Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] vw 2009 - Centalny zamek otwiera tylko przy napieciu ze stacyjki

07 Mar 2019 08:33 474 11
  • Poziom 6  
    Celowo w temacie nie podałem modelu auta, bo ten sam system działa we wszystkich VW z tego okresu
    Chodzi o Caddy z 2009 czyli odpowiednik B6
    Nie mam pilota, więc zamykam samochód z klucza, centralny zamek zamyka wszystkie drzwi bez problemu, jednak otworzyć mogę tylko drzwi kierowcy, żadne inne drzwi się nie otwierają, żeby otworzyć pozostałe, musze włączyć stacyjkę i odblokować drzwi przyciskiem otwarcia na drzwiach, wtedy reszta się otwiera
    Objaw był jasny, założyłem, ze uszkodzony jest styk otwierania w zamku i kupiłem moduł centralnego z pilotami, włączany w kable, to powinno załatwić sprawę.
    Namierzyłem kabel w drzwiach i zdziwienie olbrzymie, bo zwarcie do masy zamyka, natomiast przez opór nie otwiera. Wszystko działa, ale po włączeniu stacyjki
    Podłączyłem VCDS sprawdziłem wszystkie ustawienia, otwieranie pojedynczych drzwi jest wyłączone, nie ma czego się przyczepić ani w module 09, ani w 46
    Zrezygnowany kupiłem nowy moduł komfortu, uruchomiłem go zarówno na kodowaniu, które ostałem, jak i na kodowaniu ze starego modułu i wszystko bez zmian, centralny chodzi bez zarzutu, ale tylko na włączonej stacyjce
    Wszystkie bezpieczniki są dobre
    Auto kupiłem z tym problemem, nie wiem, czy nie było coś grzebane, ale raczej nie ma śladów ingerencji
    W drzwiach kierowcy kabel od zamka odzie do modułu przy silniku wycieraczek i z drzwi wychodzi już jako sygnał cyfrowy
    Test elementów wykonawczych w VCDS przechodzi prawidłowo

    Pytania do mądrzejszych ode mnie:
    Czy ktoś spotkał się już z takim problemem ?
    Czy możliwe jest, że immobiliser blokuje otwarcie centralnego zamka ?
    Czy możliwe, że brak jest fizycznie zasilania zamków tylko w funkcji otwierania (zamykanie działa cały czas i ile razy tylko chcę) ?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Do wymiany (naprawy) zamek w drzwiach kierowcy.
  • Poziom 6  
    Wszystko wskazuje, że to nie zamek.
    Kabel wlutowany pomiędzy zamkiem, a modułem w drzwiach to potwierdza, efekt zwarcia do masy i poprzez opór jest dokładnie ten sam, co otwieranie i zamykanie fizycznie kluczem (z tym, ze w jednym i drugim przypadku bez stacyjki otwieranie nie jest realizowane przez central)
    Poza tym VCDS w trybie odczytu bez zarzuty zczytuje zarówno przekręcenie klucza zarówno w jedną, jak i drugą stronę i działa to tak samo dobrze przy włączonej, jak i przy wyłączonej stacyjce. VCDS nie widzi różnicy gdy przekręcam fizycznie klucz, jak i zwieram wlutowany kabel.
    Tak więc
    - VCDS "widzi" że zamek się zamyka i otwiera
    - zamek działa przy włączonej stacyjce bez problemu
    Moim zdaniem wyklucza to uszkodzenie zamka

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jacekzzor napisał:
    Kabel wlutowany pomiędzy zamkiem, a modułem w drzwiach

    Odłącz jeszcze wtyczkę od zamka na czas testu
  • Poziom 6  
    Wczoraj fizycznie odłączyłem zamek i niestety żadnej zmiany. Podając masę mogłem zamknąć, nie mogłem niestety otworzyć.
    Zauważyłem za to inny szczegół - póki drzwi są otwarte, każde przekręcenie kluczyka w lewo powoduje że pozostałe zamki cykają, a więc centralny zamek działa, a polecenie otwarcia wykonywane jest przez inne zamki. Po zamknięciu drzwi z kluczyka takie samo otwarcie powoduje już tylko zapalenie oświetlenia wnętrza, pozostałe zamki milczą.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jacekzzor napisał:
    fizycznie odłączyłem zamek

    Jacekzzor napisał:
    Po zamknięciu drzwi z kluczyka takie samo otwarcie powoduje już tylko zapalenie oświetlenia wnętrza, pozostałe zamki milczą

    Niemożliwe jest takie działanie przy odłączonym zamku.
  • Poziom 6  
    Ni miałem możliwości dostępu fizycznie do zamka, ale byłem już tak zdesperowany, że przeciąłem cała wiązkę idącą do niego, wszystkie 6 przewodów, wiązka właściwa, zamek przestał funkcjonować. Testy zrobiłem zwierając przecięty kabel (tek, który szedł do sterownika w drzwiach) do masy bez oporu i z oporem. Odpowiedzi samochodu dokładnie takie same, jak przy włączonym zamku - zamykanie bez zarzutu, otwieranie głucho.
  • Poziom 25  
    Witaj kolego a czy przypadkiem nie była to wersja angielska gdzie nadrzędnym zamkiem jest prawy i po przekładce na nasz, coś poszło nie tak, jeżeli zła sugestia proszę moderatora o usunięcie.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jacekzzor napisał:
    Wszystko działa, ale po włączeniu stacyjki

    Sprawdź dokładnie na których "pinach" modułu w drzwiach, modułu komfortu, zamka, przełącznika w drzwiach masz zasilanie "bez stacyjki" [30] i z "przekręconą stacyjką" [15].
    Sprawdź na schemacie jak powinno wyglądać prawidłowe zasilanie w tym samochodzie.
    Jacekzzor napisał:
    nie wiem, czy nie było coś grzebane

    Trzeba więc zacząć od sprawdzenia zasilania
  • Poziom 6  
    ALIBABA I napisał:
    Witaj kolego a czy przypadkiem nie była to wersja angielska


    Auto kupione od pierwszego właściciela z Niemiec, mam komplet papierów, na mur nie Anglik

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    CameR napisał:
    Sprawdź na schemacie jak powinno wyglądać prawidłowe zasilanie w tym samochodzie.


    Ok, muszę poszukać schematu tego auta, bo elektrycznie podobny do Polo, ale jak się przyjrzeć, to szczegóły okablowania inne i czar pryska.
    Zastanawia mnie następujący szczegół - jestem w środku w aucie, auto zamknięte, ktoś z zewnątrz przekręca w lewo kluczyk w zamku drzwi i przez czas, kiedy jest przekręcony od wewnątrz na pulpicie na drzwiach przy przycisku blokowania drzwi zapala się czerwona zamknięta kłódka. ta czerwona kłódka pali się przy każdej próbie otwarcia i pali się tak długo, jak długo trzymany jest klucz w kierunku otwarcia.
    Dla mnie wygląda to, jakby samochód przy próbie otwierania sygnalizował jakąś blokadę drzwi.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Działa otwieranie i domykanie wszystkich szyb elektrycznych po przekręceniu klucza w drzwiach ?
  • Poziom 6  
    Tak, ustawione jest, że przytrzymanie klucza w zamku w pozycji zamkniętej zamyka szyby, natomiast przytrzymanie w pozycji otwartej otwiera, działa

    Dodano po 18 [godziny] 38 [minuty]:

    Problemu nie da się rozwiązać. Okazuje się, że w VW Caddy producent nie przewidział otwarcia wszystkich drzwi kluczem, w instrukcji (do której wczoraj dotarłem) stoi, że trzeba wsiąść, włączyć stacyjkę i nacisnąć przycisk na drzwiach i inaczej się nie da.
    Jak ktoś ma dwójkę małych dzieci i musi zostawić je poza autem przy ruchliwej ulicy to określenie debilne wydaje się bardzo łagodne. Nie wiem co producentowi przyświecało przy tworzeniu tego bubla.
    Serdecznie dziękuję moderatorowi (CameR) za zaangażowanie, pomoc i wskazówki
    Ja zaczynam szukać pasującego fabrycznego pilota, który spasuje do mojego auta, jeżeli ktoś ma jakąś tabelę zamienników to będę zobowiązany.
    Pozdrawiam