Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc

10 Mar 2019 22:34 894 41
  • Poziom 3  
    Witam posiadam sprężarke pochodząca najprawdopodobniej z lokomotywy sm30 planuje zrobić z niej sprężarkę
    Głowne zastosowanie to do piaskowania, malowania oraz przedmuchiwania oraz zasilenia narzędzi pneunomatycznych
    Interesują mnie takiej informacje jak
    -Zastosowanie silnika (obecnie 7,5 kw czy da radę)
    -Połączenie cylindrów
    -Zastosowanie chłodnicy między stopniowej oraz jej dobranie
    -Układ rozruchowy silnika (zabezpiecznie przedlicznikowe 32kw 63a)
    -obroty
    -układ odwadniania
    -olej rodzaj ilość częstotliwość wymiany
    -wydajność sprężarki
    -elektrozawór upustowy (jaki wybrać)
    -Zabezpieczenie silnika
    -Filtr powietrza
    -Chłodzenie cylindrów
    -Układ smarowania
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Witam
    Daj więcej zdjęć tego kompresora, szczególnie chodzi o korpus wału korbowego poniżej cylindrów. (czy są tam korki wlewu, spustu oleju, wziernik poziomu oleju etc...). Z tych zdjęć, które wrzuciłeś, niewiele jeszcze wynika. Wnioskuję, że jest to pomocnicza sprężarka dwustopniowa (połączony bezpośrednio kolektor tłoczny 1-go cylindra z ssącym 2-go cylindra....)
    Pozdrawiam
    Dodano po 10 [minuty]:
    Poprawka do poprzedniego postu. To jest główna sprężarka dwustopniowa od lokomotywy SM30. Popatrz tutaj...tak wygląda prawie kompletna sprężarka:
    Link
    Zdjęcia:
    Spoiler:
    Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomocBudowa spręzarki lokomotywy sm30 pomocBudowa spręzarki lokomotywy sm30 pomocBudowa spręzarki lokomotywy sm30 pomocBudowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc
  • Poziom 3  
    zaraz podeślę więcej zdjęc tylko skocze zrobic
  • Poziom 15  
    Moim zdaniem ...

    Najpierw określ cel, do którego potrzebna Ci ta sprężarka...lakierowanie...piaskowanie...czy też pompowanie opon...

    Dopiero później określimy opłacalność przystosowania tego ustrojstwa do Twoich potrzeb.

    Pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Cel to głownie piaskowanie dla własnych potrzeb i urządzeń zużywajacych większa ilosc powietrza ewetulanie malowanie proszkowe i przedmuchiwanie gdyby moja obecna spręzarka uległa uszkodzeniu (abac) 300l

    Dodano po 7 [minuty]:

    Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc Budowa spręzarki lokomotywy sm30 pomoc
  • Poziom 15  
    Witam

    W tym przypadku warto uruchomić ten kompresor.
    Jego wydajność będzie z pewnością większa od tego "abac'a" ,który teraz użytkujesz.

    Więcej info po obejrzeniu dodatkowych fotek kompresora od SM30

    Pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Dodałem prakrycznie zdjęcia wszystkiego silnik obecny przy ramie to 7,5 lecz wydaje mi się ze będzie zbyt słaby lecz nie bedzie prolemu z jego wymianą gdyż posiadam silniki 11kw oraz 18
  • Poziom 15  
    Witam

    Ze zdjęć wynika że kompresor pracuje na własnym smarowaniu z miski olejowej.
    To znaczy że jest 90% powodzenia w przystosowaniu go do Twoich zastosowań.

    Silnik, który tam zobaczyłem to na oko ma 3,5 do 5 KW...jeżeli się mylę to mnie popraw, dane są na tabliczce silnika.
    Jeżeli ma 3,5 do 5 KW jest w zupełności wystarczający.

    Intryguje mnie jeszcze ten manometr w bloku sprężarki..zrób dokładne zdjęcia jego umiejscowienia.(trzeba określić czy jest on do pomiaru ciśnienia oleju na panewkach wału sprężarki.)

    Pozdrawiam

    Jednostką mocy jest kilowat, którego symbol piszemy tak kW. [retrofood]
  • Poziom 3  
    Jutro zrobie zdjęcia tego manometra umiejscowienia , silnik na tablicze znaminiowej ma oznaczenie 7,5 Kw lecz nie pamiętam ile obrotów jutro zrobię dokładniejsze zdjęcia
  • Poziom 15  
    Wrzuciłeś dane silnika w trakcie kiedy pisałem poprzedni post...

    Silnik 7,5KW połączony w trójkąt uruchamia u mnie 3-cylindrowy kompresor WAN-AW pod pełnym ciśnieniem (7,5 kg/cm2).
    Twój nie wymaga aż takiej mocy (jest 2-stopniowy)bardziej przyda mu się wymuszone chłodzenie cylindrów.

    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Silnik 18 kW - sądząc tylko po rozmiarach sprężarki bedzie adekwatny do tego zastosowania.
  • Poziom 3  
    Na cylindry planuje zrobić obudowe z blachy i zrobić chłodzenie przeplywowe , lub jakiś wentylator, jaką może mieć wydajnośc ten kompresor
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    To jest sprężarka S2P-115 stosowana m. in. w SM30 ale także w elektrowozach.
    Wydajność 100m^3/h
    Moc 13kW 1000 obr/min
    Smarowanie ciśnieniowe
    W orginale ma wentylator na kole napędowym i odpowiednie osłony kierujące powietrze.
  • Poziom 3  
    A z czego i jak się wpiąć aby zrobić smarowanie ciśnieniowe czytałem o wykorzystaniu pompy wspomagania z jakiegoś małego samochodu np renault Clio czy opel corsa lecz nie wiem jak się zabrać za podłączenie i odejście oleju przy kompresorze
  • Poziom 15  
    W tej sprężarce nic nie trzeba podpinać. Ona ma własny układ smarownia.
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam

    Prawie wszystko o tym kompresorze napisali koledzy #sm48# i #invador#.
    Ja od siebie dorzucę jeszcze parametry tego kompresora zaczerpnięte z internetu oczywiście, które są jak najbardziej wiarygodne. DTR (dokumentacja techniczno ruchowa) do tego kompresora jest prawie nie osiągalna (była na allegro w 2015r w wersji książkowej). Problematyczne będzie w tym przypadku zrobienie chłodzenia między stopniami sprężarki, przy tak dużym ciśnieniu uderzeniowym (1-tłok ma 150 mm średnicy) nie wiadomo czy da się zastosować jakiś intercooler samochodowy. Jeżeli chodzi o silnik do zasilania tego ustrojstwa są różne opcje, jedna z nich to:
    np: jeżeli zdecydujesz się na ograniczenie wydajności kompresora (z 1700 litrów/min do np. 1000 litrów/min) możesz zastosować przekładnię pasową zmniejszającą obroty pracy kompresora a co za tym idzie ograniczyć moc silnika napędowego i nie będzie problemu z rozruchem...ale coś za coś.....
    Dodam jeszcze, że jeżeli uda Ci się uruchomić ten kompresor już na dobre to pomyśl o dużym zbiorniku powietrza, tak najmarniej o pojemności 1000 litrów, albo kilka mniejszych połączonych szeregowo. W moim przypadku pracuje bezpośrednio z kompresorem zbiornik 300 litrów a za nim połączony szeregowo 600 litrów.(obydwa z komunistycznego demobilu). Dopiero za tym drugim są odwadniacze, regulatory ciśnienia i inne pierdy. Instalacja działa ponad 15 lat bez żadnych problemów. Nie używaj do sieci sprężonego powietrza rur stalowych (gniją w środku !!) a co za tym idzie zapychają zawory, odwadniacze i inne... Łączenie kilku zbiorników powietrza w systemie szeregowym ma tę zaletę, że do tego ostatniego zbiornika, praktycznie nie przedostaje się olej i inne syfy co ma szczególne znaczenie przy lakierowaniu i piaskowaniu również.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Witam

    To co widać na zdjęciu ma rację bytu po kilku poprawkach.
    Koncepcja 2 zbiorników słuszna pod warunkiem doprowadzenia powietrza ze sprężarki do dolnego zbiornika (będzie robił za śmietnik dla wszelkiego rodzaju syfu).

    Irytuje mnie ta chłodnica powietrza zrobiona ze stalowych rurek (gniją wewnątrz)...zbyt duża, mało wydajna, lepiej byłoby wykorzystać używany skraplacz czynnika chłodniczego z jakiejś zezłomowanej lady chłodniczej (bez obawy wytrzymuje ciśnienie 30 kg/cm2 jest kilka razy mniejszy, kilka razy wydajniejszy i zrobiony z miedzianych rurek z radiatorem)

    Raczej nie widzę tam chłodnicy pomiędzy 1. i 2. cylindrem, gdzie należałoby też wykorzystać jakiś, używany, mały skraplacz ze starej chłodni razem z wentylatorem. (mamy tu do czynienia z kompresorem 2-stopniowym..1.-duży tłok pompuje do 2.-małego tłoka poprzez chłodnicę a dopiero potem z 2. do zbiorników)

    Generalnie w tym układzie najważniejsze jest chłodzenie powietrza między stopniami kompresora oraz samych cylindrów.
    Wysoka temperatura powietrza wtłaczanego do 2. cylindra potrafi bardzo znacznie obniżyć wydajność.

    Brak też na fotce wymuszonego chłodzenia cylindrów (np wentylator elektryczny z owiewką na gary)

    Pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Witam poprawki będą narazie planuje uruchomić wlot powietrza od chłodnicy będzie przy dolnym zbiorniku wyjście jak widać w górnym co do chłodnicy powietrza nie miałem innego pomysłu w przyszłości się to zmieni co do chłodnicy miedzy stopniowej to będę chciał zrobić tylko gdzie mogę nabyć taki skraplacz czynnika lub od czego bo nawet nie wiem gdzie szukać
  • Poziom 35  
    Czy przekrój rurek w skraplaczu bedzie wystarczający to tak wydajnej sprężarki?
  • Poziom 3  
    Wezmę się za to po swiętach raz już uruchomiłem kompresor pompował ładnie tylko wszystko zostało rozebrane aby uszczelnić obudowa na cylindry też będzie z wentylatorem podłączonym pod silnik w momencie uruchomienia sprężarki zostaną uruchomione wentylatory
  • Poziom 35  
    O jakiej mocy silnik użyłeś?
  • Poziom 3  
    Silnik 7,5kw rozruch bezpośredni bez gwiazda-trojkąt
  • Poziom 35  
    To jeszcze kilka pytań :-)
    Jakie masz zabezpieczenia (bezpieczniki)? Uruchamiasz bez ciśnienia, z odprężnikiem?
    Masz możliwość zmierzyć pobór prądu (natężenie), gdy będzie dobijać do końcowego ciśnienia?
  • Poziom 3  
    Bezpieczników nie pamiętam sprawdzę to napiszę narazie nie mam takiej możliwości sprawdzić poboru prądu ponieważ nie mam czym na tygodniu kupię miernik to dam znać
    Rozruch bez odpręznika przy ciśnieniu 5-6 nie sprawia problemu lecz i tak będzie założony zawór odprężający (elektrozawór upustowy) podłączony pod i przekaźnik czasowy po odcięciu prądu membrana otwiera się i wypuszcza powietrze z chłodnicy przy podaniu będzie się zamykać przekaźnik po to aby zamknoł po czasie jak już silnik się rozbija tzn przełączy stycznik gwiazda trójkąt rozruch praca
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam

    Szukaj takiego skraplacza, który ma rurki o średnicy 18 mm lub większej.

    I jeszcze jedna ważna uwaga: do połączenia pomiędzy 1. i 2. cylindrem kompresora w żadnym wypadku nie używaj stalowych rur, rdza odpadająca z nich podwiesza zawory w 2. cylindrze. (trzeba zachować hiper-czystość pomiędzy cylindrami)

    Do Połączenia rur miedzianych przy kompresorze i całej instalacji wykorzystaj standardowe kolanka,kształtki i śrubunki wykorzystywane w miedzianych instalacjach CO.
    Najbliżej kompresora polecam lutowanie rurek miedzianych, nie cyną tylko twardym lutem miedziano-fosforowym stosowanym w tzw. chłodnictwie (temp. lutowania palnikiem PROPAN-BUTAN ok 630 do 890 st/C)

    Pozdrawiam
  • Poziom 3  
    A rury ze stali nierdzewnej ? Ponieważ nie mam innej opcji połączenia ich ze sobą oprócz takich flanszy metalowych ewentualnie to samo tylko z aluminium