Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor demag SC50DS-1 - Przepustnica powietrza się nie otwiera

05 Mar 2019 10:46 531 15
  • Poziom 3  
    Jestem nowy wiec witam wszystkich,pacjent to demag SC50DS-1 na silniku Deutz f4l 42kw,mam problem z pneumatycznym sterowaniem przepustnicy powietrza śruby i gazu silnika ,jedno i drugie to te same ciśnienie ,objaw jest taki że na 8mm dyszy silnik chodzi na pełnych obrotach,na 6,5mm trochę się zmniejszają , wszystko jest szczelne ,jedyne co udało mi się ustalić to że przepustnica zachowuje się tak jak by miała za duże ciśnienie i za mocno ją przymyka ,dodam że zawór regulacji ciśnienia ma dobrą nie popękana membranę , ktoś ma jakiś pomysł gdzie kryje się problem ? Na 8 dyszy spała około 11l/h,dodam też że kompresor na zamontowany osuszacz powietrza
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 23  
    Spójrz na manometr zamontowany obok stacyjki. Przypuszczam że to wersja 7 bar. To normalne że im mniejsza dysza w piaskarce tym kompresor nie musi pracować na tak wysokich obrotach.
    Odpal kompresor, zamknij zawory i zobacz przy ilu bar zejdzie na wolne obroty.
  • Poziom 3  
    Kompresor ustawiłem na 8 bar wtedy na dyszy mam 7bar, tak to wersja 7 bar i wiem że im mniejsza dysza tym mniejsze obroty silnika, ale przy wydajności 5,5m³/min na dyszy 8mm powinien mi zejść z obrotów i palić max 8l/h, gdyby tylko przepustnica otworzyła się więcej to dostał by więcej powietrza i normalnie by schodził z obrotów,dodam że podczas testów i szukania problemu jeden dzień działało jak trzeba
  • Poziom 23  
    hmmm na nagranym filmie za dużo nie widać.
    Czemu on ci gaśnie przy dobiciu do 8 bar?
    Przepustnica przeważnie w tych kompresorach jest otwarta na max. Po nabiciu 7-8 bar (zależy od ustawień) ciśnienie z reduktora zamyka przepustnicę.
    Cyknij foto przepustnicy od strony siłownika i siłownik od obrotów silnika. Nie wiem co tam masz dokładnie zamontowane. Raz były montowane siłowniki hoerbigera raz inne. ze sprężynami lub bez..
    Ps. nie szalej z dźwiganiem ciśnienia bo będzie ci się otwierał zawór bezpieczeństwa przy separatorze.
  • Poziom 3  
    Odcinało bo czujnik ciśnienia oleju padł,filmik dodałem bo przy dobijaniu ciśnienia manometr ma przycięcie przy 5bar i idzie dalej chciałem się zapytać czy to normalne? Jutro cykne foty jakie chcesz ,i wyśle dobra butelkę samej swojej ,jak mi ktoś pomoże bo jak nie to już zostaje tylko pracować na dyszy 9,5mm
  • Poziom 23  
    Rozumiem, że chodzi o czujnik ciśnienia oleju w silniku ( śrubie nie ma takiego czujnika)
    Jeżeli uszkodzony jest czujnik ciśnienia w silniku to po "puszczeniu" kluczyka kompresor nie ma prawa pracować. Brak smarowania = brak pracy silnika (odcina cewkę listwy wtrysków).
    A jeżeli chodzi o manometr - jeżeli nie jesteś jego pewny to wymień (dziwny gwint - ani calowy ani metryczny)
  • Poziom 3  
    Silnik juz chodzi jak trzeba ,problemem jest przepustnica ,jak ja delikatnie ręcznie wcisnąłem podczas pracy to obroty silnika spadły
  • Poziom 23  
    Najpierw ogarnij czujnik ciśnienia oleju.
    Później regulacja obrotów max i minimalnych.
    Jeżeli rzeczywiście przepustnica nie otwiera się na max to w 99% reduktor ci minimalnie przepuszcza ciśnienie. aby to sprawdzić możesz poluzować przewód ciśnieniowy który zasila np siłownik obrotów silnika (ale tylko lekko poluzuj) bo jeżeli odkręcisz za dużo, zamkniesz zawory to będą się dziać cuda. Nawet fontanna oleju przez filtr powietrza ;)
    Cyknij kilka fotek, musiałbym to widzieć
  • Poziom 3  
    O właśnie bo ja go rozbierałem kilka razy i może źle złożyłem ,poza tym posiadam na podmianke zawór regulacji ciśnienia od kaeser , zobaczę jak na nim będzie się zachowywał , a jak delikatnie poluzuje przewód ,a zawór delikatnie przepuszcza to co będzie się działo?
  • Poziom 23  
    Poluzuj wąż od siłownika. Na pełnych obrotach nie powinno byc powietrza. Po zamknieciu zaworów powinno uciekać powietrze. W momencie przekroczenia 7-8 bar.
  • Poziom 3  
  • Moderator Samochody
    Zaglądnij do elektrozaworu P/O (Praca/Odciążenie), ten koło manometru
    Miałem podobny przypadek, rdzeń elektrozaworu był zardzewiały, blokował się gdzieś w połowie ruchu i sterowanie przepustnicą sprężarki wariowało
  • Poziom 3  
    U nie ma takiego zaworu , są dwa inne do spuszczania powietrza po zgaszeniu, to o czym mówisz miałem w kompresorze ecoair f42, dla pewności zrobiłem zdjęcie z drugiej strony manometru.
  • Poziom 43  
    Szukanie problemu trochę na siłę. Podwyższone obroty silnika w tej masznie nie generują wiekszgo zużycia paliwa.
    Skasuj luzy na cięgnach i ustaw je tak by nie uruchomiona maszyna pchnęła cięgno gazu na max + 1 obrót dla pewności.
  • Poziom 3  
    Podwyższone obroty czy nie coś powoduje że ta maszyna piję tyle paliwa że praca na niej jest nie opłacalna ,podejrzewam że silnik nie ma kompresji jak trzeba ,brak mu mocy i nadrabia to paliwem
  • Poziom 43  
    Demagi mają mniej wydajne śruby od AC do tego masz zwykły jednarazowy w zamierzeniach konstrukcji silnik. Jego wartość remontowa to tylko 6tyś h i trzeba dbać by tego dożył. A potrafi wcześniej wysiąść. Do tego pasek rozrządu tam masz.