Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Lodówka Amica ACZ310iMH - Natychmiastowe zwarcie

szymuuch 07 Mar 2019 16:16 3948 15
Testo
    szymuuch
    Level 5  
    Dotychczas lodówka działała bez zarzutu. Ostatnio modernizowałem u siebie w mieszkaniu gniazdka elektryczne i często wyłączałem bezpiecznik na czas pracy. Po kilku takich wyłączeniach lodówka zaczęła robić zwarcie (wszystkie pozostałe urządzenia działają poprawnie). Nie znam się na lodówkach, ale udało mi się przeanalizować jej obwód elektryczny, który zamieszczam na obrazku. Zrobiłem pomiary rezystancji uzwojeń silnika sprężarki. Wszystkie 3 wejścia termostatu są ze sobą zwarte - czy tak ma być? Dodam, że gdy odłączę czarny przewód termostatu, który jest połączony ze wspólnym punktem uzwojeń silnika sprężarki to zwarcia nie ma (bolec nr 2 sprężarki). Serdecznie proszę o rady. Pozdrawiam
    Schemat:
    Lodówka Amica ACZ310iMH - Natychmiastowe zwarcie
    Starter (klixon):
    Lodówka Amica ACZ310iMH - Natychmiastowe zwarcie Lodówka Amica ACZ310iMH - Natychmiastowe zwarcie
    Sprężarka:
    Lodówka Amica ACZ310iMH - Natychmiastowe zwarcie Lodówka Amica ACZ310iMH - Natychmiastowe zwarcie
  • Testo
    viktor1950
    Level 25  
    Podłącz bez kondensatora. Sprawdź.
    szymuuch
    Level 5  
    Bez kondensatora to samo. Dodam, że na wtyczce sieciowej między L i N jest rezystancja tylko 11 Ω. Czyli przypuszczam, że jest to rezystancja zastępcza uzwojeń silnika sprężarki i przewodów. Co dalej?

Dodano po 33 [minuty]:

Przypuszczam, że to "skrócone" uzwojenie silnika sprężarki. Może jakiś fachowiec to potwierdzi..
  • Helpful post
    rnb_bolii
    Level 38  
    A jaką masz rezystancję na wtyczce mierząc tak samo, tylko bez nałożonego na te 3 piny startera?
    Bo wygląda na uszkodzony pozystor PTC (pastylka), tym bardziej ze często wyłączałeś zasilanie.
  • Testo
    szymuuch
    Level 5