Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros MP4 E5 2012 - Usterka silnika, odcina moc - blad pojawia się w

13 Mar 2019 00:36 267 2
  • Poziom 1  
    Witam,

    Proszę o pomoc, może ktoś juz sie spotkał z takim problemem

    Na samym początku chciałbym podkreślić, że z różnych powodów, w tym głównie finansowych nie jest na obecną chwilę możliwe by udać się do serwisu by zostawić tam miliony złotych.

    W mp4 pojawia się usterka silnika po czym redukuje moc - usterka ta pojawia się w różnych odstępach czasu, czasem jest to 20min, czasem 4h.
    Komputer pokazuje blad 8D0203, próbowaliśmy zamianę 3wtrysku, z 4, 5, 6 problem wraca. Wiązka od modułu mcm do wtryskow, sprawna. Wiązka między wtryskami również.

    Wykluczylismy przez to uszkodzenie wtrysku, blad stałe wraca. Dodam że zgaszsnie auta, kasuje blad, i po ponownym uruchomieniu dalej jest ok przez jakiś okres czasu.

    Sterownik mcm padł? Czy jakieś inne pomysły. Dziękuję za pomoc

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    Dodatkowo pojawia się błąd 8C0203, odpowiada on za 2cylinder, mogę przyjąć, że listwa zasilająca cylindry 1-3 wariuje, czy obstawiać sterownik ?

    Wciąż po zgaszeniu i odpaleniu auta moc wraca

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Dodatkowo pojawia się błąd 8C0203, odpowiada on za 2cylinder, mogę przyjąć, że listwa zasilająca cylindry 1-3 wariuje, czy obstawiać sterownik ?

    Wciąż po zgaszeniu i odpaleniu auta moc wraca

    Dodano po 4 [godziny] 10 [minuty]:

    Dodatkowo pojawia się błąd 8C0203, odpowiada on za 2cylinder, mogę przyjąć, że listwa zasilająca cylindry 1-3 wariuje, czy obstawiać sterownik ?

    Wciąż po zgaszeniu i odpaleniu auta moc wraca
  • Poziom 22  
    Z opisu błędu wynika, że nie pasuje czas otwarcia wtryskiwacza dla wyrównoważenia obrotów.
    Równie dobrze mogą byc kłopoty z kompresją.
    W tych silnikach z czasem siadają gniazda zaworowe, więc należy regularnie sprawdzać ustawienie zaworów.
    I nie jest to błąd elektryczny zwarcia lub przerwy.
    Zrób diagnostykę silnika starką, podejrzyj parametry , testy równowagi i kompresji.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    gucio~1 napisał:
    Równie dobrze mogą byc kłopoty z kompresją.
    W tych silnikach z czasem siadają gniazda zaworowe, więc należy regularnie sprawdzać ustawienie zaworów.
    popieram.
    Często powoduje nadmierna zawartość benzyny w oleju napędowym "wschodniego" paliwa.
    Test kompresji trzeba zrobić Xentry, nie kosztuje "milionów" :)