Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor demag SC50DS-1 - Przepustnica powietrza się nie otwiera

Max_929 05 Mar 2019 10:46 252 15
  • #1 05 Mar 2019 10:46
    Max_929
    Poziom 3  

    Jestem nowy wiec witam wszystkich,pacjent to demag SC50DS-1 na silniku Deutz f4l 42kw,mam problem z pneumatycznym sterowaniem przepustnicy powietrza śruby i gazu silnika ,jedno i drugie to te same ciśnienie ,objaw jest taki że na 8mm dyszy silnik chodzi na pełnych obrotach,na 6,5mm trochę się zmniejszają , wszystko jest szczelne ,jedyne co udało mi się ustalić to że przepustnica zachowuje się tak jak by miała za duże ciśnienie i za mocno ją przymyka ,dodam że zawór regulacji ciśnienia ma dobrą nie popękana membranę , ktoś ma jakiś pomysł gdzie kryje się problem ? Na 8 dyszy spała około 11l/h,dodam też że kompresor na zamontowany osuszacz powietrza

    0 15
  • #2 05 Mar 2019 16:05
    mosmati88
    Poziom 23  

    Spójrz na manometr zamontowany obok stacyjki. Przypuszczam że to wersja 7 bar. To normalne że im mniejsza dysza w piaskarce tym kompresor nie musi pracować na tak wysokich obrotach.
    Odpal kompresor, zamknij zawory i zobacz przy ilu bar zejdzie na wolne obroty.

    0
  • #3 05 Mar 2019 19:13
    Max_929
    Poziom 3  

    Kompresor ustawiłem na 8 bar wtedy na dyszy mam 7bar, tak to wersja 7 bar i wiem że im mniejsza dysza tym mniejsze obroty silnika, ale przy wydajności 5,5m³/min na dyszy 8mm powinien mi zejść z obrotów i palić max 8l/h, gdyby tylko przepustnica otworzyła się więcej to dostał by więcej powietrza i normalnie by schodził z obrotów,dodam że podczas testów i szukania problemu jeden dzień działało jak trzeba

    0
  • #4 05 Mar 2019 19:37
    mosmati88
    Poziom 23  

    hmmm na nagranym filmie za dużo nie widać.
    Czemu on ci gaśnie przy dobiciu do 8 bar?
    Przepustnica przeważnie w tych kompresorach jest otwarta na max. Po nabiciu 7-8 bar (zależy od ustawień) ciśnienie z reduktora zamyka przepustnicę.
    Cyknij foto przepustnicy od strony siłownika i siłownik od obrotów silnika. Nie wiem co tam masz dokładnie zamontowane. Raz były montowane siłowniki hoerbigera raz inne. ze sprężynami lub bez..
    Ps. nie szalej z dźwiganiem ciśnienia bo będzie ci się otwierał zawór bezpieczeństwa przy separatorze.

    0
  • #5 05 Mar 2019 20:08
    Max_929
    Poziom 3  

    Odcinało bo czujnik ciśnienia oleju padł,filmik dodałem bo przy dobijaniu ciśnienia manometr ma przycięcie przy 5bar i idzie dalej chciałem się zapytać czy to normalne? Jutro cykne foty jakie chcesz ,i wyśle dobra butelkę samej swojej ,jak mi ktoś pomoże bo jak nie to już zostaje tylko pracować na dyszy 9,5mm

    0
  • #6 05 Mar 2019 20:15
    mosmati88
    Poziom 23  

    Rozumiem, że chodzi o czujnik ciśnienia oleju w silniku ( śrubie nie ma takiego czujnika)
    Jeżeli uszkodzony jest czujnik ciśnienia w silniku to po "puszczeniu" kluczyka kompresor nie ma prawa pracować. Brak smarowania = brak pracy silnika (odcina cewkę listwy wtrysków).
    A jeżeli chodzi o manometr - jeżeli nie jesteś jego pewny to wymień (dziwny gwint - ani calowy ani metryczny)

    0
  • #7 05 Mar 2019 20:26
    Max_929
    Poziom 3  

    Silnik juz chodzi jak trzeba ,problemem jest przepustnica ,jak ja delikatnie ręcznie wcisnąłem podczas pracy to obroty silnika spadły

    0
  • #8 05 Mar 2019 20:36
    mosmati88
    Poziom 23  

    Najpierw ogarnij czujnik ciśnienia oleju.
    Później regulacja obrotów max i minimalnych.
    Jeżeli rzeczywiście przepustnica nie otwiera się na max to w 99% reduktor ci minimalnie przepuszcza ciśnienie. aby to sprawdzić możesz poluzować przewód ciśnieniowy który zasila np siłownik obrotów silnika (ale tylko lekko poluzuj) bo jeżeli odkręcisz za dużo, zamkniesz zawory to będą się dziać cuda. Nawet fontanna oleju przez filtr powietrza ;)
    Cyknij kilka fotek, musiałbym to widzieć

    0
  • #9 05 Mar 2019 21:51
    Max_929
    Poziom 3  

    O właśnie bo ja go rozbierałem kilka razy i może źle złożyłem ,poza tym posiadam na podmianke zawór regulacji ciśnienia od kaeser , zobaczę jak na nim będzie się zachowywał , a jak delikatnie poluzuje przewód ,a zawór delikatnie przepuszcza to co będzie się działo?

    0
  • #10 05 Mar 2019 21:56
    mosmati88
    Poziom 23  

    Poluzuj wąż od siłownika. Na pełnych obrotach nie powinno byc powietrza. Po zamknieciu zaworów powinno uciekać powietrze. W momencie przekroczenia 7-8 bar.

    0
  • #11 06 Mar 2019 11:58
    Max_929
    Poziom 3  
  • #12 06 Mar 2019 12:54
    carrot
    Moderator Samochody

    Zaglądnij do elektrozaworu P/O (Praca/Odciążenie), ten koło manometru
    Miałem podobny przypadek, rdzeń elektrozaworu był zardzewiały, blokował się gdzieś w połowie ruchu i sterowanie przepustnicą sprężarki wariowało

    0
  • #13 07 Mar 2019 09:50
    Max_929
    Poziom 3  

    U nie ma takiego zaworu , są dwa inne do spuszczania powietrza po zgaszeniu, to o czym mówisz miałem w kompresorze ecoair f42, dla pewności zrobiłem zdjęcie z drugiej strony manometru.

    0
  • #14 11 Mar 2019 17:40
    kkknc
    Poziom 42  

    Szukanie problemu trochę na siłę. Podwyższone obroty silnika w tej masznie nie generują wiekszgo zużycia paliwa.
    Skasuj luzy na cięgnach i ustaw je tak by nie uruchomiona maszyna pchnęła cięgno gazu na max + 1 obrót dla pewności.

    0
  • #15 11 Mar 2019 22:16
    Max_929
    Poziom 3  

    Podwyższone obroty czy nie coś powoduje że ta maszyna piję tyle paliwa że praca na niej jest nie opłacalna ,podejrzewam że silnik nie ma kompresji jak trzeba ,brak mu mocy i nadrabia to paliwem

    0
  • #16 11 Mar 2019 22:53
    kkknc
    Poziom 42  

    Demagi mają mniej wydajne śruby od AC do tego masz zwykły jednarazowy w zamierzeniach konstrukcji silnik. Jego wartość remontowa to tylko 6tyś h i trzeba dbać by tego dożył. A potrafi wcześniej wysiąść. Do tego pasek rozrządu tam masz.

    0