Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes w220 3.2 cdi 2000r - Airmatic brak napięcia

Mercw220 10 Mar 2019 19:47 4131 14
  • #1
    Mercw220
    Level 5  
    Witam wszystkich otóż mam ogromny problem z airmatic w mercedesie, nie podaje napięcia na pompę samochód się nie podnosi oraz na liczniku świeci się blad airmatic visit work shop, dodam że byłem wczoraj podłączony pod SD i wyrzucilo błędy że są uszkodzone wszystkie czujniki poziomowania i czujniki przyspieszeń komputerem da się go podnieść, jeszcze dodam że wczoraj wieczorem zwariowala mi całą elektryka ponieważ skroplila się woda w module który znajduje się po lewej stronie pod maską, po wysuszeniu elektryka ok lecz airmatic nadal nie działa, czy jest możliwe że sterownik padł? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zapomniałem jeszcze dodać że na żadnym z czujników nie ma napięcia a auto po podniesieniu nie opada samo

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Nikt nie zna odpowiedzi?
  • #2
    fructon
    Level 33  
    Sprawdz zasilania modułu air matic oraz stan wtyczek bo często są zzieleniałe.
  • #3
    kSmuk
    Level 21  
    Jeśli piszesz, że zalało Ci przedniego SAM'a, a obok niego zamontowany jest również moduł układ Airmatic, to niewykluczone, że uległ on uszkodzeniu.

    Tak jak kolega napisał, sprawdź wiązkę przewodów (jak dobrze pamiętam, są tam dwie wtyczki), może się jednak okazać, że sam moduł jest do wymiany.
  • #4
    Mercw220
    Level 5  
    Moduł wymieniony i nadal bez zmian..

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ale sprawdzę za chwilę zasilanie na module

    Dodano po 27 [minuty]:

    Na module jest zasilanie, jeden kabel brązowy masa a reszta plusowe, pomóżcie co robić bo w mojej okolicy nikt nie chce się nawet podjąć tego potrafią tylko kompa podłączyć jak komp nie powie co jest to rozkładają ręce..
  • #5
    kSmuk
    Level 21  
    Nie mam teraz dostępu do WIS, ale z tego co pamiętam, to wszystkie przewody od czujników idą bezpośrednio do modułu sterującego Airmatic. Z niego również sterowany jest przekaźnik kompresora, zespół zaworów elektromagnetycznych oraz sterowanie zaworem upustowym powietrza. Reszta realizowana jest za pomocą sieci CAN-B.

    Swoją drogą mierzysz dobry moduł (napięcie)? Obok jest zamontowany sterownik układu ESP, wygląda podobnie.

    Dodano po 43 [minuty]:

    Sprawdź też w okolicy tylnego SAM'a, po podniesieniu kanapy, czy nie masz tam bajora.
    Często zdarza się tak na wskutek zastkanego odpływu w układzie wentylacji w podszybiu.
  • #6
    fructon
    Level 33  
    Kolego podłącz to auto do sd i zrób porządną diagnostyke z aktywacją elementów bo inaczej nie dowiesz sie co jest uwalone.
  • #7
    Mercw220
    Level 5  
    Mirzylem dobry moduł, jeden i drugi też sprawdzałem ale ABS ESP itd działa bez zarzutów, pod kanapa też sprawdzone wszystko suche nie mam już siły na to auto...
  • #8
    kSmuk
    Level 21  
    Sprawdź sobie dokładnie złącze w pobliżu lewego amortyzatora pomiędzy komorą silnika a podwoziem (przejście wiązki AIRMATIC).

    A czy nie ułamała Ci się czasem dźwignia któregoś z czujników położenia wysokości pojazdu (z przodu lub z tyłu)?

    Gdybyś zamieścił dokładny opis błędów z SD było by łatwiej.

    Uszkodzony czujnik da się bez problemu wytypować na podstawie danych rzeczywistych wysyłanych do sterownika Airmatic.
  • #9
    Mercw220
    Level 5  
    Sprawdziłem jeszcze jedna rzecz i nie wiem czy tak powinno być, otóż na każdym kablu który idzie do czujników poziomowania jest napięcie około 14v(masowe) czy tak powinno być?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Z sd niestety nie mam zdjęcia, lecz mogę zrobić w Delphi, pokazuje identyczne błędy. I na dużym bezpieczniku od airmatic również jest masa około 14v jak podam plus na ten bezpiecznik to kompresor się uruchamia czy nie powinno tam być przypadkiem plusa?
  • #10
    kSmuk
    Level 21  
    Mercw220 wrote:
    14v(masowe) czy tak powinno być?

    Jeśli to napięcie występuje względem bieguna dodatniego akumulatora, to jest to jak najbardziej poprawne.

    Mercw220 wrote:
    I na dużym bezpieczniku od airmatic również jest masa około 14v

    To też jest normalne. Bezpiecznik znajduje się z tego co pamiętam, po stronie GND.

    Mercw220 wrote:
    Z sd niestety nie mam zdjęcia, lecz mogę zrobić w Delphi, pokazuje identyczne błędy.

    To dodaj proszę te zdjęcia, ewentualnie sam opis błędów.

    Jesteś pewien, że oba obwody układu Airmatic (dwa bezpieczniki) są sprawne? Niestety nie dysponuję chwilowo dostępem do WIS, więc nie mam możliwości sprawdzenia, które to bezpieczniki.
  • #11
    Mercw220
    Level 5  
    Mercedes w220 3.2 cdi 2000r - Airmatic brak napięcia

    Dodano po 2 [minuty]:

    I wyskakują jeszcze dwa, c1121 i c1122 jest to czujnik przyspieszen prawa i lewa strona ale występuje jako nieciagly
  • #12
    kSmuk
    Level 21  
    Prawdopodobnie masz zaśniedziałe styki na wtyczce sterownika (wilgoć). Stąd te błędy. Spróbuj użyć spreju kontaktowego i wtedy jeszcze raz odczytaj błędy.
  • #13
    Mercw220
    Level 5  
    Wypsikalem już całą butelkę na te wtyczki, może rzeczywiście spaliły się te czujniki, ale 3 na raz..

    Dodano po 4 [minuty]:

    A wiesz może jak taki czujnik oszukać, podać mu napięcie czy jakiś opornik?
  • #14
    kSmuk
    Level 21  
    Mercw220 wrote:
    może rzeczywiście spaliły się te czujniki, ale 3 na raz..

    To raczej nie możliwe. Jesteś pewien, że między pinami wtyczek po obu stronach jest przejście?

    Mercw220 wrote:
    A wiesz może jak taki czujnik oszukać, podać mu napięcie czy jakiś opornik?

    Tego niestety nie wiem. Trzeba by było zaglądnąć do WIS, tam powinna być opisana budowa czujnika. Niestety ja chwilowo takim dostępem do końca marca nie dysponuję.

    Zmierz sobie rezystancję pomiędzy pinami czujnik / sterownik i będziesz wiedział, czy przewód jest sprawny.
  • #15
    Mercw220
    Level 5  
    Wieczorem sprawdzę i dam znać