Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 815 1998r. Słaby prawy tylny hamulec.

11 Mar 2019 17:29 270 7
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z moim mercedes atego 815 1998r. Otóż po wizycie na hamowni wykazało mi że prawy tylny hamulec jest połowę słabszy jak na kole lewym, nozny jak i postojowy. Tarcza nowa, klocki nowe, zacisk po regeneracji, siłownik sprawdzony pod ciśnieniem wszystko ok, na przewodach do słownika jest ciśnienie 9atm tak samo jak na lewym kole, jednak siła hamowania połowę słabsza. Wszystkie 3 koła siła hamowania dobra a to jedno słabe. Brak mi już pomysłów co bym jeszcze mógł wymienić. Na wyświetlaczu świeci mi kontrolka butli, jednak nie mam nigdzie ubytku ciśnienia nic nie syczy, osuszacz wymieniony, wody w butlach nie ma. Może ma to jakiś związek. Może spotkał się ktoś z podobnym problemem bo ja już wysiadam. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
  • Poziom 14  
    Piszesz że tarcze i klocki nowe a czy przed wymianą też był ten sam problem,jeżeli przed wymianą było ok to być może klocki są za ciasne i nie przesuwają się w zacisku,sprawdź też siłownik czy się wysuwa odpowiednio daleko może coś go ogranicza.
  • Poziom 3  
    Niestety nie wiem jak było wcześniej bo jest to dopiero pierwszy przegląd tym samochodem. Poprzednia tarcza już się do niczego nie nadawała dlatego została wymieniona. W czasie jazdy ten słaby hamulec nie jest odczuwalny. Boleć z siłownik wychodzi swobodnie, łapka w zacisku po naciśnięciu odskakuje ładnie do tego samego miejsca, tloczek wychodzi. Wszystko wygląda na sprawne, jednak różnica między lewym a prawym 40%.
  • Poziom 3  
    Tak tylko prawa
  • Poziom 18  
    Witam kolego
    Mario920127 napisał:
    na przewodach do słownika jest ciśnienie 9atm

    tyle będzie szło na przednie koła , ale powinno iść 10bar bo na tyle jest regulowany reduktor w zaworze zabezpieczającym.

    Mario920127 napisał:
    jednak siła hamowania połowę słabsza

    siła hamowania zależy od ładunku jaki masz na kipie bo tak działa regulator siły hamowania.
    na pusto będziesz miał w granicach 2,5-3bar na tył.

    Mario920127 napisał:
    Wszystkie 3 koła siła hamowania dobra a to jedno słabe.

    tam gdzie słabiej szukaj przyczyny mechanicznej w kole pod warunkiem że na wszystkie tylne siłowniki idzie jednakowe ciśnienie.

    Mario920127 napisał:
    Na wyświetlaczu świeci mi kontrolka butli

    zrób foto i wklej.
  • Poziom 3  
    Problem rozwiązany. Dokładnie jak mówił łjanek, wymieniłem klocki w kole które lepiej hamowało czyli lewe na takie same jak były w kole prawym i teraz koła hamują równocześnie i mocno. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam