Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Sprawność zasilacza komputerowego. Obawy związane ze stratą podzespołów.

12 Mar 2019 20:29 348 9
  • Poziom 3  
    Witam :)
    part 1

Na wstępie dodam, że jestem totalnie zielony w sprawach stricte technicznych IT. Wiem tyle co udało mi się przeczytać przez ostatnie 2-3 tygodnie.
    Składam komputer do 7000zł do wszechstronnego użytku który ma mi posłużyć przez wiele lat i działać na najwyższym możliwym poziomie za te pieniądze.
    Mój aktualny zestaw:
    https://www.morele.net/inventory/info/7a084f14/

Jak widzicie w zestawie załączony jest również zasilacz. O co chodzi?
    Dowiedziałem się, iż mój aktualny zasilacz w komputerze to nie lada sprzęt i istnieje szansa, że nie muszę kupować tego nowego który umieszczony jest w zestawie. Pytałem wielu osób co uważają na ten temat. Jedni mówią żebym zostawił bo zasilacz jest dobry (ma jakieś tam certyfikaty niby i zabezpieczenia) inni mówią żebym go zmienił bo jednak istnieje szansa, że w przypadku awarii taki stary zasilacz spali mi wszystkie podzespoły komputera. Rezygnacja z kupna tego zasilacza pozwoli mi dołożyć i7 9700k do tego zestawu co byłoby bardzo pożądane :D
    Chciałbym żeby koledzy rozwiali moje wątpliwości i wypowiedzieli się co uważają w tej sprawie. Czy taki zasilacz zostawić? Czy może wywalić/sprzedać i kupić sobie ten nowy poświęcając lepszy procesor i zostając przy i5. Czy wgl ten zasilacz będzie kompatybilny z moim zestawem? Z płytą główną itp. itd. za cholere nie wiem jak to sprawdzić.

Okej a więc czas na konkrety.
    Zasilacz to ---> Corsair TX650 V2
    Model ---> CMPSU-650TXV2
    Zasilacz na stronie producenta ---> Link
    Wiek zasilacza ---> 6-7 lat (jutro mogę sprawdzić dokładnie jeśli znajdę pudło, ale przedział się na pewno zgadza)

part 2