Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany

Kubik213 04 Mar 2019 14:38 40320 360
  • #61
    4495redberet
    Poziom 23  
    Robią 4 tygodniowo,chyba po sobie;)
  • TermopastyTermopasty
  • #62
    Kubik213
    Poziom 12  
    Słuchajcie, jest taki temat... mechanik odkręcił filtr oleju i filtr jest... CZYSTY. Pompa w ogóle nie podała oleju do gory, teraz pytanie co robic? Mechanik mówi żeby zalać pompę filtrem oleju i pokręcić wałem, możliwe ze się wszystko ruszy, tylko jak zaleje pompę olejem to z kolei nie bede w stanie udowodnić firmie ich winy (suchej pompy)


    Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany
    Mercedes W212 2.2 CDI - Zatarty silnik chwile po wymianie na nowy regenerowany
  • #63
    oktawian89
    Poziom 24  
    Dostałeś od Boga szanse jedna na milion ... dzwon po rzeczoznawcę i się nawet nie zastanawiaj. A mechanik to widzę jakiś platfus jak ma takie głupie pomysły. Masakra.
  • #65
    4495redberet
    Poziom 23  
    Silnik ciężko się obraca czyli go złapało.
    Nawet jak po zalaniu oleju się ruszy to i tak pewnie wióry już poszły.
    Może być tak że po miesiącu korba bokiem wyjdzie.
    Masz na bank przytarcie i tyle.
    Ja bym nie kombinował tylko rzeczoznawca i do roboty bo stracisz kasę i tyle. A jak ci nie zależy na kasie to rozbieranie silnik i patrzcie gdzie jest przytarty i ewentualnie to zrobić jak się da.
  • #66
    Kubik213
    Poziom 12  
    Dzwoniłem i rozmawiałem z gościem z regeneracji, kolejne tłumaczenie: dlaczego mechanik nie podpial manometru w czujnik ciśnienia, widziałby ze ciśnienia nie ma oraz czemu przy pierwszym odpaleniu nie podłączył mano aby nabić 4 bary rozrusznikiem, akurat auto było długo kręcone na sucho przed pierwszym startem
  • TermopastyTermopasty
  • #67
    Albertomek
    Poziom 19  
    Jeśli on nabija 4 bary kręcąc rozrusznikiem to mu szczerze gratuluję :)
  • #68
    kkknc
    Poziom 43  
    Więc jak widzisz nie ma oleju, silnik chodził i nie zassał. Zara się okaże że zapomnieli smoka przykręcić.......
    W fabryce nikt nie odkręca miski by zalać pompę. Silnik przychodzi gotowy. Leją olej, paliwo i naprzód.
  • #69
    Kubik213
    Poziom 12  
    Teraz ci z regeneracji zamiast mi wymienic silnik na inny to sie wypierają że to nie ich wina że mechanik nie wpiął manometru a tak by widział ze nie ma ciśnienia haha
  • #70
    kkknc
    Poziom 43  
    Miał by tylko wiedzę. Nic by z nią nie zrobił. Silnik nie on robił więc i tak pewnie była by wysyłka, albo przez filtr kazali by podlać olej.
  • #71
    Kubik213
    Poziom 12  
    Ja kupując silnik nie mam obowiązku sprawdzać ich roboty, jest napisane w aukcji wyraźnie: silnik gotowy do montażu, wystarczy zalać olej i założyć filtr oleju! Będzie dym, jade specjalnie 550 km i zabieram ze sobą swojego mechanika.
  • #72
    mczapski
    Poziom 39  
    Kiedy czytam te sensacje to nasuwa si ę wręcz śmieszne pytanie, czy w silniku jest olej. Sporo ciekawych ale oczywistych zdarzeń przegapiono więc są efekty na które zapracowano. Pierwsza ciekawostka to, że naprawiający silnik nie próbuje uruchomić w sytuacji kiedy traci kontakt z produktem. Druga ktoś kto montuje i uruchamia silnik po remoncie nie martwi się o ciśnienie oleju (jakby tego nie robił). Jasne jest że obecnie panewki do złomu a jak jest z wałem korbowym, wałkami rozrządu i tłokami to się okaże. Nie bez powodu znalazła się informacja o uruchamianiu w serwisie MB ponieważ tam raczej nie przeszedłby taki ruch..
    Zapracowano na efekty.
  • #74
    Kubik213
    Poziom 12  
    Tez tak myślę że nie ma kwestii, silnik w ramach gwarancji powinien być wymieniony na inny sprawny, lub ten naprawiony tak, żeby nie było w ogóle gadki.
  • #75
    marszałekkom
    Poziom 18  
    A tak na marginesie, czy ktoś kto zna dobrze te silniki, a raczej całą elektrykę mercedesa może potwierdzić, że w nich nie ma żadnej informacji dla kierowcy o ciśnieniu oleju? Czyli gdyby np. w trakcie jazdy coś się stało i zniknęło by ciśnienie oleju, ale olej pozostał by w misce, także czujnik nie wykryłby niskiego poziomu oleju, to kierowca nic by nie wiedział i wesoło cisnął dalej aż do zatarcia?
    Czy dużo jest jeszcze takich samochodów? Trzeba by zrobić listę, żebym sam się kiedyś nie naciął na takiego.
  • #76
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    marszałekkom napisał:
    Czy dużo jest jeszcze takich samochodów? Trzeba by zrobić listę, żebym sam się kiedyś nie naciął na takiego.

    Oczywiście, jako że dużo robię Volvo to to D5 185 KM, tam nie ma czujnika ciśnienia oleju.
    Silnik złom nie ma co zbierać.
  • #77
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    Kubik213 napisał:
    Słuchajcie, jest taki temat... mechanik odkręcił filtr oleju i filtr jest... CZYSTY. Pompa w ogóle nie podała oleju do gory, teraz pytanie co robic? Mechanik mówi żeby zalać pompę filtrem oleju i pokręcić wałem, możliwe ze się wszystko ruszy,
    Bo mechanik idiota chce uratować własną dupę. Jeżeli nawet ten silnik zacznie poprawnie pracować, to pytanie jak dlugo, po takim "przytarciu"?
    Kubik213 napisał:
    tylko jak zaleje pompę olejem to z kolei nie bede w stanie udowodnić firmie ich winy (suchej pompy)
    A ma być mokra? Silnik zalany olejem do transportu na palecie?
    Jeżeli w tym "Wehikule Czasu" konstruktorzy nie zastosowali wskaźnika ciśnienia oleju w jakiejkolwiek formie, to po naprawie głównej, czy czymś podobnym, tym bardziej należało zadbać o pomiar. Uważam, że Autor stał się ofiarą niedouczonego kretyna - mechanika.
  • #78
    hevet2
    Poziom 29  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Uważam, że Autor stał się ofiarą niedouczonego kretyna - mechanika.

    Prawie się zgadzam, ale nie jest tak, że poprawnie naprawiony silnik zalany olejem sam go zassie (bez pomiarów, zalewań, cudów na kiju)? A dopiero potem powiedzieć należy o dobrej praktyce kontroli ciśnienia przy pierwszym rozruchu. Ten silnik to był umyty trup a mechanik go dobił. Najlepiej gdy taki silnik zakłada ten co go naprawia a tak odpowiedzialność się rozmyła. Pomijając sytuacje, że nie było oleju w motorze (jak ktoś tu zasugerował) mechanik (dał du..), ale jest najmniej winien (ja ustrzeliłbym gościa tylko za odpalanie plakiem).
  • #79
    adam7009
    Poziom 39  
    Wyobraź sobie sytuację, kupujesz nową kosiarkę spalinową w sklepie. Jest bez oleju.
    I co robisz?
    Bo ja biorę odpowiedni olej i zalewam wg. miarki, czy instrukcji i odpalam, ma chodzić, a Ty jak byś to zrobił? Podłączał byś zegary, rozbierał silnik, czy cokolwiek, żeby sprawdzić czy ma ciśnienie oleju? Jestem ciekaw, proszę odpowiedz.
  • Pomocny post
    #80
    Daro122
    Poziom 31  
    Przełożyłem w swojej karierze dziesiątki silników, trafiały się i takie których pompy nie zassały oleju, ale tylko dzięki słuchaniu silnika i szybkiej reakcji żadnego nie zatarłem. Silnik którego pompa nie zassie oleju jest przecież głośnym silnikiem i słychać to z daleka że pracuje jak "sieczkarnia". W tej fazie to od mechanika zależy powodzenie operacji.
  • #81
    Kubik213
    Poziom 12  
    Pracował głośno ale tak pracuje na początku każdy silnik po generalnym remoncie, ten pracował naprawdę bardzo krótko, zaledwie 5-6 odpaleń, a mechanik nie brał pod uwagę w ogóle takiej sytuacji że pompa nie daje oleju bo przecież ?silnik w pełni sprawny, gotowy do założenia, wystarczy założyć filtr i zalać olejem? cytat z aukcji Allegro tego silnika. W momencie gdy silnik gasnął mechanik szukał przyczyny w osprzęcie, wtryskach, pompie CR, przecież cały osprzęt był regenerowany więc każda poprawa danego podzespołu z osprzętu była wieńczona odpaleniem go kolejny raz aż tu nagle zatarcie? Wtf
  • #82
    Daro122
    Poziom 31  
    Jeżeli odpalam i silnik głośno pracuje, gaszę podpinam manometr i czekam na ciśnienie max 10 sekund taki świeży silnik ma uzyskać ciśnienie, nawet odpalając na plaku da się słyszeć głośną pracę silnika.
  • #83
    oktawian89
    Poziom 24  
    Taki silnik się odpala bez obciążenia układu korbowo-tłokowego, czyli świeceout żeby go odprężyć, paliwo "zakręcone", w takim stanie ma nabić ciśnienie oleju.
  • #84
    Daro122
    Poziom 31  
    Najwyraźniej w twoim silniku po remoncie jest stara pompa oleju, nowa sama zassała by olej.
  • #86
    oktawian89
    Poziom 24  
    To się nazywa gwarancja zapobiegawcza :D
  • #87
    Daro122
    Poziom 31  
    Co byśmy tu nie napisali gość wydał mnóstwo kasy bez efektu, od uczestników gry zależy czy skończy się to w sądzie czy dogadają się między sobą, zapewne wtedy koszty będą mniejsze.
  • #88
    DjMapet
    Poziom 43  
    Ty nie jesteś niczemu winien a zaistniałą sytuację, muszą miedzy sobą wyjaśnić obaj mechanicy. Zleciłeś naprawę, zapłaciłeś, więc muszą Ci samochód doprowadzić do pełnej sprawności i nie powinno cię obchodzić jak to między sobą załatwią.
    https://www.motofakty.pl/artykul/auto-u-mechanika-jakie-mamy-prawa.html
    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja...k-radzic-sobie-z-nieuczciwymi/ct10ejz#slajd-9
    http://oszustwowarsztatu.pl/wadliwa-naprawa-pojazdu-pozostawionego-w-warsztacie-samochodowym/

    Pozdrawiam.
  • #89
    adam7009
    Poziom 39  
    DjMapet napisał:
    Ty nie jesteś niczemu winien a zaistniałą sytuację, muszą miedzy sobą wyjaśnić obaj mechanicy. Zleciłeś naprawę, zapłaciłeś, więc muszą Ci samochód doprowadzić do pełnej sprawności i nie powinno cię obchodzić jak to między sobą załatwią.
    https://www.motofakty.pl/artykul/auto-u-mechanika-jakie-mamy-prawa.html
    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja...k-radzic-sobie-z-nieuczciwymi/ct10ejz#slajd-9
    http://oszustwowarsztatu.pl/wadliwa-naprawa-pojazdu-pozostawionego-w-warsztacie-samochodowym/

    Pozdrawiam.
    A co mechanik winien jak mu właściciel dostarczył niesprawny silnik do zamontowania? Po drugie to właściciel robił przegazówki i to po jego odpalaniach silnik stanął.
  • #90
    zizimen1994
    Poziom 12  
    Jesteś pewien czy to słupek był trefny? A może jednak winna mechanika składającego resztę, jeden i drugi się pewnie nie przyzna. Ale radził bym wziąść kogoś kto się zna zwalić dół i zobaczyć co się stało dokładnie. Bo jak można zatrzeć słupek przy odpalaniu nawet gdy jest już przytarty.? Mi się wydaje że w starym osprzecie był syf i opiłki np w chłodniczce oleju, i mechanik to zamontowal bez czyszczenia. Zassalo i zatarlo. Miałem już 3 takie przypadki. Nie wiem może tutaj naprawdę pompa oleju nie podała. Ale ja bym rozebral i sprawdził co w środku się dokładnie narobiło.

    Wydaje mi się że słupek był okey. Tylko mechanik spierdzielil.