Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra g x18xe1 - gaśnie po nagrzaniu

12 Mar 2019 13:33 411 10
  • Poziom 19  
    Witam forumowiczów
    Problem z astrą g 2000r, astra losowo gaśnie oraz traci komunikację z ECU po zgaśnięciu , błędy p0606-Sterownik oraz p1600 -Sterownik ,Sprawdzone zasilania na sterownik ,które są sprawne ,podmienione były już 2 sterowniki,sterownik to simtec 71.Po utracie komunikacji ze sterownikiem trzeba czekać aż się "schłodzi" ,czasem pomagało wypięcie wtyczki ze sterownika od strony zasilania .Odłączenie wtyczki podzespołów nie ożywia sterownika ,czyli wykluczam cewkę czujniki i podzespoły silnikowe ,odłączenie wtyczek pompy abs również nie daje rezultatu ,czyli samochód gaśnie.Czy trafiłem na dwa uszkodzone sterowniki ? Gdzie jeszcze idą przewody CAN prócz pompy ABS? Które przewody są CAN na sterowniku?Czy któryś pin na sterowniku może powodować takie anomalie? Samochód czasem gaśnie 30 sekund po odpaleniu na zimnym silniku.
  • Poziom 21  
    Na początek sprawdź przekaźnik główny i wyczyść mu styki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    marekchyla1994 napisał:
    podmienione były już 2 sterowniki

    Czy którykolwiek z tych sterowników był nowy ?
    Zainstaluj sterownik w innym samochodzie i przetestuj.
  • Poziom 21  
    Rozumiem, że adaptowałeś/programowałeś immo w sterowniku? Najlepiej gdybyś zrzucił logi czasu rzeczywistego czy czasem np. czujnik temperatury silnika nie powoduje nagłego skoku sygnalizując przegrzanie. Drugie pytanie to rozumiem że wgrywałeś mapę pod twój konkretny silnik?
  • Moderator Samochody
    @mateov3000 Idź może na jakieś inne forum, ze swoimi mądrymi poradami? Bez zaadaptowania immo auto wcale by nie jeździło, tak samo co to znaczy "wgrywanie mapy pod konkretny silnik"? Napisz jeszcze jedną podobną bzdurę, to zostaniesz stosownie nagrodzony.
    Błedy wskazują usterkę procesora sterownika - czyli do wyrzucenia. Ale z drugiej strony, wypadało by zaopatrzyć się w schemat i sprawdzić "sztywność" obydwu zasilań, zarówno "30" jak i "15" - przy użyciu chociażby żarówki co najmniej 21W zapiętej przy wtyczce simteca. Dobrze by było mieć na podmianę nie przypadkowe, nie wiadomo skąd wzięte sterowniki, tylko taki wyjęty z jeżdżącego auta.
  • Poziom 34  
    jakby kolega chciał to mam zestaw wyciagniety osobiście z viki odpalajacej jeżdżącej na legalu
  • Poziom 34  
    Mogę na stole spsa zrobić na gotowo