Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ford Fiesta 2007 Kreski na wyświetlaczu,abs,szybko miga lampka immo.

Mirek232 07 Mar 2019 22:55 5553 28
  • #1
    Mirek232
    Level 5  
    Witam Państwa.Jestem posiadaczem Forda Fiesty 1.3/60km/2007 r/benzyna.Jestem nowy na forum.Od czterech miesięcy borykam się z problemem poziomych kresek na wyświetlaczu,kontrolka abs,przy włączonym zapłonie.Rozrusznik nie działa.Po kilku próbach wszystko wraca do normy.Usterka pojawia się w różnych odstępach czasu.Może to być jeden lub dwa razy w tygodniu jak również raz na dwa lub trzy tygodnie.Usterka nie ma wpływu na warunki atmosferyczne.Mechanik zasugerował że należy przelutować luty w zegarach. Wykonałem tą czynność.Usterka ponownie wróciła.Byłem u elektryka który rozkłada ręce i wysyła Mnie ponownie do elektronika.Komputer pokazuje błąd :U2510 Problem immobilizera PATS z komunikatami w złączu diagnostycznym.Nie ma mocnych na tą usterkę.Proszę o sugestię czy podpowiedź.
    Dziękuję.

    Ford Fiesta 2007 Kreski na wyświetlaczu,abs,szybko miga lampka immo.
  • Helpful post
    #2
    damdam

    Level 34  
    PCM i jego okolice. zapewne SIM21 , który nie jest zbyt tani .
  • #3
    Mirek232
    Level 5  
    damdam wrote:
    PCM i jego okolice. zapewne SIM21 , który nie jest zbyt tani .


    Dziękuję.

    Dodano po 6 [godziny] 37 [minuty]:

    Będę szukał fachowca który dobierze się do sterownika.Problem tkwi w przymocowaniu wtyczki do sterownika która jest przykręcona na śrubę ze zrywalnym łbem.Napiszę jak załatwię ten problem.
    Pozdrawiam.
  • #4
    Mirek232
    Level 5  
    Witam Państwa.Auto odstawiłem do mechanika.Znalazłem go poprzez pocztę pantoflową.Nie jest to typowy elektryk ale nie jest mu obcy temat z tego rodzaju usterkami.Komputer wykazał błąd :U2510 Problem z komunikacją.Nic nowego z uwagi na wcześniejsze podłączenia do komputera.
    Mechanik zasugerował że należy sprawdzić:

    1/ kontrola wtyku sterownika
    2/ kontrola wtyczki przy podszybiu skręcana na śrubkę od sterownika.
    3/ kontrola wszystkich punktów masowych.
    4/ sprawdzenie akumulatora.
    5/ kontrola abs pod kątem wysyłania sygnału prędkości obrotowej koła.
    6/ kontrola wtyków modułu komfortu-gem.
    -----------------------------
    Jeśli macie Państwo jakiś pomysł co mógłbym zasugerować mechanikowi to proszę o podpowiedź.
    ---------------------------------------------
    Kolega zasugerował że mogę jeszcze spróbować test ikon wyświetlacza-link poniżej:
    https://fiesta-mk6.pl/menu-serwisowe-fiesta-mk6.html
    ------------------------------------
    Test pokazuje:czy wszystkie ikony wyświetlacza są aktywne i podobno resetuje komputer pokładowy w zegarach.
    Dziękuję za Państwa sugestie.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    Dołączam film który nagrałem.



  • #5
    Mirek232
    Level 5  
    1/ kontrola wtyku sterownika -wtyczka wypięta,sterownik ok.
    2/ kontrola wtyczki przy podszybiu skręcana na śrubkę od sterownika-wtyczka sprawdzona,była ok.
    3/ kontrola wszystkich punktów masowych-masy zrobione.
    4/ sprawdzenie akumulatora-ok
    5/ kontrola abs pod kątem wysyłania sygnału prędkości obrotowej koła-ok
    6/ kontrola wtyków modułu komfortu-gem-ok.
    --------------------------------------------------------------------
    Problem nadal aktualny.Jeśli Państwo forumowicze macie pomysł na usterkę to proszę o wpis.

    Dodano po 13 [godziny] 21 [minuty]:

    Dzisiaj auto odebrałem od mechanika.Podejrzenie padło na kostkę stacyjki.Zgodziłem się na wymianę oryginalnej części.Usterka ujawniała się raz lub dwa razy w tygodniu.Bywało też że raz na dwa lub trzy tygodnie.Po kilku próbach przekręcania na zapłon wszystko wracało do normy. Myślę że miesiąc czasu wystarczy na sprawdzenie wymienionego elementu.
    Napiszę po upływie tego czasu.
    Pozdrawiam.

    Ford Fiesta 2007 Kreski na wyświetlaczu,abs,szybko miga lampka immo.
  • Helpful post
    #6
    damdam

    Level 34  
    trzymam kciuki, ale schowaj tę starą do kartonika ,będzie "na zaś" ;) Tobie potrzebne pomiary.
  • Helpful post
    #7
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Absolutnie nie problem w kostce stacyjki. Albo uszkodzony ICM albo ICM nie ma komunikacji z PCM. Typowe w tym modelu.
  • #8
    Mirek232
    Level 5  
    Dzięki za podpowiedź.Jeśli się to powtórzy przekażę tą sugestię mechanikowi.Nie znam się aż tak żeby zrozumieć znaczenie ICM.Z tego co przeczytałem nie bardzo wiem o co chodzi.
    Jeśli by dało radę wytłumaczyć to ICM bardziej prostym językiem byłoby ok.
  • #9
    Mirek232
    Level 5  
    Witam .
    Dużo postów przeczytałem w podobnej kwestii.Zazwyczaj powodem był sterownik.W Moim przypadku piny sterownika były w dobrym stanie.Powtarzało się to nawet co trzy tygodnie.W związku z tym nie zamykam tematu,tylko napiszę po miesiącu czasu.
  • #11
    Mirek232
    Level 5  
    T5 wrote:
    Sterownik kończy żywot.
    Podpowiem na co wymienić żeby było taniej.

    Dzięki każda podpowiedź jest mile widziana.Na alegro mam przygotowane trzy sterowniki w obserwowanych.Jest to sim 21.
  • #12
    T5
    Admin of Cars group
    Kup sim 24, jeden element przerzucasz ze swojego, to co jest za dużo odlutowujesz.
    (kilka, kilkanaście elementów) Przelutowujesz flesz ze swojego sterownika i auto pali.
  • #13
    Mirek232
    Level 5  
    T5 wrote:
    Kup sim 24, jeden element przerzucasz ze swojego, to co jest za dużo odlutowujesz.
    (kilka, kilkanaście elementów) Przelutowujesz flesz ze swojego sterownika i auto pali.

    Dzięki.Ale ja jestem amatorem.Naprawy przeprowadzam u mechaników.Na forum napisałem tylko z tego powodu,że fachowcy nie dają rady zdiagnozować usterki.Liczyłem na podpowiedzi dotyczące takim objawom.
    Mój sterownik w oryginale to 6S61-12A650-SB SIM 21.
  • Helpful post
    #14
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Po co ktoś kazuje wymienić PCM to nie wiem. Jeżeli już naprawdę wina w jego obrębie to rzadko się trafia, że w nim samym. Przeważnie wystarcza dobra lupa albo dobry miernik aby się przekonać czy obwód PCM. Osobiście dobrze bym sprawdził ICM jednak. Kreski na wyświetlaczu to ICM nie ma żadnej komunikacji po linii CAN z PCM.
  • #15
    rosak
    Car dashboards specialist
    Bieda z nędzą wrote:
    Osobiście dobrze bym sprawdził ICM jednak


    Zainteresował mnie temat, bo w przeciągu roku, 3 klientów opisywało mi podobne problemy. Odsyłałem, bo licznik był sprawny. Mógłbyś napisać co to jest ICM? Google mówi, że "Ignition Control Module", FVDI mówi, że "Information Center Module". VCM w ogóle nie ma czegoś takiego i na schematach też nie widzę (choć do starej Fiesty nie mam, tylko Focusy, Mondeo i Fiesta 2012+).
  • #17
    rosak
    Car dashboards specialist
    Mirek232 wrote:
    Ja też się nie doszukałem skrótu ICM w mojej Fieście.To co znalazłem to w linku poniżej:
    https://fiesta-mk6.pl/slownik-motoryzacyjny-fiesta-mk6.html


    Na tej stronie koleś bzdury pisze:

    "piny:
    1 ) włączenie zapłonu
    4) masa nadwozia
    5) masa (-)
    6) HS-CAN
    14) MS-CAN
    16) zasilanie (+)

    Inne piny nie są wykorzystywane. Do przełączania tranmisji MS/HS-CAN służy mechaniczny przełącznik instalowany we wtyku do gniazda OBDII. Wiele programów serwisowych wymaga użycia tego przełącznika i nie da się obejść tego za pomocą oprogramowania."
  • #18
    Mirek232
    Level 5  
    rosak wrote:
    Mirek232 wrote:
    Ja też się nie doszukałem skrótu ICM w mojej Fieście.To co znalazłem to w linku poniżej:
    https://fiesta-mk6.pl/slownik-motoryzacyjny-fiesta-mk6.html


    Na tej stronie koleś bzdury pisze:

    "piny:
    1 ) włączenie zapłonu
    4) masa nadwozia
    5) masa (-)
    6) HS-CAN
    14) MS-CAN
    16) zasilanie (+)

    Inne piny nie są wykorzystywane. Do przełączania tranmisji MS/HS-CAN służy mechaniczny przełącznik instalowany we wtyku do gniazda OBDII. Wiele programów serwisowych wymaga użycia tego przełącznika i nie da się obejść tego za pomocą oprogramowania."

    --------------------
    Wiem gdzie jest gniazdo diagnostyczne OBDII.Ale tą wypowiedź do czego mam podpiąć:do diagnozy usterki?czy do uszkodzenia gniazda OBDII na wskutek którego występuje usterka?

    https://fiesta-mk6.pl/slownik-motoryzacyjny-fiesta-mk6.html

    Dodano po 5 [minuty]:

    Proszę o dokładny opis co autor wypowiedzi ma na myśli.
  • #20
    Mirek232
    Level 5  
    rosak wrote:
    Mirek232 wrote:
    Proszę o dokładny opis co autor wypowiedzi ma na myśli.


    Ta wypowiedź nie ma nic wspólnego z Twoją usterką. Poprostu nie mogłem przejść koło tego obojętnie. Podałeś linka, ja rzuciłem okiem i aż zakłuło od tych bzdur. To tyle.


    Te bzdury jak określiłeś dotyczyło skrótu ICM którego szukałeś.O ICM to nie był mój wpis.A link był informacją dotyczącą że takiego skrótu nie ma.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Proponuję myśl skierować dotyczącą usterki.Jazda na około nie przyniesie żadnych rezultatów.

    Dodano po 1 [godziny] 36 [minuty]:

    Wcześniejsze komentarze nie za dużo wniosły do mojego tematu.Więc poinformuje Państwa po miesiącu czasu o rezultatach naprawy które były wyżej opisane w podpunktach.Dlatego za miesiąc iż usterka potrafiła się ujawnić po trzech tygodniach.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #21
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    ICM to instrument cluster module, czyli zegary. Wiele razy naprawiałem Fiesty na ta usterkę, podobnie jak i bliźniaczy model, czyli Mazdę 2. Przeważnie zegary, przetarta wiązka przewodów nad skrzynią biegów, niekontaktująca wtyczka koło lewego błotnika wewnętrznego, wtyczka przy PCM (plastik, z którego wykonana jest wtyczka na wskutek róznych czynników zaczyna przewodzić prąd pomiędzy sąsiadującymi pinami), nadpalony pin w module PCM, głupieje przepustnica i sieje zakłóceniami; i raz tylko w SID803 musiałem przelutować PCM.
  • #23
    Mirek232
    Level 5  
    Bieda z nędzą wrote:
    ICM to instrument cluster module, czyli zegary. Wiele razy naprawiałem Fiesty na ta usterkę, podobnie jak i bliźniaczy model, czyli Mazdę 2. Przeważnie zegary, przetarta wiązka przewodów nad skrzynią biegów, niekontaktująca wtyczka koło lewego błotnika wewnętrznego, wtyczka przy PCM (plastik, z którego wykonana jest wtyczka na wskutek róznych czynników zaczyna przewodzić prąd pomiędzy sąsiadującymi pinami), nadpalony pin w module PCM, głupieje przepustnica i sieje zakłóceniami; i raz tylko w SID803 musiałem przelutować PCM.

    =========================================
    =========================================
    Bardzo pomocny wpis.Dziękuję.
  • #24
    rosak
    Car dashboards specialist
    Mirek232 wrote:
    Te bzdury jak określiłeś dotyczyło skrótu ICM którego szukałeś


    Nie. Bzdurami określiłem poniższy tekst z podlinkowanej przez Ciebie strony:

    rosak wrote:
    Na tej stronie koleś bzdury pisze:

    "piny:
    1 ) włączenie zapłonu
    4) masa nadwozia
    5) masa (-)
    6) HS-CAN
    14) MS-CAN
    16) zasilanie (+)

    Inne piny nie są wykorzystywane. Do przełączania tranmisji MS/HS-CAN służy mechaniczny przełącznik instalowany we wtyku do gniazda OBDII. Wiele programów serwisowych wymaga użycia tego przełącznika i nie da się obejść tego za pomocą oprogramowania."
  • Helpful post
    #25
    damdam

    Level 34  
    rosak wrote:
    Bieda z nędzą wrote:
    ICM to instrument cluster module,


    Czyli tak jak się domyślałem, pomyliłeś z IPC - Instrument Panel Control Module, ale spoko, ja sam się gubię w tej Fordowskiej nomenklaturze.


    Się Jurek nie pomylił, nomenklatura zmieniała się wraz z funkcjami sprawowanymi przez zestaw wskaźników

    HEC 1999->
    ICM 2003->
    IPC 2006->
  • #28
    Mirek232
    Level 5  
    T5 wrote:
    Naprawione?


    Czekam jeszcze tydzień,później myjka.Wtedy końcowa wypowiedź będzie miała status rozwiązania lub też nierozwiązanego problemu .Na obecną chwilę wszystko jest ok.Miesiąc oczekiwania spowodowany jest wcześniejszym powracającym problemie po trzech tygodniach.Obawiam się myjki z karszerem.Teoretycznie ma prawo być mokro pod maską,taką opinię otrzymałem od mechanika.Jednak u Mnie było inaczej.Po każdej myjce od pół roku nie mogłem odpalić auta.Problem się pojawiał i po kilku próbach przekręcania w pozycję zapłonu wracało do normy,tak jak wcześniej opisałem.Uważam że żadna uszczelka podszybia nie wytrzyma ciśnienia z karszera.W Fordzie,uszczelka podszybia jest przygniatana przez wężyk spryskiwacza.Jest to dodatkowy punkt zalewania elementów pod maską.Przed naprawą na myjce wykładałem siatkę plastikową chroniąc wtyk na śrubkę przy podszybiu obok akumulatora..Pomimo tego problem się powtarzał.Mój mechanik,raczej jest pewien że kostka stacyjki była powodem problemu.Mam lekki luz w stacyjce i mechanik podczas diagnozy naginał kluczyk w różne strony i stwierdził że za każdym razem problem występował.Być może że oprócz stacyjki był jeszcze problem nieszczelności elektryki pod maską,skoro po myjce problem powracał.
    Napiszę jak wszystko sprawdzę po swojemu.
    Pozdrawiam.
  • #29
    Mirek232
    Level 5  
    Witam Państwa.
    Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć że problem został rozwiązany.Wcześniej usterka ujawniała się z nieuzasadnionych przyczyn.Minął prawie miesiąc czasu od naprawy.Mechanik wszystko robił kompleksowo to co wcześniej napisałem.Każdy z tych elementów mógłby mieć wpływ na to uszkodzenie.Byłem dzisiaj na myjce i tak jak wcześniej pisałem,zawsze było mokro pod maską.Dzisiaj o dziwo uszczelka podszybia nie przepuściła wody i pod maską było sucho.Być może problem po myjce ponownie się ujawni,wtedy odświeżę temat.
    Zamykam temat.
    Dziękuję za pomocne rady.
    Pozdrawiam.