Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samoistne pęknięcie matrycy monitora

03 Mar 2019 23:10 840 22
  • Poziom 3  
    Witam!
    Otoz stala sie rzecz dziwna. Uzywam zakrzywionego monitora MSI Optix MAG27CQ WQHD od niespełna miesiąca. Przez caly ten okres wlasciwie nie dotykalem jego matrycy, jedynie raz przy przecieraniu szmatka z mikrofibry. Stal na biurku, nigdzie nie byl przenoszony, ani nawet przestawiany, slowem - nie mialo prawa nic sie stac. Jednak dzisiaj, po odpaleniu komputera przywital mnie przepiekny widok peknietej matrycy. Jak to sie stalo - nie mam zielonego pojecia, przyczyna nie moze byc mechaniczna, ten monitor po prostu stal na biurku w jednym i tym samym miejscu przez kilka tygodni. Pytanie tylko co w tym wypadku mam zrobic. Srednio mi sie widzi, ze MediaMarkt przyjmie gwarancje, dostane pewnie odpowiedz, ze uszkodzen mechanicznych gwarancja nie obejmuje i mam skierowac sie do serwisu. Tego, ze mowie prawde przeciez im nie dowiode, bo niby jak, a nie mam zamiaru placic za naprawe sprzetu, ktorego nie dotknalem nawet palcem, zwlaszcza, ze w przypadku takiej matrycy koszta pewnie siegna ok.1000zl albo i lepiej. Ma ktos w ogole jakis pomysl, co moglo byc przyczyna pekniecia? Nie znam sie na aspektach technicznych matryc, ale na logike tylko jakas fizyczna interakcja moze spowodowac pekniecie, tak wiec albo lunatykuje w nocy albo mialem wybitnego pecha. Bardzo prosze o porady jak rozegrac ta sytuacje, moze mial ktos podobny przypadek. Jutro bede dzwonil do biura obslugi i przedstawie sytuacje, ale watpie zeby to ich przekonalo do przyjecia gwarancki/rekojmii. Z gory dzieki za kazda podpowiedz, zdjecia monitora wstawiam ponizej. Pozdrawiam!

    Samoistne pęknięcie matrycy monitora Samoistne pęknięcie matrycy monitora Samoistne pęknięcie matrycy monitora Samoistne pęknięcie matrycy monitora Samoistne pęknięcie matrycy monitora Samoistne pęknięcie matrycy monitora
  • Poziom 1  
  • Poziom 3  
    Dzieki wielkie. A powolywac sie na gwarancje producenta czy rekojmie? I jesli masz jeszcze jakies propozycje umotywowania, ze uszkodzenie nie jest moja wina, to bylbym wdzieczny, brak sladow i pekniecie wewnatrz to faktycznie dobre argumenty.
  • Poziom 1  
  • Poziom 3  
    Panowie, wlasnie dostalem maila od MSI, ze uszkodzenie jest mechaniczne i gwarancji nie przyjma. Dodatkowo wycenili naprawe na absurdalne 2200zł. Co mam dalej z tym fantem zrobic, jak to dalej pociagnac? Nie mam zamiaru placic za cos, czego nie zniszczylem, a na ten moment srednio widze dalsze opcje. Z gory wielkie dzieki za pomoc.
  • Poziom 1  
  • Poziom 19  
    Po pierwsze złóż reklamację z tytułu rękojmi w sklepie który kupowałeś monitor. Znając życie sklep odrzuci relkamacje jako uszkodzenie mechaniczne. W takim wypadku musisz uzyskać od rzeczoznawcy pozytywną dla ciebie opinię i z taką opinia możesz złożyć ponownie reklamację. Jeśli zostanie odrzucona ponownie pozostaje tylko sąd.
  • Poziom 3  
    Dobra, jak tylko odesla mi z powrotem monitor pojde z nim do MediaMarkt i zloze reklamacje. Jesli chodzi o opinie rzeczoznawcy, to jak takową uzyskac? Kto sie czyms takim zajmuje i jak kogos takiego znalezc?
  • Poziom 1  
  • Poziom 3  
    Mysle, ze w przypadku gwarancji duzo nie ugram. Skontaktowalem sie wlasnie z rzecznikiem praw konsumenta, ktory tez zasugerowal zlozenie reklamacji na mocy rekojmii, a w przypadku odrzucenia żądań skontaktowac sie z miejskim rzecznikiem i poprosic o interwencje. Interesuje mnie ta opinia rzeczoznawcy, bo daloby mi to jakis rzeczywisty argument w dyskusji.
  • Poziom 1  
  • Poziom 3  
    Wiadomo, ale jezeli faktycznie mogloby to jakos pomoc, to lepiej zaplacic za opinie niz 2200zl za nowy monitor. Ktos sie orientuje ile taka opinia moze kosztowac i jak znalezc kogos zajmujacego sie czyms takim?
  • Poziom 26  
    Kiedyś sam sobie wystawiłem kosztorys zniszczeń, chodziło o kserokopiarkę, wystarczy że masz w statusie swojej firmy serwis ksero, komputera itp (u mnie chodziło o zniszczenie podczas przewozu firmą spedycyjną), podesłałem im odpowiednie papiery i akceptacja mojej ekspertyzy była pozytywna, znajomy zaś skorzystał z innej firmy i za każdą kopiarkę zapłacił coś koło 800 zł. Tak na prawdę to sprawa nie jest taka prosta, bo ekspert bierze na siebie poprawność opinii, więc raczej nikt ci za free nie wystawi ekspertyzy, w dodatku monitor w brew pozorom nie jest drogi, jak sobie policzysz koszt ekspertyzy powiedzmy na 500 zł. w dodatku nawet jak ekspertyza będzie na twoją korzyść to i tak mogą to zakwestionować, czyli jej nie uznać, tak było w przypadku mojego znajomego o którym wspomniałem wyżej, znajomy w końcu odzyskał pieniądze za zniszczenie, ale dopiero jak sprawa trafiła do sądu inaczej nie chcieli nawet dyskutować, co prawda chcieli mu zapłacić ale to były grosze w porównaniu do tego co dostał jak sprawa trafiła do sądu.
  • Poziom 30  
    Wg mnie został uderzony z góry, modele z bardzo cienką 2-3mm ramką są bardzo słabe mechaniczne , sam byłem świadkiem jak mój szef uszkodził bezramkowy monitor - wyjął nowy z pudełka podłączył i na odwróconym do góry nogami zakładał podstawkę, jakoś mu się wysunął i z wysokości 7 może 10 cm uderzył górną częścia w biurko - matryca pękła podobnie jak u ciebie.
  • Poziom 3  
    Moi drodzy, przyszla odpowiedz z MediaMarktu - rekojmia nie zostala przyjeta. Co dalej z tym robic? Nie ma szans, ze to puszcze, obchodzilem sie z tym monitorem jak z jajkiem, absolutnie nic z nim nie zrobilem. Isc do miejskiego rzecznika praw konsumenta? Do federacji konsumenckiej? Prosze o jakies rady, bo juz mi rece opadaja.
  • Poziom 1  
  • Poziom 3  
    Zaraz podesle cale pismo

    Dodano po 2 [minuty]:

    Samoistne pęknięcie matrycy monitora Samoistne pęknięcie matrycy monitora Samoistne pęknięcie matrycy monitora
  • Poziom 1  
  • Poziom 3  
    Dzięki, tak zrobię.
  • Poziom 3  
    Wizyta u rzecznika duzo nie dala, praktycznie nic nowego mi nie powiedzial. Jedyne co to dal mi namiar na rzeczoznawce, ktory odplatnie moze dokonac ekspertyzy. Dodatkowo moge sie powolac na art. 5562 o domniemaniu wady, ale z tego co sie dowiedzialem najprawdopodobniej sprawy nie wygram. Bede sie zabieral za pisanie odwolania, jakies porady co w nim zawrzec?
  • Poziom 1  
  • Poziom 1  
    Cześć, dokładnie to samo stało się z naszym monitorem, również zamierzam interweniować. MSI OPtix. Ciekawe ile takich przypadków im się zdarza.... Monitor był używany zaledwie dwa miesiące.