Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault - Lcznik ESPACE V - jaki sygnał go aktywuje (na stole)

12 Mar 2019 13:27 597 21
  • Level 13  
    Witam czy ktoś z kolegów orientuje się co potrzebuje ten licznik w Espace V do uruchomienia?

    Renault - Lcznik ESPACE V - jaki sygnał go aktywuje (na stole)

    tzn. z czego korzysta (z sygnału multimedii ?? ).
    Chciałem go uruchomić ale niestety mało info jest na jego temat
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 41  
    Dość nowe urządzenie...
    Dotychczas w E4 licznik działał w porozumieniu z BSI pojazdu, nie sądzę by coś takiego dało się zasymulować...
    Pozdr. J.

  • Level 34  
    potrzebujesz analizator CAN i sprawne auto do testów. parę ramek wysyłanych cyklicznie zapewne go "zaświeci".
  • Level 13  
    adamjur1 wrote:
    Dość nowe urządzenie...
    Dotychczas w E4 licznik działał w porozumieniu z BSI pojazdu, nie sądzę by coś takiego dało się zasymulować...
    Pozdr. J.


    Podłączyłem go pod espace IV ale nie ruszył

    Trzeba by było prześledzić schematy i zobaczyć jakie są elementy składowe systemu i jakie są różnice między EIV i V niestety nie mam dostępu online aby zobaczyć schemat Espace V :cry:
  • Level 41  
    Kolego -pod żadnym pozorem nie sugerowałem podłączania do E4 !!! :!: :!: :!:
    Pewnie łączą się zupełnie innymi protokołami..
    Pozdr. J.
  • Level 36  
    Nie tylko właściwe ramki są potrzebne, sprawdź jak zbudowany jest system.
  • Level 13  
    jurekk55 wrote:
    Nie tylko właściwe ramki są potrzebne, sprawdź jak zbudowany jest system.


    No właśnie jeszcze nie wiem jak on jest zbudowany :cry:
  • Level 43  
    gameserv wrote:
    Witam czy ktoś z kolegów orientuje się co potrzebuje ten licznik w Espace V do uruchomienia?

    W jakim celu? Masz resztę modułów z wtyczkami?
  • Level 13  
    Koledzy a co warto zainwestować aby to sprawdzić. Nie ukrywam, że ten temat nie jest moja mocną stroną - uczę się za własną kasę :D

    Może jakieś sugestie aby się "dokształcić" (linki, fora)
    Chciałem go odpalić/zaadoptować pod swoje własne potrzeby a dokładnie w samochodzie espace IV
  • Car dashboards specialist
    gameserv wrote:
    Chciałem go odpalić/zaadoptować pod swoje własne potrzeby a dokładnie w samochodzie espace IV


    Potrzebujesz sprawne auto V, mnóstwo czasu, wiedzy, umiejętności projektowania oraz programowania. Tego nikt na forum za Ciebie nie ogarnie.
  • Level 13  
    rosak wrote:
    Potrzebujesz sprawne auto V, mnóstwo czasu, wiedzy, umiejętności projektowania oraz programowania. Tego nikt na forum za Ciebie nie ogarnie.


    No niestety V nie posiadam co do reszty to raczej do ogarnięcia z czasem :D
  • Level 41  
    Kiedyś, w latach 80-tych. uparłem się, żeby timer lcd przerobić na ledy.
    Misja podobna do twojej. Czas na to poświęcony w stosunku do efektu to katastrofa.
    A co zrobisz z mechaniką ?
    Wspominam tematy zmiany radia w Espace czy lagunach, w zależności od rocznika były różnice sterowania manipulatorem przy kierownicy, były nawet jakieś przelotki aktywne.
    Tu, moim zdaniem, nie masz szans bez zaangażowania środków na poziomie NASA :D . Musiałbyś przeszczepić całą elektronikę z EV, to znowu nie będzie "gadało" z silnikiem, klimą sterowaniem szyb, HF itd..
    A co z mechaniką to już nawet nie myślę..
    Najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż tego licznika i zainwestowanie w rozrząd EIV :D :D .
    Pozdr. J.
    ps
    trochę renówek miałem
    E3 2,0,Clio, teraz mam dwa Megane Sceniki 2,0 i 1,6 oraz E4 2,0T
  • Level 13  
    adamjur1 wrote:
    Musiałbyś przeszczepić całą elektronikę z EV, to znowu nie będzie "gadało" z silnikiem, klimą sterowaniem szyb, HF itd..
    A co z mechaniką to już nawet nie myślę..
    Najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż tego licznika i zainwestowanie w rozrząd EIV :D :D .
    Pozdr. J.
    ps
    trochę renówek miałem
    E3 2,0,Clio, teraz mam dwa Megane Sceniki 2,0 i 1,6 oraz E4 2,0T


    No właśnie mam DCI 2,0 na łańcuchu - a tak poważnie nie zgodzę się z Tobą co napisałeś. Są różnego rodzaju emulatory, nawet śledząc elektrodę już nawigację zrobili na raspberry pi - to czemu nie użyć go do sterowania itp.

    P.S
    Sterowanie wyświetlaczem od radia też już opracowała w/w osoba co nawigację :-)

    Na razie poległem na braku dokumentacji gdyż teraz renault działa online

    Chciałbym zainwestować w analizator CAN ale nie wiem konkretnie w jaki model warto
  • Level 41  
    Rozumiem że na forum espace jesteś już czynnym użytkownikiem i z niego informacje sprawdzałeś ( było tam subforum z dokumentacjami) ale teraz jest jakaś wojna między dwoma konkurencyjnymi forami i nic nie można się dowiedzieć.
    Pozdr. J.
  • Level 13  
    adamjur1 wrote:
    Rozumiem że na forum espace jesteś już czynnym użytkownikiem i z niego informacje sprawdzałeś ( było tam subforum z dokumentacjami) ale teraz jest jakaś wojna między dwoma konkurencyjnymi forami i nic nie można się dowiedzieć.
    Pozdr. J.


    Pojawiam się tak raczej okazjonalnie i nie wiem. Niestety jest problem z informacjami, jakimikolwiek dokumentami od Espace V bo mało jeszcze jest na ten temat napisane dlatego szukam pomocy na elektrodzie, może ktoś już miał styczność z w/w licznikiem.
  • Car dashboards specialist
    gameserv wrote:
    co do reszty to raczej do ogarnięcia z czasem


    Na podstawie pytań które zadajesz na forum stwierdzam, że jeżeli postarasz się bardziej niż dotychczas, zajmie Ci to ok 10 lat, pod warunkiem że przez większość dnia masz wolne.
    Nie piszę tego ze złośliwośći, to jest realny szacunek.

    Dodano po 1 [minuty]:

    gameserv wrote:
    może ktoś już miał styczność z w/w licznikiem


    Styczność może miał, ale nie próbował osiągnąć tego co ty. A jeśli osiągnął, wątpię, żeby się podzielił wiedzą na której zdobycie poświęcił kilka miesięcy życia.
  • Level 13  
    Może i masz rację, dlatego pytam kolegów którzy mają w tym temacie coś więcej do powiedzenia - z tego co się orientuje Scenik bierze informację z ramki w sieci CAN. wysłaną z modułu wspomagania, a czy ktoś z kolegów orientuje się jak to jest w Espace V ?
  • Level 13  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Potrzebujesz konwerter CAN taki co udaje licznik Iv i nadaje na licznik V.


    No dokładnie - a czy coś takowego występuje ?