Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak skrzynia biegów do ciagnika sama s7.

Pitros 18 10 Mar 2019 09:01 1239 17
  • #1
    Pitros 18
    Level 14  
    Witam.
    Wkrótce będę się przymierzał do naprawy, lub do wymiany skrzyni biegów w moim traktorku, ponieważ moja aktualna skrzynia żukowaska (III) zaczyna powoli padać, tzn 2, jak i 3 zaczynają wypadać podczas jazdy i to zaczyna mnie wkurzać.
    Nie chce jakoś w ogromny sposób ingerować w ramę, oraz w przebudowę, dlatego też raczej będę poszukiwał takiej samej skrzyni, lub podobnej, i w tej kwestii mam pytanie, jaka inną skrzynie mógłbym jeszcze zamontować oprócz żukowskiej?
    Czy od jakiego innego auta też się sprawdzi?
  • #2
    piachu1994
    Level 38  
    Z Lublina na przykład.
  • #4
    piachu1994
    Level 38  
    Miałem na myśli skrzynię z poczciwego Daewoo Lublin, z silnikiem Andoria.
  • #5
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Pitros 18 wrote:
    Wkrótce będę się przymierzał do naprawy, lub do wymiany skrzyni biegów w moim traktorku, ponieważ moja aktualna skrzynia żukowaska (III) zaczyna powoli padać, tzn 2, jak i 3 zaczynają wypadać podczas jazdy i to zaczyna mnie wkurzać.

    Witam.
    Osobiście nie uważam tego rozwiązania za zbyt stosowne i bynajmniej opłacalne.
    Skrzynię od Daewo lublin lub jakąś w lepszym stanie kupisz za minimum 200zł a za ten pieniądz zrobisz generalny remont skrzyni żukowskiej. Jeśli w skrzyni wypadają ci biegi 2 oraz 3 to wiąże się to z awarią synchronizatorów lub przesówki. Naprawiałem kiedyś tą usterkę i w naprawie zmieściłem się w 100zł łącznie z olejem 85W140 który trzeba zastosować jeśli stosuję się skrzynie w warunkach mocno obciążonych czyli na przykład w takowym pojeździe. Czasami jednak wystarczy wymienić same synchronizatory które kosztują jakieś 20zł za sztukę a idą 2.
    Co do skrzyń to bez przeróbek nie znajdziesz takiej o takim samym mocowaniu i frezie. A z przeróbkami to szukaj skrzyń od silniów diesla o pojemności większej niż 1.6
  • #6
    kierbedz4
    Level 36  
    Nie idż na skróty. Skrzynia od Lublina 51 jest super w komplecie z orginalną tarczą sprzęgłową.że skrzyni napęd na tylny most od tegoż Lublina można przenieść przekuwając dwie końcówki wału w jedną całość bez rury. W moim przypadku na wyjściu ze skrzyni biegów był zabudowany bęben i po sprzężeniu go linką uzyskałem hamulec postojowy.
  • #7
    Pitros 18
    Level 14  
    Dziękuje za odpowiedzi.
    Raczej chyba będę skłaniał się do wyremontowania mojej obecnej skrzyni, ponieważ aktualnie nie mam za bardzo czasu (praca ;)) na przeprowadzaniu jakiś poważniejszych modyfikacji, po prostu chce, aby ta skrzynia pracował tak jak powinna.
  • #8
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Przed rozebraniem skrzyni sprawdź czy nie ma zbyt dużego luzu na przednim łożysku - tam gdzie fabrycznie była tarcza sprzęgłowa. Jeśli jest luz to wymienić.
    Bieg 2 oraz 3 w skrzyni żukowskiej znajduję się na samej górze skrzyni. Po rozebraniu zauważysz, że są tak jak by na jednym wałku. Przełączane są za pomocą przesówki. Niestety te dwa biegi w skrzyni żukowskiej to bardzo słabe biegi jeśli chodzi o wytrzymałość. Najmocniejsze biegi, właściwie nie do zajechania to 1 oraz wsteczny gdyż są na trybach. Przy wyjmowaniu wałka tego na dole skrzyni uważaj bo w środku niego znajdują się łożyska igiełkowe. No i przy składaniu koniecznie rozbierz i przesmaruj kulkę wybieraka aby ci lżej biegi wchodziły. Ja z swojej strony rozbierałem już 2 skrzynię 3 biegowe żukowskie więc jeśli będziesz miał pytania to pytaj śmiało.
  • #9
    Pitros 18
    Level 14  
    Ok super, za skrzynie będę się zabierał dopiero gdzieś w kwietniu/maju, wcześniej po prostu z względu na prace nie będę miał czasu, w razie jakiś pytań lub problemu, będę się tutaj dopytywał, co i jak.
  • #10
    Pitros 18
    Level 14  
    Witam.
    Dziś rozmawiając z z moim znajomym , dowiedziałem się,że jeden gość w mojej okolicy ma do sprzedania skrzynie biegów żuk, tylko 4 biegowa i dosyć mocno zastanawiam się nad zakupem jej. Podobno jest w bardzo dobrym stanie.
    Czy są jakieś duże różnice pomiędzy skrzyniami 3 biegowymi, a 4 biegowymi?
    Ponoć 3 biegowe lepiej się spisują w takich traktorkach, ale czy to tylko mit czy prawda.
  • #11
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Pitros 18 wrote:
    Czy są jakieś duże różnice pomiędzy skrzyniami 3 biegowymi, a 4 biegowymi?
    Ponoć 3 biegowe lepiej się spisują w takich traktorkach, ale czy to tylko mit czy prawda.

    Bieg 3 w skrzyni trójce to ten sam bieg co 4 bieg w skrzyni czwórce. Ostatnie biegi są biegami bezpośrednimi - takie same obroty wejścia i wyjścia.
    A która skrzynia lepsza? Zdania różnych osób są podzielone, jedni mówią, że 4-wórka inni, że 3-jka. W takich konstrukcjach wedle mnie lepsza jest skrzynia 3 biegowa ponieważ masz mniej biegów do zmiany. Warto pamiętać, że biegi 1 oraz wsteczny są biegami nie do zajechania, zaś 2 i 3 to dosyć delikatne biegi więc nie warto stosować ich przy na przykład wysilonych pracach takich jak odgarnianie ziemi turem, orka głęboka pługiem czy też wyrywanie drzew.
  • #12
    zworys
    Level 39  
    Wypadanie biegów to nie problem synchronizatorów tylko wypracowanych zębatek. W najgorszym przypadku trzeba będzie wymienić i zębatki biegów i wałek napędzający. Powodem jest wycieranie uzębienia pod skosem i wtedy przy dużym obciążeniu następuje ześlizg zębatki przesuwnej i wyrzucenie biegu.
  • #13
    Pitros 18
    Level 14  
    Dziękuje za odpowiedzi.
    Coraz mocniej zastanawiam nad zakupem tej skrzyni 4 biegowej, gość krzyczy sobie za nią 300zł.
    Według przełożeń to w skrzyni 4 biegowej jedynka jest troszeczkę mocniejsza od 1 w skrzyni 3 biegowej co jeszcze bardziej mi się podoba.
    Mi na prędkości jazdy nie zależy bardziej sile uciągu.

    Przełożenia:
    3 biegowa:

    I - 3,11
    II - 1,77
    III - 1,00
    R - 3,74

    4 biegowa:

    I - 3,75
    II - 3,37
    III - 1,48
    IV - 1,00
    R - 3,7
  • #16
    piachu1994
    Level 38  
    Pitros 18 wrote:
    Rozumiem, i dało mi do myślenia, chyba jednak zaryzykuje i chyba skusze się na tą skrzynie 4 biegowa, co Wy na to?

    Jak najbardziej popieram. Lepsze przełożenia, bardziej pasujące do pojazdu wolnobieżnego.