Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia II 2009 1.4 BXW - nierówna praca silnika na biegu jałowym

05 Mar 2019 20:40 798 8
  • Poziom 26  
    Witajcie.
    Pacjent jak tytule. 220.000km przebiegu.
    Objawy są takie że wali błędami bogatej mieszanki. Trzęsie całym silnikiem i nadwoziem na biegu jałowym jak się rozgrzeje. Obroty falują szybko i w zakresie biegu jałowego. Po lekkim dodaniu gazu nadal trzęsie, dopiero powyżej 1200 obr drgania zasikają. Puki jest zimny i trzyma wyższe obroty jest ok.
    Nie dymi. Świece ładne bialutkie. Zapłon nie wypada. Reakcja na gaz idealna. Brak spadku mocy.
    Ciśnienie w kolektorze ssącym około 450mbar - za wysokie.
    Korekta lambda spada czasami nawet poniżej -20%.

    Co zrobiłem do tej pory:
    Wymieniłem świece zapłonowe.
    Wymieniłem separator oleju - tu jest podgrzewany cieczą.
    Sprawdziłem MAP sensor czy nie kłamie podpinając pod kruciec od serwo manometr.
    Sprawdziłem wszystkie rurki do kolektora pod kątem lewego powietrza.
    Sprawdziłem serwo czy nie dziurawe.
    Sprawdziłem ciśnienie paliwa - jest ok 4 bary
    Sprawdziłem wtryski czy któryś nie leje - wszystkie równo rozpylają i żaden nie odbiega ilością paliwa rozpylonego po 20 sekundach otwarcia.
    Sprawdziłem sprężanie w cylindrach - równiutko po 15bar.
    Umyłem przepustnicę i poprawnie ją zaadoptowałem.
    Kasowałem wartości wyuczone.

    Powoli kończą mi się pomysły. Słyszałem o bolączkach tego silnika z wycierającymi się krzywkami na wałku, czy to prawda?
    Miał ktoś podobny temat? Kolega po fachu miał identyczne objawy w seacie z tym silnikiem ale tam ewidentnie jeden wtrysk lał 80% więcej niż pozostałe i miał przez to czarną świecę - stosunkowo łatwe do namierzenia i naprawienia.
    Tutaj mam niezła zagwozdkę.
  • Poziom 13  
    Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodniczej, i nie zaszkodzi jeszcze raz sprawdzić czy gdzieś nie łapie lewego powietrza, czasami nie widać za pierwszym razem, sprawdź jeszcze wszystkie połączenia odmy, kolektora wydechowego aż do sondy lambdy i metr za nią.
  • Poziom 19  
    Za bogata mieszanka czyli za mało powietrza. Za wysokie ciśnienie w dolocie czyli nieszczelność, ale sprawdziłeś i układ jest szczelny. Czyli w tym przypadku: bogata mieszkanka + za małe podciśnienie daje niedomknięty zawór EGR.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Kolega przy padniętym wtrysku tez miał podwyższone ciśnienie w kolektorze wiec to sterownik otwiera przepustnice jak widzi że jest za bogato.

    Dodano po 6 [godziny] 43 [minuty]:

    Albertomek napisał:
    ... daje niedomknięty zawór EGR.
    Pozdrawiam

    Ten silnik nie posiada EGR.

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    Podjechałem na analizę spalin. Na jałowym mam lambdę 1.19 czyli bardzo dużo powietrza. Jak to się ma do błędów mieszanki za bogatej? Im dalej w las tym więcej drzew...
    Pozostałe wartości spalin: CO 1.31, CO2 11.4, HC 103ppm, O2 4.4

    Na 2000obr/min wszystko idealnie. Lamda 1.00, CO 0.00, CO2 15.2, HC 0ppm, O2 0.00.
  • Poziom 19  
    Rzeczywiscie nie ma zaworu EGR
    Mój błąd
  • Poziom 13  
    Sprawdziłeś ten czujnik temperatury cieczy G62? najlepiej jak byś podłączył kompa i porobił logi statyczne wszystkich czujników które są odpowiedzialne za skład mieszanki,
    sonda lambda
    czujnik temperatury cieczy G62
    MAF zaniża wartości lub nie wskazuje zadanych wartości
    czujnik temp. zasysanego powietrza
    czujnik położenia przepustnicy
    dodaj również czasy wtryskiwaczy
    najczęstsza przyczyna zbyt bogatej mieszanki to MAF, czujnik temperatury cieczy chłodzącej nieszczelność w dolocie
  • Poziom 10  
    Witam. Kiedyś miałem podobny przypadek i sonda lambda zwyczajnie oszukiwała, spróbuj uruchomić silnik od zimnego z odpiętą sondą i skasowaną adaptacją, jeśli ciśnienie w kolektorze wróci do normy to w niej upatrywał bym winowajcę. Myślałem o rozrządzie, ale wtedy powinien być problem z mocą. Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    W tym silniku nie ma MAF. Temat puki co odstawiony na bok bo nie mam czasu ale wrócę niebawem do dalszej walki z tym silnikiem.
    Teoria o oszukującej sondzie lambda pasuje. Odłączę na zimnym i zobaczę co się będzie działo.
    Potwierdza to analiza spalin. Sterownik twierdzi że jest bogato, analizator że ubogo, świece białe czyli ubogo. Albo sonda albo sterownik silnika walnięty.
  • Poziom 26  
    Sonda odłączona - bez zmian.
    Sonda podmieniona - bez zmian.
    Rozpięty wydech przed katalizatorem - bez zmian.

    Nie mam siły już na ten silnik.