Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1996 1.8 - Czujnik polozenia walu napiecie na wtyczce

13 Mar 2019 20:05 330 6
  • Poziom 4  
    Witam,

    Od kilku dni probuje naprawic samochod. Nie zapala wymienilem czujnik walka rozrzadu dalej nie zapalil, wymienilem czujnik walu korbowego nic to nie dalo. Jak odpinam czujnik walu korbowego to pali w trybie awaryjnym.

    Czujniki Delphi te drozsze.

    Zastanawia mnie jedna sprawa jezeli odepne czujnik polozenia walu korbowego i zmierze multimetrem napiecia jakie wychodza z ECU pokazuje ze pin1 to masa, pin2 12v i pin3 12v po przekreceniu kluczykow. Przy wylaczonych jest masa na 3 pinach.

    Zastanawia mnie fakt dlaczego komputer daje 12v na obu pinach do czujnika? Sprawdzalem przewody niema zwarcia.
    Czy jeden pin nie jest od sygnalu czujnika walu?

    I jeszcze sprawa jak moge zmierzyc czy czujniki dobre? Omomierzem? Sprawdzalem nowy i niema rezystancji na zadnym z pinow stary pokazuje 150omow na pinach 1-3 i tylko na tych.

    Walcze z tym juz kilka dni

    Pozrdrawiam
  • Poziom 42  
    Możesz zrobić zdjęcie wtyczek obok siebie, swojego starego czujnika i nowego....i zamieścić
  • Moderator Samochody
    unknown1818 napisał:
    Czujniki Delphi te drozsze.

    Simtec toleruje tylko i wyłącznie czujniki Siemensa. Po za tym mogłeś włożyć w ogóle niewłaściwy typ.
  • Poziom 4  
    Po lewej stronie stary czujnik tani zamiennik mechanik mowil ze zalozyl za 30zl 8 miesiecy temu.

    Opel Vectra B 1996 1.8 - Czujnik polozenia walu napiecie na wtyczce Opel Vectra B 1996 1.8 - Czujnik polozenia walu napiecie na wtyczce Opel Vectra B 1996 1.8 - Czujnik polozenia walu napiecie na wtyczce Opel Vectra B 1996 1.8 - Czujnik polozenia walu napiecie na wtyczce Opel Vectra B 1996 1.8 - Czujnik polozenia walu napiecie na wtyczce

    Czyli rozumiem ze jezeli tani zammiennik jezdzil dobrze pol roku to moze na tym Delphi nie jezdzic?

    Chcialbym sprawdzic jakei napiecie wychodzi z ECU na tej wtyczce moze ECU cos psuje, dziwne ze na dwoch pinach przy odlaczonej wtyczce od strony ECU jest po 12v

    Czujnik zamawial mi mechanik ktory zakladal ten pierwszy zamiennik za 30zl
  • Poziom 15  
    Napisałeś „Jak odpinam czujnik walu korbowego to pali w trybie awaryjnym” to akurat niemożliwe , chyba że miałeś na myśli czujnik wałka rozrządu .
    Jeśli tak to może uszkodzone jest koło rozrządu na wałku , nie wiem jak wygląda ono u ciebie ale były takie gdzie była możliwość ubicia elementów współpracujących z czujnikiem .
    Może był pęknięty i z czasem odpadł i teraz tylko czeka by zdemolować Ci motor .

    Moderowany przez ociz:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 4  
    Czujnik walka rozrzadu to ten na gorze jego tez wymienilem bo mialem blad P0350 ze zly sygnal obr/min zamienilem na Delphi i pali na nim jednym jak odlacze czujnik od walu korbowego po 6 sekundach wchodzi w tryb awaryjny i jedzie ale jest slaby, czyli musi byc czujnik walka rozrzadu ten na gorze a od walu korbowego na dole mozna go odloczyc. Jezeli go odlacze to auto jedzie ale jest slabe jezeli go podlacze nowy to nie zapali nie pokaze bledu a jak zaloze stary to pokazuje blad p0350 zly sygnal obr/min ale zapali na awaryjnym czyli nowy jakby dzialal ale nie wysyla impulsu do ECU podejrzewam ze ECU moze cos psuc dajac na kabel sygnalowy napiecie 12v przez co nie zczytuje napiecia obrotow z czytnika bo "zapcha" kabel 12voltami.

    Potrzebuje kogos kto ma podobny samochod i sprawdzilby czy faktycznie ma byc te 12v na 2 kablach i 3 kabel masa, mozliwe ze ECU mi pali te czujniki tak to bym zamowil ECU do weekendu bym mial ale niema jak sprawdzic

    Dodano po 40 [minuty]:

    Teraz najlepsza rzecz wzialem stary czujnik podlaczylem pin 1 i 3 do 12v zasilacza pin 2 poprzez multimetr do minusa i pokazuje napiecie 0.74V jezeli przykladam mlotek napiecie spada do 0.00V czyli czujnik dziala winowajca bedzie komputer ktory daje 12v na linie sygnalowa z czujnika dzisiaj zamowie moze w piatek dam znac czy problem rozwiazany
  • Poziom 4  
    Sprawa zalatwiona autko chodzi jak marzenie, problem byl w czujniku polozenia walu korbowego. Powymienialem czujniki na Delphi nawet wymienilem komputer i dalej nie zapalalo, sygnal z czujnika walu korbowego skakal od 0V do 2-3V bylo to dla mnie za malo jezeli po przylozeniu czegos metalowego dostawalem 0-12V. Dopiero po sciagnieciu uszczelki od czujnika walu korbowego, czujnik wszedl glebiej napiecie wzroslo i samochod pali od strzala bez problemu nawet na zamienniku.

    Pozdrawiam!