Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc

Forrgotten 22 Kwi 2019 02:03 963 41
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    Forrgotten
    Poziom 3  
    Mogę i tig bez problemu ale to w przyszłości już po uruchomieniu sprężarki i podłączeniu całej elektryki
  • #33
    MANTA20E
    Poziom 15  
    Witam

    Rurki aluminiowe odpadają ze względu na trudności z wykonaniem szczelnych połączeń bez posiadania odpowiednich narzędzi i odpowiednich lutów(drogich narzędzi).
    Miedziane rurki nie powodują takich komplikacji.
    Jest możliwe wykonanie połączeń przejściowych typu Cu-Al za pomocą odpowiednich kompensatorów...ale jest to w tym przypadku ekonomicznie nieuzasadnione.

    Trzymaj się miedziuchy...ona jest dosłownie wieczna...łatwa do wszelkich połączeń i późniejszych przeróbek

    Pozdrawiam.
  • #34
    Forrgotten
    Poziom 3  
    Witam ostatnio zaczęło coś stukać nie mogę dość co rozebrałem pokrywę aby zobaczyć co stuka ale nic się nie dowiedziałem czy to może być groźne czy może normalnie pasować podobno sprężarka jest fabrycznie nowa

    Dodano po 14 [minuty]:

    Film
  • Relpol przekaźniki
  • #35
    sm48
    Poziom 15  
    MANTA20E napisał:
    Witam
    I jeszcze jedna ważna uwaga: do połączenia pomiędzy 1. i 2. cylindrem kompresora w żadnym wypadku nie używaj stalowych rur, rdza odpadająca z nich podwiesza zawory w 2. cylindrze. (trzeba zachować hiper-czystość pomiędzy cylindrami)
    Pozdrawiam

    Te sprężarki pracują w większości w lokomotywach. Chłodnice międzystopniowe są zrobine wyłącznie ze stalowych rur. Zwykle jest to zwykły zygzak z wygiętej rury.
    I wszystko pracuje dobrze.
  • #36
    MANTA20E
    Poziom 15  
    Witam

    Stal nierdzewna albo kwasoodporna jak najbardziej wskazana.
    Połączenia skręcane na oryginalne kryzy oraz spawanie tig, ewentualnie mig/mag.

    Do odróżnienia nierdzewki od kwasówki użyj silnego magnesu (głośnikowy ferrytowy lub neodymowy)
    Kwasówka praktycznie nie jest przyciągana przez magnes (zbyt mała ilość żelaza w stopie)

    Pozdrawiam

    Dodano po 15 [minuty]:

    sm48 napisał:
    MANTA20E napisał:
    Witam
    I jeszcze jedna ważna uwaga: do połączenia pomiędzy 1. i 2. cylindrem kompresora w żadnym wypadku nie używaj stalowych rur, rdza odpadająca z nich podwiesza zawory w 2. cylindrze. (trzeba zachować hiper-czystość pomiędzy cylindrami)
    Pozdrawiam

    Te sprężarki pracują w większości w lokomotywach. Chłodnice międzystopniowe są zrobine wyłącznie ze stalowych rur. Zwykle jest to zwykły zygzak z wygiętej rury.
    I wszystko pracuje dobrze.


    Zgoda, tak pracują w lokomotywach, pamiętajmy tylko , że to konstrukcja z poprzedniego wieku (lata 60-te chyba) a stosowano w nich to co było dostępne i tanie.
    Próbuję podpowiedzieć jak udoskonalić to ustrojstwo i nie popełnić błędu, który kiedyś sam popełniłem stosując stalową rurę ze szwem bodajże 3/4"unf, w której od temperatury i rozszerzania się nastąpiło wewnętrzne rozwarstwienie i cały syf poszedł w zawory.....

    Pozdrawiam

    Dodano po 11 [minuty]:

    Forrgotten napisał:
    Witam ostatnio zaczęło coś stukać nie mogę dość co rozebrałem pokrywę aby zobaczyć co stuka ale nic się nie dowiedziałem czy to może być groźne czy może normalnie pasować podobno sprężarka jest fabrycznie nowa

    Dodano po 14 [minuty]:

    Film


    Faktycznie...sprężarka jak nowa, nawet ślady po honownicy widać doskonale, moim zdaniem to nawet jeszcze cały układ korbowo-tłokowy jest niedotarty.

    A co do stukania:
    1) Sprawdzić czy stopki na korbowodach są dokręcone
    2) Sprawdzić czy do panewek na korbowodach dochodzi olej z pompy pod odpowiednim ciśnieniem

    Jeżeli masz możliwość nagraj ten hałas...
    Pozdrawiam
  • #37
    Forrgotten
    Poziom 3  
    Witam ciśnienie oleju na manometrze jest między 1,5 a 2mpa stukanie ustąpiło po dokręceniu kola pasowego i wymianie oleju były delikatne opiłki żeliwa i aluminium podobno to po odlewie korpusu jak sprawdzić czy dochodzi olej pod ciśnieniem na panewki wydaje mi się że stukanie dochodzi z Górnej części okolice zaworów za chłodnice miedzystopniowa myślę dać grzejnik aluminiowy lub coś o podobnym kształcie i zasadzie działania

    Dodano po 3 [minuty]:

    Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc
  • #38
    MANTA20E
    Poziom 15  
    Witam

    Nie lataj z tą kamerą ja k poparzony , ustań blisko cylindrów i filmuj co najmniej 3 minuty żeby można było wsłuchać się w dźwięk kompresora.
    Z tego co załączyłem nic niepokojącego nie wynika.
    ciśnienie na filmie jest pokazane na wyjściu zbiornika powietrza a nie na pompie oleju.
    Zrób nagranie pokazujące ten manometr na bloku sprężarki...minimum 3 minuty.

    Pozdrawiam
  • #40
    Forrgotten
    Poziom 3  
    Witam znalazlem taka samą sprężarkę interesują mnie te elementy zaznaczone strzałka rurka i to urządzenie z tyłu Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #42
    Forrgotten
    Poziom 3  
    U mnie tego nie ma