Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 2 1.6 16V 2003r po włączeniu ogrzewania skaczą obroty

12 Mar 2019 18:07 615 23
  • Poziom 3  
    Witam. Poszukuję pomocy ponieważ mechanik bezradny. Auto na ciepłym silniku gdy włączę ogrzewanie to skaczą obroty. Pod komputerem pokazuje komunikat który załączyłem w zdjęciu. Mechanik mówi że albo rozrząd wymienić i będzie oki albo będzie trzeba dalej szukać. I taka zabawa w wymianę bez końca , az wkoncu kwota dojdzie wartości samochodu. Pomoże ktoś?
    Silniczka krokowego podobno nie ma w tych samochodach, przepustnice wyczyścił choć powiedział że była czysta. Bardzo proszę o pomoc bo już brak sił.


    Renault Scenic 2 1.6 16V 2003r po włączeniu ogrzewania skaczą obroty
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 40  
    Czy te"skoki obrotów" są też gdy włączysz wentylatory na zimnym silniku ?
    Czy te obroty spadają po włączeniu ?
    Pozdr. J.
  • Poziom 3  
    Obroty skaczą po włączeniu ogrzewania tylko na ciepłym silniku. Tak obroty spadają. Najbardziej odczuwalne jest gdy stoję w korku czy ruszam bo dusi strasznie. Czasem nawet przy zmianie biegu na 2 lub 3 jeszcze się czuje bo jak jedzie się już szybciej to nic nie czuć. Były też takie momenty że ruszyłem w korku i za chwilę trzeba było hamować to puszczając pegal gazu obroty zostawały na 2 tys.
  • Poziom 40  
    Jedyne co przychodzi mi do głowy to zwiększenie obciążenia alternatora przez dmuchawy, lub z włączeniem kompresora klimy. Sprawdź, czy usterka nasila się w zależności od poziomu ustawienia dmuchawy ( większy poziom - mocniej dusi). Dla pewności sprawdź też czy jest to związane z uruchomieniem klimy. ( klima obciąża silnik, sterownik pojazdu powinien wtedy trochę podnieść obroty, jak tego nie robi to będą spadały).
    Pozdr. J.
  • Poziom 34  
    Masz do wymiany tylko czujnik wałka. Ostatecznie siedzi tam jeszcze jedna usterka. Idź na normalny warsztat i po sprawie. Nie ma co wydziwiać i przeżywać.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 3  
    Z tego co pamiętam jak włączałem klimę to też dusiło

    Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:

    Gdzie ten sterownik pojazdu się znajduje i czy tak łatwo go wymienić czy coś?
  • Poziom 34  
    Ale wydziwiasz. Zrób jedno i nie patrz na klime mówiłem.
  • Poziom 3  
    Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że czujnik walka jest na pewno sprawny

    Dodano po 9 [minuty]:

    Adamjur1 całkiem możliwe że może być coś z alternatorem bo właśnie mechanik powiedział że pasuje wymienić rozrząd z alternatorem bo nie chodzi jak trzeba tylko co jakiś czas jakieś stukanie słychać i że podobno w alternatorze. Jak wyjął siłownik walka rozrządu to podobno że takie siateczki które powinny być na nim to powiedział że całkiem możliwe że właśnie w alternatorze np siedzą czy zmielone poprostu zostały bo ich nie bylo. Myślisz żeby zacząć od rozrządu i alternatora?
  • Poziom 40  
    O wymianie rozrządu z alternatorem jeszcze nie słyszałem ( mam piątą renówkę a w ogóle to chyba 18 -ty pojazd)
    Alternator w tym modelu może być chłodzony wodą ( u mnie w 2.0 T jest)
    Sterownik silnika pojazdu to nie zabawa dla amatorów, więc ta wiedza nie jest Ci potrzebna.
    Moim zdaniem jest tu coś z komunikacją do sterownika, nie działa zwrotna informacja o większym wzbudzeniu alternatora albo o podniesieniu obrotów przy wzroście obciążenia. A nie piszczy Ci pasek osprzętu ? Rozumiem że w czasie włączania ogrzewania klimę masz wyłaczoną ( kompresor potrafi dusić obroty, )
    Pozdr. J.
  • Poziom 3  
    Przy włączeniu ogrzewania na 3 lub 4 to nawet widać że światła ciemnieją. Może i czasem zapiszczy ale to rzadko jeżeli to to piszczy. W czasie włączania ogrzewania klima wyłączona
  • Poziom 30  
    Zostaw alternator i zajmij sie rozrzadem bo w niem jest problem, byc moze ze pasek luzny i sie rozlazi rozrzad.
    Masz stuki w silniku przez kilka sekund jak odpalisz rano ? Wtedy kzfr do wymiany.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
  • Poziom 30  
    kierowca27 napisał:
    a tylko co jakiś czas jakieś stukanie słychać

    Kolo zmiennych faz rozrzadu nie alternator.
    Plukanka silnika musi byci i nowy olej i filtr oleju.
  • Poziom 40  
    Kolego diodabg - to autor napisał o wymianie alternatora a chodziło pewnie faktycznie o KZF może mechanik użył innej tajemniczej nazwy. KZF włącza się przy wyższych obrotach, tu problem jest na małych..
    Pozdr. J.
  • Poziom 3  
    Mam stuki sekundowe po odpaleniu. Napięcie akumulatora sprawdzał elektryk i powiedział że w porządku wszystko.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przebiegu ma 225tys

    Dodano po 7 [minuty]:

    O tym kole zmiennych faz rozrządu też mówił żeby od tego zacząć.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dziękuję wszystkim za pomoc. Jutro odstawiam auto do mechanika. Odezwę się jak tylko będzie zrobione
  • Poziom 3  
    A jeszcze pytanko. Wariator się wymienia z rozrządem?
  • Poziom 3  
    Wymieniony rozrząd i kzfr i dalej to samo
  • Poziom 34  
    Wytłumaczcie mu te błędy, bo normalnie nie mam słów co on wyprawia.
  • Poziom 3  
    Ale mówię teraz o skokach obrotów bo nie pokazuje już błędów które pokazywało ze zdjęcia
  • Poziom 34  
    Posprawdzaj złącza na silniku w szczególności do czujników, bo masz ewidentny problem z tym, a cudujesz i wydziwiasz, że normalnie szok. Wartości poza ustalonym na sztywno zakresem rozrząd sam w sobie wygenerować nie może, bo maszyna chodzi, a to znaczy, że sobie pracuje w swoim zakresie i wada jest po stronie elektrycznej, lub gdziekolwiek, ale nie w rozrzadzie. Jeżeli czek świeci kiedy mu się żewnie podoba bez jakiejś reguły w tym, to w takim układzie tym bardziej jest niemal pewne. Łapiesz już czy nie bardzo ?
  • Poziom 3  
    Ładowanie spada do 11 przy pełnym obciążeniu i to jest problem
  • Poziom 34  
    Trzeba to jakoś zweryfikować, a nie stawiać od razu diagnozę. Może mi się uda jak dorwę takiego klamota, ale nie obiecuję.
  • Poziom 3  
    Nie wymieniałem. Auto idzie ido elektromechanika i wszystko po sprawdza i jak zrobi to napiszę Wam co było.