Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet 4.2 L6 - Pytania dotyczace skrzyni automatycznej / szarpanie

12 Mar 2019 17:31 225 6
  • Poziom 9  
    Witam,

    mam pytanie do znawcow automatycznych skrzyn biegow. Jako, ze borykam sie juz od dosc dawna z szarpaniem skrzyni, przy zmianach biegow, a mam troche czasu i wolny kanal. Postanowilem sie za to wziasc. Skrzynie juz zrzucilem na glebe ale jeszcze jej nie otwieralem. Moje pytanie jest, czy przyczyna szarpania, moga byc wogole wytarte tarczki sprzeglowe w samej skrzyni, czy to raczej mozna wykluczyc ? Konwerter jedzie do regeneracji ale zastanawiam sie nad grzebaniem w samej skrzyni, chociaz otwierac ja i tak bede, bo cieknie nieco z uszczelniacza i zbiera sie olej w kolnierzu miedzy skrzynia a reduktorem. Czesci musze zamawiac w USA i troszke na nie czekac, dlatego zastanawiam sie, czy przy okazji mimo wszystko wymieniac te tarczki. Oprocz szarpania, wszystkie biegi dzialaja poprawnie, nie ma zadnych dziwnych halasow. Jest lekki luz poprzeczny na walku wychodzacym ze skrzyni do reduktora ale dowiedzialem sie, ze to jest normalne, przynajmniej w tych skrzyniach.

    Pozdrawiam
    Pawel
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Jaki model Chevroleta i rocznik.
    Ps. wszystkie części do skrzyń GM dostępne w Polsce.
  • Poziom 9  
    Witam,

    Chevy Trailblazer z 2005 i skrzynia rowniez, z oznaczeniem 5TDD. Tak wiem, czesci sa ale nikt ze sprzedawcow, nie chwali sie producentem, wiec zakladam, ze sa to najtansze / najgorsze czesci. Bardziej chodzi mi o odpowiedz na pytanko, czy zuzyte tarczki moga powodowac szarpanie przy zmianach biegow. Napewno moga sie slizgac ale czy to powodowaloby szarpanie ?

    Pozdrawiam
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    W pańskim autku zamontowana jest skrzynia GM4L60E. Co do części - tarczek, to są dostępne ze "środkowej półki" firmy Alto lub Allomatic (producent USA). Jeżeli chce Pan "wyższą półkę" to Borg Warner lub Raybestos (producent USA). Jeżeli autko używane do off road to można zamontować kewlarowe (producent USA). Dlaczego od razu krytyczne podejście że to co w Polsce to musi być najgorsze.
    Ps. szarpanie to nie wina tarczek.
  • Poziom 9  
    Witam,
    nie musimy byc tak oficialni :) Tak, skrzynia to 4l60e. Z tym, ze z tego co sie orientuje, to jest ona juz robiona kupe lat i troche sie zmieniala w tym czasie. Dlatego ja sciagnalem aby odczytac etykiete z data produkcji, ktora jest u gory. Jak sie pozniej okazalo, to samo bylo wybite na spodniej czesci skrzyni :) Moze faktycznie zle szukalem. To co znalazlem, bylo bez danego producenta, a kupilem juz troche czesci do zawiszenia "no name" i przezyly moze kilka tys. km. Nie mowiac juz, ze tak skorodowaly, jakby mialy z 10 lat. Moge prosic o jakies namiary / linki do sklepow, z tymi czesciami ? Napewno byloby prosciej zamawiac w Polsce. Tym bardziej ,ze napewno trafi sie cos niespodziewanego, jak to zawsze bywa podczas napraw. Nie, auta nie bede katowal w terenie, wiec nie ma co przesadzac z czesciami :)

    Dzieki za podpowiedzi.
  • Pomocny post
    Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Adresy wysłałem na pw.
    ps. Tak jak piszesz ten model skrzyni przechodził modyfikację, i zwracaj uwagę na daty modelu. Matką tej skrzyni była TH700 (1982r), następna 4L60, następna 4L60E potem 4L65E aż do 2006r.
  • Poziom 9  
    romuald-f napisał:
    Matką tej skrzyni była TH700 (1982r), następna 4L60, następna 4L60E potem 4L65E aż do 2006r.


    Dzieki za linki. No wlasnie co ciekawe, przy wiekszosci czesci sa roczniki do 97 albo max 2003. Chyba bede musial patrzec po numerach czesci poprostu. Jeszcze raz dziekuje.

    Pozdrawiam
    Pawel