Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośniki z Kia Sorento - Budowa zwrotnic jedno i dwu kanałowych do głośników z o

07 Mar 2019 18:54 207 10
  • Poziom 3  
    Chciałbym jak najtaniej zrobić zwrotnice do głośników z odzysku Rms 35W max 70W 4Ohm takiej mocy są tweetery i woofery nie znam ich specyfikacji grania czy tam częstotliwości dźwięku tak więc chciałbym coś uniwersalnego może na częściach z alliexpress czy cos byle tanio było bo kupowałem głośniki po 8zł/szt do auta za 4tys cały czas coś w nim sam dłubie lub z kolegami nie chce w auto inwestować a głośników już wyciągać nie będe (któryś z poprzednich właścicieli zacebulował i pozbawił auto głośników po czym wstawił uszkodzone) tak więc prosze darować sugestie kupna drogich głośników i wzmacniaczy z filtrami itd bo ma być budżetowo do granic możliwości :) (budżetowa zwrotnica i tak będzie lepsza od żadnej bo odciąży głośniki od zbędnych dźwięków i powinny grać czyściej)
    Kupiłem zwrotnice HERZ ale kabelki moze 0.5mm2 i zajrzałem do środka to kolejne rozczarowanie(i je zwróciłem) bo nie chce aby zwrotnica była wąskim gardłem sygnału przez cewkę z drutu jak włos, kable które chce użyć to 2,5mm2 lub 1,5mm2 miedziane bo beztlenowa miedz to już przesada a aluminiowe to przegięcie w drugą stronę moim zdaniem.
    Jeśli ktoś byłby chętny mi pomóc dobrać części do polutowania byłbym bardzo wdzięczny tak jak pisałem wcześniej potrzebował bym zwrotnicy do samego woofera aby zostawić mu te średnie tony czy jakoś tak i dwudrożną na tweeter i woofer nie wiem w sumie co z głośnikiem który ma wbudowany tweeter ale chyba nic też nie chce się jakoś zgłębiać w zagadnienia bo mnie to poprostu przerasta jak czytałem o tych wszystkich zależnych parametrach do audiofilskich kolumn a druga sprawa że nie mam żadnej specyfikacji do tych głośników.
    Pozdrawiam

    Głośniki z Kia Sorento - Budowa zwrotnic jedno i dwu kanałowych do głośników z o Głośniki z Kia Sorento - Budowa zwrotnic jedno i dwu kanałowych do głośników z o
  • PCBway
  • Poziom 3  
    Kupiłem całe zwrotnice do głośników dwutorowe z chin. I tak nie znam specyfikacji głośników więc każda zwrotnica była by na oko a taniej niż za 12zł i tak pewnie bym nie zrobił zwrotnicy nie licząc płytki pcb :)
    Jak zrobię audio gdy będzie cieplej i nie zapomnę to pochwale się efektem i czy jestem zadowolony z budżetowego car audio

    A tak była opisana zwrotnica (poprawiłem łamaną translacje ale nie gwarantuję czy dobrze):
    Specyfikacja:
    1. Model: D-224
    2. Nazwa: Zwrotnica 2-torowa
    3. Polecany rozmiar głośnika: 10-15cm
    4. Moc: <80 W
    5. impedancja: 4-8 omów
    6. Częstotliwości: 48Hz-20 KHz
    7. Rozmiar PCB: 71x52mm

    Głośniki z Kia Sorento - Budowa zwrotnic jedno i dwu kanałowych do głośników z o
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Moim zdaniem nie ma sensu się tu bawić w zwrotnice jedynie kondensatory do wysokotonówek i tyle. Na prawdę szkoda zachodu i materiału bo rezultat będzie kiepski.
  • Poziom 3  
    Kondensatory jakieś chyba są już przy tweeterach z tego co kojarze ale głowy nie dam.
    A druga sprawa że mam 6szt glośników nie licząc tweeterów a bede miał wzmacniacz na 4szt i osobny wbudowany w subwoofer i jak podłączyć do jednego kanału dwa głośniki? To było chyba że jak podłącze dwa chyba równolegle to wtedy będzie 35W rms ale 8ohm po połączeniu a można jakoś zrobić aby było 70w ale 4ohmy?
  • PCBway
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Jaki wzmacniacz? Może schodzi do 2ohm. Po za tym jak podepniesz równolegle będziesz miał 2ohm a nie 8. 8 przy podpięciu szeregowym.
    W tweeterach najprawdopodobniej masz kondensatory.
  • Poziom 3  
    A no działa przy tej oporności i nawet ma wtedy niby 120W Rms, chce kupić wzmacniacz peiying 4kanałowy. Rozsądny cenowo a podobno dobry tym bardziej za około 220zł
    Tego samego producenta wezmę subwoofer aktywny z wzmacniaczem i dwa dwudrożne głośniczki 13cm które chce gdzieś ulokować aby było nagłośnienie postojowe nie obciążające mizernego akumulatora z benzynowego silniczka :)
    Chyba czytając gdzieś indziej mylnie zrozumiałem że równolegle się sumuje oporność ale fakt sprawdziłem i byłem w błędzie :)
  • Poziom 3  
    Witam ponownie :)
    Myśle że zostanę przy mocy z radia samochodowego bo po zmianie głośników na nowe peiying trójdrożne jest całkiem całkiem ale pytanie skoro w schemacie układu audio mam że od radia idzie równolegle sygnał do tweetera w podszybiu i do głośnika w drzwiach to gdy wsadzę w drzwi głośnik peiying 120W 4ohm i tweeter w podszybie 100W 4ohm z zwrotnicą z zestawu to oporność zestawu spadnie do 2ohm jak dobrze rozumiem i nie spale tym radia, głośników lub instalacji i druga sprawa czy jak w półce tylniej rozgałęził bym sygnał na dwa głośniki 100 i 120w po 4ohm to było by w porządku? Bo w półce mam już zrobione 4 otwory i dobrze było by je zapchać chociaż głośnikami tylko jedne głośniki miały grać na postoju z radia a cała reszta z wzmacniacza którego w tym aucie nie będzie bo ma poważne problemy z spadkiem energii często przygasają światła i już kilka razy padł akumulator od byle pierdoły więc to niestety nie auto na wzmaka bo to benzyna całkiem świeży akumulator bosh ale chyba alternator ładujący obniżonym prądem równe 14v wymysł fiata się nie sprawdza :)
    Za to dostałem w prezencie subwoofer peiyinga aktywny z wzmacniaczem to go założę z czasem w wersji mobilnej aby łatwo dało się go odłączyć bezpiecznie i wyciągnąć w razie wyższej potrzeby powierzchni bagażnika niż mocniejszego basu :)
    Pozdrawiam Głośniki z Kia Sorento - Budowa zwrotnic jedno i dwu kanałowych do głośników z o
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Głośnik wysokotonowy bez filtra się spali. Poczytaj o filtrach i nie myl rezystancji z impedancją.

    Nie rozumiem. 2 głośniki mają grać Ci z radia, a reszta z wzmacniacza, którego nie będzie? No to z czego reszta ma grać?

    Ogólnie jak dla mnie alpejskie kombinacje.
  • Poziom 3  
    No właśnie tak myślałem że gdy podłącze bezpośrednio tweeter to się spali bo nawet nie ma kondensatora dolutowanego czy rezystora nie wiem co to było no i fakt pomyliłem rezystancje z impendancją.
    Co do filtrów i zwrotnic to czytałem troche o tym bo chciałem je sam stworzyć ale dużo wiedzy i skomplikowanie dość spore aby to ogarnąć.
    Tak miały być 2 głośniki pod radiem reszta z wzmacniacza ale też instalacja do wzmacniacza i do głośników z miedzi to jakoś 300-400zł plus ponad 200zł wzmacniacz a ja i bez wzmacniacza mam problem z zasilaniem auta i pytanie czy mógłbym podłączyć pod radio te wszystkie głośniki i czy nie spale radia, instalacji czy głośników takim postępowaniem choć radio fabryczne o ile takie było patrząc na schemat utrzymywało na jednym kanale tweetery z podszybia i woofery z drzwi ale czy radio jakiejś firmy LTV wytrzyma coś takiego przy impendancji około 2ohm zestawu dwóch głośników? Z czasem chciałem zmienić na pioneera ale jak narazie calkiem ok się sprawuje to co jest a jest dużo ważniejszych wydatków związanych z autem :)
  • Poziom 15  
    Nic się nie spali, zresztą ze zwrotnicą (kondensatorem) nie będzie 2 ohm.
  • Poziom 3  
    Dzięki za podpowiedzi :)