Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra H Z13DTH 1.3 CDTI - Turbina późno osiąga zadane ciśnienie.

11 Mar 2019 12:17 696 3
  • Poziom 10  
    Witam.
    Problem z Z13DTH w samochodzie Opel Astra H 1.3 CDTi 90KM.
    Brak błędów odczytanych testerem.

    Turbo wstaje późno, bo około 3k obrotów.
    - Podmieniony elektrozawór sterujący turbo - bez efektów, może nawet jest ciut gorzej (odczucie subiektywne).
    - Wyczyszczony/podmieniony map sensor z kolektora dolotego, bez efektów.
    - Wyczyszczony EGR (ma on 19% otwarcia do 1800obrotów na minutę, potem 2%). Czy to zgodne z wartościami zadanmi?
    - Podciśnienia sprawdzone i wyglądają ok, natomiast nie zostały pomierzone.
    Trochę tracę pomysły, jedyny jaki mam, nie wiem czy dobry - to zacięta geometria turbiny.

    Czy ktoś spotkał się podobnym tematem?
    Z góry dziękuje za pomoc.



    Zrobiłem logi dynamiczne, jak w załączniku.
    Opel Astra H Z13DTH 1.3 CDTI - Turbina późno osiąga zadane ciśnienie.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Przyczyn może być kilka oto najczęstsze:
    1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski.
    2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring) zawór regulacji ciśnienia na szynie common rail (ten na pompie). Efekt może być podobny - błędów na komputerze brak.
    3. Mechaniczne wyeksploatowanie samem pompy common rail. Był na elektrodzie podobny temat opisujący problemy występujące w audi. Wszystkie proponowane rozwiązania zawiodły. Okazało się na koniec, że pomogła regeneracja pompy.
  • Poziom 10  
    Cześć,

    Auto zostało naprawione.
    Po sprawdzeniu całego układu dolotowego pod ciśnieniem, postanowiłęm taką samą próbę przeprowadzić z wężykami podciśnieniowymi. Okazało się, że na wyjściu z pompy vacume, plastikowy wężyk nie był do niczego przymocowany i przetarł się. Miał bardzo małą dziurkę.
    Po wymianie przewodu, auto jeździ bardzo dobrze.

    Temat do zamknięcia.
  • Poziom 10  
    Cześć,

    Auto zostało naprawione.
    Po sprawdzeniu całego układu dolotowego pod ciśnieniem, postanowiłęm taką samą próbę przeprowadzić z wężykami podciśnieniowymi. Okazało się, że na wyjściu z pompy vacume, plastikowy wężyk nie był do niczego przymocowany i przetarł się. Miał bardzo małą dziurkę.
    Po wymianie przewodu, auto jeździ bardzo dobrze.

    Temat do zamknięcia.