Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Burmeier HLW0-74010 - Jak rozebrać pilot przewodowy

07 Mar 2019 19:02 849 8
  • Poziom 40  
    Otrzymałem dziś taki taki pilot wraz ze sterownikiem i siłownikiem. Klient skarży się że nie działa podnoszenie i opuszczanie łóżka. Znalazłem uszkodzony tranzystor BC546 w sterowaniu przekaźnikami. Wymiana pomogła połowicznie bo funkcja unoszenia działa opuszczania niestety nie działa. Zmierzyłem, że problem leży w pilocie, który nie podaje po naciśnięciu 24V na cewkę przekaźnika. Napięcie podałem z zasilacza symulując naciśnięcie mikrostyku, cewka mając napięcie odpowiednio steruje siłownik. Zatem może usterka pilota uszkodziła tranzystor? Na co dzień naprawiam elektronikę branży RTV nie mam doświadczenia jak otworzyć ten pilot. Próbowałem podważać platsykowym narzędziem (tak jak pilota z TV) ale ... nie chcę zostawić śladów po mojej ingerencji bo coś nie czuję zatrzasków. Ukrytych śrubek też "nie namacałem". Kto pomoże?
    foto https://sprzedajemy.pl/pilot-do-lozka-burmeier-wlen-2-4a1708-nr56557737
    PS sprawa pilna chory czeka :cry:
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam,
    niestety z tymi pilotami jest problem, gdyż producent nie przewidział możliwości naprawy, te piloty są klejone. Można go rozciąć, lecz zawsze pozostanie ślad. Najczęściej uszkadza się przewód w okolicach odgiętki przy pilocie. Serwisowałem wiele razy te piloty, więc jest to do zrobienia, ale jak wspomniałem, problem najczęściej tkwi w przewodzie pilota lub tzw. centralce (module sterującym), bo w samym pilocie nie ma żadnej elektroniki.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Odklejałeś naklejankę z opisanymi funkcjami przełączników?
    Bo może pod nią są małe śrubki. Jak są wpuszczone w obudowę to ich nie wyczujesz.