Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo II - NEC 70F3237 + 95160 dodanie kluczy

Pavloor 11 Mar 2019 22:00 198 6
  • #1 11 Mar 2019 22:00
    Pavloor
    Poziom 14  

    Witam serdecznie.

    Od czasu do czasu walczę hobbystycznie ze swoimi furkami.
    Chciałem dopisać kluczyk - Code 2. Zmieniłem wsad w pamiątce za pomocą upa. Prekodowałem pchełkę.

    Po zmianie miga kontrolka immo, uruchomienie zabronione - błąd odczytany "Niepoprawny minicrypt".

    Problemem jest wprowadzenie NEC'a w tryb nauki (reset body np. przez Zed Full, lub Abrites).

    Wystarczy, ze podpowie mi ktoś jak wprowadzić body w tryb adaptacji (konflikt wsadu epromu z danymi w procku).

    Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

    0 6
  • #2 12 Mar 2019 09:50
    castin
    Poziom 15  

    Odczytaj pin z BSI (możesz go udostępnić) i dodaj MES'em. NEC w trybie nauki? Co ty zmieniłeś UPĄ w eepromie? Tryb adaptacji? Czym dopisujesz immo do wsadu? Pin i dopisz klucz po obd (możesz mieć problem z pilotem jak przy PCF7946/47) lub dodaj immo do wsadu za pomocą odpowiednich narzędzi (TANGO lub effi na zed-bull). Mniemam, że raczej nie posiadasz ZED-FULL lub TMPro2. Udostępnij wsad 95160 i podaj ID pestki. NEC zostaw w spokoju, niech sobie leży i czeka.

    0
  • #3 13 Mar 2019 20:24
    Pavloor
    Poziom 14  

    Odczytałem 95160, wyciągnąłem PIN, usunąłem id brakującej pestki, w jej miejsce wrzuciłem id nowej pestki. Effi przeliczył checksumę na końcu wsadu i zapisałem.
    Byłem przekonany, że MES ma jedynie funkcję dopisania pilota, bez funkcji dopisania klucza (pestki).

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wsad surowy oraz po dodaniu nowej pestki.
    PIN 54932.

    Nowy klucz na miejscu nr 2.

    0
  • #4 13 Mar 2019 22:14
    castin
    Poziom 15  

    Są dwa rodzaje BSI MagnettiMarelli - oba na 95160, z tym, że jeden na ID48 drugi na id46. Tango na module BravoII 95160 i ID46 nie rozpoznaje Twojego pliku, więc wydaje mi się, że masz w kluczu ID48. ID48 pod fiata powinno być prekodowane dla pewności. Jeśli w kluczu masz ID48 to podaj mi jego sygnaturę, a ja postaram się dopisać klona. Twój plik oryginalny Tango rozpoznaje pod Stilo 2007- na ID48. Klucz nr1 - E4 4C B7 A0, klucz nr2 - D4 EE FC B5.
    P.S. Drugi plik z dodanym kluczem jest błędny, nierozpoznawany. Dla tego pewnie wywala błąd immo po wgraniu.

    0
  • #5 14 Mar 2019 18:47
    Pavloor
    Poziom 14  

    Tak, moje body jest pod ID48, obie pestki ID48. Zgadza się, Stilo 07 ma identyczne body jak to Bravo II. Drugi plik, który podałem jest już po dodaniu nowej pchełki w miejsce klucza nr 2. Powiedz mi na czym polega problem, że nie jest rozpoznawany? Zmieniłem tylko numer id klucza i wpisałem przeliczoną sumę...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nowa pchełka ma id AE DD E5 E5. Odczytana ZB.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Pestki prekodowane, błąd wyskakuje także na pestce niemodyfikowanej, więc kwestia polega na samym wsadzie, a nie poprawności prekodowania.

    0
  • #7 17 Mar 2019 21:04
    Pavloor
    Poziom 14  

    Wsad śmiga. Kontrolka immo paliła się przy próbie odpalenia, ale wystarczyło zresetować body i wszystko jest ok. Kluczyk wykrywany poprawnie. Przeanalizowałem z czego wynikał błąd.
    Ryżowy ZB źle liczy cks dla tego typu pojazdów (ten sam problem wystąpił przy Citroen Jumper).

    0