Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros MP4 Euro6 - Błąd z Adblue.

12 Mar 2019 21:43 5838 21
  • Level 18  
    Witam. Mam bład 900c03 w systemie Acm. Wrzuci ktoś opis?
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Mercedes specialist
    900C03 - Component A70 (NOx sensor control unit, exhaust aftertreatment unit inlet) od defective.
  • Level 18  
    Czujnik Nox przed katalizatorem wymieniony na oryginał. Po 3 dniach wyskoczył ten błąd.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 18  
    Witam. Zmieniłem Nox za katalizatorem i problem narazie znikł chciaż na niego nie wywalał błędu. Pytanie do kolegów z wiekszym doświadczeniem jesli zmieniacie Nox-a to odrazu dwa? Czy jest to od czegoś zależne?
  • Level 2  
    Witam, jak z tym bledem z nox,a ? Po wymianie drugiego problem sie juz nie pojawil? Mam ten sam problem, xentry mowi ze nox przed katalizatorem, wymienilem na nowy, blad skasowany(970C07) Na drugi dzien po paru kilometrach wskoczyl od nowa, reklamowac czujnik czy tez wymienic za katem?
  • Level 18  
    Ja wtedy wymieniłem dwa i dopiero problem znikł ale czy u ciebie bedzie tak samo...
    Blad masz inny mogleś wrzucić opis.
  • Level 18  
    970C07- Element A70( moduł sterujący czujnika NOx na wlocie zespołu oczyszczania spalin) jest uszkodzony.
  • Level 2  
    Ok, dzieki za opis, chwilowo nie moglem sie dokopac do tego kodu
  • Level 23  
    Pamiętaj, że czujnik NOx przed kat. jest zamontowany z tyłu katalizatora (od strony tylnego koła).
  • Level 18  
    Kolego z tego co pamietam to Nox przed katem jest za błotnikiem przedniego prawego koła Mercedes Actros MP4 Euro6 - Błąd z Adblue.
  • Level 2  
    Witam serdecznie,

    MP4 2013 E5
    Pojawia mi się w ACM błąd 970C07 i 061105 , nie mogę znaleźć informacji czy chodzi o czujnik przed czy za katem. Proszę o pomoc bystrzejszych kolegów. Dodam, że auto jedzie normalnie - moc i Vmax ok.
  • Level 24  
    Nox przed kat jest pomiędzy zbiornikiem a kat a za katalizatorem jest właśnie za błotnikiem przedniego koła i ta właśnie zależność troszkę myli
  • Level 18  
    Under_Pressure wrote:
    970C07- Element A70( moduł sterujący czujnika NOx na wlocie zespołu oczyszczania spalin) jest uszkodzony.

    ACM 061105 Element R6 "Element grzewczy przewodu powrotnego Adblue" ma przerwę.
  • Mercedes specialist
    hubert04 wrote:
    Nox przed kat jest pomiędzy zbiornikiem a kat a za katalizatorem jest właśnie za błotnikiem przedniego koła i ta właśnie zależność troszkę myli

    Tylko że zapytanie jest o wczesny rocznik - 2013. A to, co napisałeś jest o późniejszym.

    970C07 The conditions for operational readiness of component 'A70 b1 (NOx sensor, exhaust aftertreatment unit inlet)' were not put in place in time.

    Wg opisu błędu w 2013 roczniku sensor A70b1 jest umieszczony na wejściu układu wydechowego (rura pomiędzy silnikiem i tłumikiem) Rocznik auta może sugerować, że chwilowy brak komunikacji z czujnikiem spowodowany jest uszkodzeniem kabelków. Druga wg kolejności przyczyna to oczywiście uszkodzony czujnik.
  • Level 2  
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem. Sprawdziłem wszystkie kable od czujnika - przejście jest, chociaż widać, że ktoś już tam mocniej grzebał (silikon i taśma izolacyjna ;)) Wymieniłem czujnik na nowy i niestety nic się nie zmieniło. Oba błędy cały czas aktywne. Co dalej? Jakieś pomysły?
  • Mercedes specialist
    WICI2000 wrote:
    widać, że ktoś już tam mocniej grzebał (silikon i taśma izolacyjna )

    Byłą akcja serwisowa na "pompowanie" wody przez przewody elektryczne - może na to się natknąłeś.
    WICI2000 wrote:
    Wymieniłem czujnik na nowy i niestety nic się nie zmieniło. Oba błędy cały czas aktywne

    Słabo z czytaniem. Nie sprawdzałem błędu 061105, ale jeżeli opis jest prawidłowy (przerwany obwód grzałki) to nie wyobrażaj sobie, że po wymianie czujnika grzałka cudownie ozdrowieje. Z tym błędem można jeździć - nie zapala kontrolki. Natomiast bezpośrednio po wymianie NOx-a błąd rzadko kiedy samoistnie znika. Zazwyczaj trzeba sobie przejechać kilkanaście kilometrów żeby czujnik się rozgrzał i zaczął prawidłowo podawać parametry. Wtedy błąd przechodzi w zapamiętane i można go skasować.
  • Level 2  
    Przepraszam, źle się wyraziłem. Wiem, że od wymiany czujnika grzałka się nie naprawi😁

    Dzisiaj przejechałem Mercem około 50 km. Wydaje się, że powinno wystarczyć. Texa jednak cały czas pokazuje komunikat "Temperatura robocza nie została osiągnięta" (dot. błędu 970C07).

    Dodatkowo przy kodzie 061105 pojawił się opis "odcięcie". Wydaje mi się, że wcześniej było "zwarcie do masy".

    Jeszcze jedna kwestia mnie nurtuje - komunikat na desce "Reakcje przy jezdzie i hamowaniu". Nigdzie nic sensownego nie mogę znaleźć na ten temat... Ktoś coś?
  • Level 18  
    Wici85 wrote:
    Texa jednak cały czas pokazuje komunikat "Temperatura robocza nie została osiągnięta" (dot. błędu 970C07).

    Wejdź w parametry i zobacz jaką temperaturę pokazuje Nox przed kątem.
    Wici85 wrote:
    Dodatkowo przy kodzie 061105 pojawił się opis "odcięcie". Wydaje mi się, że wcześniej było "zwarcie do masy".

    A patrzyłes do tej grzałki czy tylko odczytałeś błąd?
    Wici85 wrote:
    Jeszcze jedna kwestia mnie nurtuje - komunikat na desce "Reakcje przy jezdzie i hamowaniu". Nigdzie nic sensownego nie mogę znaleźć na ten temat... Ktoś coś?

    Nie masz przypadkiem jakiś błędów w EBS?
  • Level 23  
    Gerri wcześniej podawał właściwy opis 970C07- gotowość czujnika nox za katalizatorem A70 nie została osiągnięta w założonym czasie.
    A70 to czujnik z czarną wtyczką.
  • Level 18  
    gucio~1 wrote:
    czujnika nox za katalizatorem

    Opis sie zgadza ale czujnik przed katalizatorem.
  • Level 2  
    Panowie, temat z recyrkulacją spalin załatwiony. Wymiana czujnika (przed katem), trochę poprawienia kabli po poprzednikach i... Zadziałało😁
    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Został mi tylko "elektrozawór sterownika przyczepy z czujnikiem ciśnienia" 200404 - zwarcie do masy. Proszę o informację gdzie szukać. Nie bardzo chce mi się rozpruwać całą wiązkę😉