont silnika łącznie ze wszystkim ok 7000 zł (samochód był warty może z 6000 zł) ale jako inwalida, miałem go przerobionego pod swoją wadę, więc nie "opłacało" mi się go sprzedawać, tak myślałem. Trafiłem do naprawdę dobrego mechanika i dał mi duży upust, bo wiedział jaką mam sytuację a mimo to że zrobili to starannie zgodnie ze sztuką to co jakiś czas po ok 1h jazdy po mocnym dodaniu gazu, zapalał się chkeng. Wstępna diagnoza że przeładowuje turbina... tak mi zrobił może z 4 x na wycieczkach, ja jako osoba z trudnością się poruszająca traktuje samochód jak moje nogi. Kasa wydana samochód jeździł, na miasto ok, gdzieś dalej masakra. Któregoś dnia po ok pół roku po remoncie silnika, samochód wpadł w poślizg i stwierdził że już ma dość jeżdżenia. Teoretycznie mogłem go dalej naprawiać i ładować kasę ale sprzedałem w cenie złomu za 500 zł z nowym silnikiem po remoncie. Sprzedałem z żalem, ale więcej i tak bym nie dostał, i tak to właśnie jest, czasami nie warto ładować w samochód kasy, bo tak jak pisze kolega, to się może nigdy nie skończyć i ciężko zaufać będzie takiemu samochodowi, skoro ciągle coś wychodzi.
  • #341
    castin
    Poziom 19  
    Taki mały offtop. Znajomy robi w firmie przewozowej - kilka busów i trasa PL-Wiedeń-PL. Przebiegi na poziomie 200 tys. rocznie. Traffic z 2016 r ma ponad 430 tys km - 1,6 na podwójnej turbinie. Gość przerabiał m.in. mercedesy i podziękował. Tylko ma Traffic'i i Vivaro. Fakt, że gdzie się da, to mają kaganiec do 130 km/h pozakładany, olej co 20 tys km i naprawdę te samochody dają radę. Nie, żebym reklamował czy coś, ale coś w tym jest.
  • #342
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    [quote="castin"]Nie, żebym reklamował czy coś, ale coś w tym jest.[/quote]

    Cała wschodnia ściana od Dębicy na wschód jeździ renówkami. Salon w Krośnie bije mln na tym.

    Normalne przebiegi są ponad 1 mln km.
  • #343
    E8600
    Poziom 38  
    Niemcy ostatnimi czasy wypuścili sporo silników przekombinowanych a cena części zamiennych też robi swoje.
    Osobiście widzę też spory udział Fiata w busach.
  • #345
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #346
    Megawe
    Poziom 31  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3242374.html#15896268

    "mam Peugeota Boxera 2.2 hdi 130 KM silnik ford Euro 5 rok 2012 . Auto zrobiło ok 250 tys. i rozsypała się pompa oleju (wysypały się łopatki ) i zatarł się silnik oraz turbina . "

    Pompa tego typu co w OM651 tutaj problemem są wypadające połamane łopatki, które trzeba dokładnie usunąć z kanałów olejowych jeżeli nie chcemy mieć znowu problemów po zamontowaniu następnej.
  • #347
    ewoo
    Poziom 23  
    Kubik213 napisz co w temacie. Czy zakończyły się już twoje problemy? Tak przy okazji to kupiłem W204 z silnikiem 1,8 cgi i też nie mam żadnego wskaźnika ciśnienia oleju. Pewnie bym się tym nie przejmował ale ten Twój temat dał mi powody do zaniepokojenia. Bo do tej pory w poprzednich samochodach gasnąca kontrolka oleju po odpaleniu dawała sygnał "jest dobrze"
  • #348
    Kubik213
    Poziom 12  
    Witajcie, pół roku męki, kupa kasy wydana ale auto jeździ jak marzenie :) firma rege wymieniła silnik, dodatkowo kupiłem skrzynie biegów z Anglika bo mechanik w elblagu nie dolał oleju do skrzyni i się rozsypała jak jeździłem mając 2 litry oleju w skrzyni (tamta jazda probna), nie pytajcie o koszta, mechanik z elblaga chce się rozliczyć z wykonanej roboty ale chyba będzie musiał mi dopłacić około 6 tys zl
  • #349
    kkknc
    Poziom 43  
  • #350
    ewoo
    Poziom 23  
    kkknc napisał:
    Za tą kasę to byś kupił drugi nowy silnik w ASO z gwarancją i przekładką.
    Daruj sobie takie rady. Dziś to nic nie da. Kilka miesięcy temu zrobił jeden krok za dużo i trudno było się już wrócić . Dobrze że wreszcie się już to zakończyło.
  • #351
    castin
    Poziom 19  
    kkknc napisał:
    Za tą kasę to byś kupił drugi nowy silnik w ASO z gwarancją i przekładką.

    Gdyby chłop wiedział, że się przewróci, to by sobie usiadł :D.
  • #352
    ewoo
    Poziom 23  
    Kubik213 napisał:
    Witajcie, pół roku męki, kupa kasy wydana ale auto jeździ jak marzenie :) firma rege wymieniła silnik, dodatkowo kupiłem skrzynie biegów z Anglika bo mechanik w elblagu nie dolał oleju do skrzyni i się rozsypała jak jeździłem mając 2 litry oleju w skrzyni (tamta jazda probna), nie pytajcie o koszta, mechanik z elblaga chce się rozliczyć z wykonanej roboty ale chyba będzie musiał mi dopłacić około 6 tys zl
    Dobrze że opisałeś to wszystko i będzie to po trosze nauczką a po trosze przestrogą dla innych. Powodzenia i obyś teraz tylko się cieszył i "odjeździł" tą zainwestowaną kasę.

    ps. Napisz jakie poniosłeś wszystkie koszty związane z tym nieszczęsnym silnikiem.
  • #353
    Kubik213
    Poziom 12  
    cała akcja (w aucie jest teraz założony czwarty nowy silnik i skrzynia biegow od anglika) okolo 17-18 tys zl, z czego nie rozliczylem sie z mechanikiem co zepsuł dwa silniki i skrzynie biegow, chce za swoją robotę 3.5 tys, gdzie ja poprzez niego ponioslem 8 tys dodatkowych kosztow
  • #354
    kortyleski
    Poziom 42  
    Ja na twoim miejscu ( a sam jestem mechanikiem i właścicielem warsztatu) poszedłbym do sądu. I odzyskał swoje. Papraków trzeba tępić.
  • #355
    adam7009
    Poziom 38  
    Kubik213 napisał:
    cała akcja (w aucie jest teraz założony czwarty nowy silnik i skrzynia biegow od anglika) okolo 17-18 tys zl, z czego nie rozliczylem sie z mechanikiem co zepsuł dwa silniki i skrzynie biegow, chce za swoją robotę 3.5 tys, gdzie ja poprzez niego ponioslem 8 tys dodatkowych kosztow


    Mechanik zepsuł dwa silniki, kto zepsuł trzeci silnik? Bo jest czwarty.
    Następne to to, jak mechanik zepsuł skrzynie biegów?
  • #356
    E8600
    Poziom 38  
    Zapewne firma regenerująca stwierdziła, że ten ich remont o kant dup... i znalazła anglika z którego przełożyła w miarę świeży silnik (bez grzebania w nim i psucia go). :D
    Do sądu może iść jeśli ma jakikolwiek kwit na usługę (zapewne niema).
    Jak dobrze pamiętam to drugi silnik był uruchamiany zgodnie z wytycznymi firmy regenerującej i tak się zatarł.

    Reasumując kupiłeś ładną budę w zajechanym silnikiem zapewne po chip tuningu (o tym świadczy dziura w tłoku 1 silnika) dlatego padł silnik a przy okazji skrzynia. Mercedes podobnie jak BMW ze względu na tył napęd jest lubiany przez upalaczy kapora.

    Link
  • #357
    oktawian89
    Poziom 23  
    Czeski film :D

    Jeszcze jedno "ale". Skoro zapchana była chłodnica oleju i z tego powodu silnik latał na sucho. Po wpieciu manometru powinno pokazywać cały czas max ciśnienie przewidziane aż do momentu otwarcia zaworu przelewowego ... ?

    Czyli około 7 bar ?

    Jeszcze pomijam fakt, że żaden ! Rzeczoznawca - silnikow i skrzyni nie oglądał ... te zapewne juz latają w innych pojazdach. Wiec brak dowodów ewentualnej winy. Na upartego mechanik może podać Cię do sądu o brak zapłaty.
    Cała sprawa to taki mind fuck, a wystarczyło po pierwszym silniku jechać tam z samochodem i rzeczoznawca kumatym.
  • #358
    Kubik213
    Poziom 12  
    Oktawian i do dzis nie miałbym ani silnika ani samochodu, bo wszystko czekałoby do rozwiązania sprawy w sądzie, chciałem miec problem z głowy jak najszybciej ale niestety ciąg niefortunnych wypadków na to nie pozwolił... zycie :)
  • #359
    domarbud11
    Poziom 2  
    1. 651 nie ma kontrolki ciśnienia oleju.
    2. Brak ciśnienia oleju nie odłączy ciśnienia paliwa ani pompy paliwa, bzdura totalna.
    3. Jak się skończyła sprawa?
  • #360
    pioart
    Poziom 37  
    Sprinter z "651" po remoncie, zapobiegawczo domontowany wskaźnik ciśnienia
    Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany