Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus C-max 1.6tdci 2011 - nie odpala

13 Mar 2019 21:47 927 49
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich.
    Przedmiotem zmagań jest ford focus c-max 1.6tdci 2011 rok . Auto jak w temacie nie odpala.
    Ciśnienie w rampie podczas kręcenia maksymalnie 400bar, prędkość silnika 280 rpm , brak kodów usterek a sterownik nie otwiera wtryskiwaczy. Immo oczywiście zezwala na start. No i na plaku ładnie pracuje.
    Podmieniłem wtryskiwacze ale bez efektu. Co jeszcze sprawdzić?
    System sterowania silnikiem siemens SID807evo czyżby on był wadliwy?
    Niech ktoś pomoże bo nie mam już pomysłów.


    Nawet na pw ale niech pomoże
  • SterControl
  • Poziom 32  
    Oczywiście że synchro do sprawdzenia. Pozdrawiam.
  • SterControl
  • Poziom 15  
    Rozrząd gra jak ta lala ,,kropka w kropkę''. Jedynie zastanawia mnie jeszcze czujnik wałka rozrządu bo czy na wypiętym i na wpiętym nie zgłasza błędów. Nie mam jak zmierzyć sygnału bo mi oscyloskop zdechł ale spróbuje podmienić czujnik.
  • Poziom 38  
    Czujnik wałka sprawdzisz diodą,czy sprawny
  • Poziom 15  
    Dioda mruga czyli czujnik ok. Co jeszcze zauważyłem to to że w parametrach zadane ciśnienie rampy jest 0. Hmm dlaczego?
  • Poziom 26  
    reaguje na błedy , może dpf off i brak błędów
  • Poziom 15  
    DPF jest ok jak wypnę czujnik różnicowy to widzi zaraz błędy to samo z EGR-em. i innymi czujnikami. Nie zgłasza jedynie błędu czujnika wałka. Wiązke sprawdziłem.

  • Poziom 34  
    mimo wszystko brak synchro. ścięty klin czy coś.
  • Poziom 15  
    Porównywałem parametry z identycznego sprawnego forda. U mnie na zapłonie zadane ciśnienie paliwa jak już wyżej pisałem jest = 0, w sprawnym aucie jest 300 bar. Tu jest problem ale dlaczego? Pomocy (:
  • Poziom 32  
    Może sprzęt się do diagnozy nie nadaje.
  • Poziom 21  
    A tam kodowania wtryskow nie potrzeba robic?Nie ma zadanego cisnienia bo nie ma jednego z parametrow potrzebnego dla ecu do startu.No i teraz trzeba szukac ktory.
  • Poziom 15  
    Testuje go oryginalnymi Delphy oraz FoCom. Kodowanie wtrysków robiłem. Inne wtryski też podmieniane i kodowane. Wszystko o kant d.....y.
  • Poziom 11  
    Sprawdzasz sygnał z czujnika wałka diodą i się dziwisz że o kant du....py - zastanów się.

    Te sterowniki gniły przez wodę która wciekała do środka.
  • Poziom 15  
    Diodą podglądałem tylko czy działa bo nie mam oscyloskopu a testery w parametrach na żywo nie mają prędkości obrotowej wałka. A sterownik jest ok, woda nie weszła i w dodatku już wczesniej podkładałem na próbę drugi sterownik z całą linią immo i jest to samo. I jak myślisz kolego dlaczego mnie ten przypadek dziwi?
  • Moderator Samochody
    Masz w parametrach dawkę paliwa jak kręcisz silnikiem?

    Wyciągnij ECU na zewnątrz, rozklej go obejrzyj, on jest zagniatany, możliwe ze w środku hula woda.
  • Poziom 32  
    Może ostatnia podpowiedź z tego tematu coś pomoże Link Niby sterownik podmieniałeś, ale i tak bym wiązkę przejrzał, bo czasem można się zdziwić jak to jest bez sensu zrobione.
  • Poziom 15  
    Synchro rozrządu jest bo nie informuje błędem przy kręceniu a na plaku lata idealnie. Sterownik rozebrałem zaraz na początku i wygląda jak nowy - żadnej mowy o wodzie.
    Zauważyłem jeszcze jedną rzecz przepływomierz powietrza nie widzi w ogóle przepływu a jest sprawny bo był testowany na innym aucie i tam nawet na włączonym zapłonie już pokazuje jakieś 1.7 g/s . Jak w niego dmucham powietrzem pięknie zmienia wartości u mnie jest totalne 0 g/s i nie reaguje na ruch powietrza. Oczywiście napięcia na nim porównywałem do auta sprawnego i są takie same jak u mnie.

    dodam że
    Przy dłuższej pracy na plaku pojawia się błąd przepływu powietrza (bo jest cały czas zero) oraz wartość zadanego ciśnienia zmienia się choć nie za każdym razem na 32 MPa.
  • Poziom 42  
    Zasilania linni czujników sprawdzone?
  • Poziom 26  
    a jaka historia usterki, kupiony nie palący ,zgasł podczas jazdy , na tym podmieniony sterowniku też nie widział przepływu powietrza i wartośći zadanej ciśnienia
  • Poziom 23  
    Kol. @Jamrug piszesz, że sprawdziłeś wiązkę, ale całą(silnika)?
    Bo podmieniłeś ECU na sprawne, oraz czujniki sprawne, bo to zostaje uszkodzona wiązka.
    Na plaku będzie śmigać, bo to samozapłon, a Ty masz problem z wtryskiem, a właściwie z jakiegoś powodu jego brakiem.

    Wiesz co teraz sprawdzić? wiązkę czujnika przepływu, no chyba że faktycznie cała wiązka przedzwoniona to tylko czekać na cud.

    I tak jak kol. kortyleski pyta, sprawdź zasilania(czyli część wiązki).

  • Poziom 34  
    seat21 napisał:
    a jaka historia usterki, kupiony nie palący ,zgasł podczas jazdy , na tym podmieniony sterowniku też nie widział przepływu powietrza i wartośći zadanej ciśnienia


    To jest najważniejsze - widać że seat21 wie jak naprawiać ! dalsze dyskusja nie ma sensu bez tych informacji.
  • Poziom 15  
    Historii auta nie znam i nie dowiem się bo to od sąsiadów zachodnich przywieziono już zepsute.
    Przewody od przepływki przedzwoniłem aż do samej wtyczki ECU - jest ok.
    Napięcia na podpiętym przepływomierzu:
    pin 2 = 2,5V
    pin 3 = 12v
    pin 4 = GND
    pin 5 = 3V
    Na wypiętym przepływomierzu:
    pin 2 = 5V
    pin 3 =12v
    pin 4 =GND
    pin 5 = 5V

    pin 5 czyli według schematu jest to pin sygnałowy przepływu i jeśli na nim jest napięcie to dlaczego ECU nie widzi przepływu?

    Muszę dorwać oscyloskop i sprawdzić co tam faktycznie sie dzieje bo jeśli jest ok to znaczy ze oba ECU są do bani.
  • Poziom 32  
    Ja bym handlarzowi w życiu takiego nie wziął jakby mi nie podstawił sprawnego auta do wglądu, bo kolego nie ma sprawnych aut z Niemiec i one wszystkie są uszkodzone. Akurat robię takie rzeczy i daje Ci słowo, że to co zrobiłeś i masz zamiar zrobić już zostało zrobione. Czep się rzeczy nietypowych, tzn. takich, na jakie kogoś nie było stać, bo nie miał oleju w głowie. Włącznie z wymianą silnika na całkiem nie ten typ i wszystkim co nietypowe. Pierwsze słyszę, aby napięcie zasilania przepływomierza przysiadało, więc raczej coś tam będzie w tej wiązce.
  • Poziom 15  
    OK.
    Ale na pinach 2 i 5 są sygnały a zasilanie 12V na 3 i 4 .
  • Poziom 32  
    To zweryfikuj. I zweryfikuj czy nie powinieneś mieć 0V (wypięty) i ok. 1V (wpięty) sygnału, bo tak jest poprawnie. Czy instalacja na pewno nie nosi śladów sztukowania, itp. ?
  • Poziom 26  
    Jeszcze raz bo nie rozumiem masz dwa komputery i na obydwu zachowanie takie same ,czyli brak przepływu powietrza i odczytu ciśnienia zadanego cr
  • Poziom 15  
    Dokładnie tak samo na obu sterownikach

    Zastanawia mnie jeszcze czujnik położenia neutrala na skrzyni biegów, bo przeglądając schemat widzę ze jest dopięty do ECU a nie miałem podglądu w parametrach położenia biegów. Ma on jakiś wpływ na rozruch silnika?
  • Poziom 32  
    A rozrusznik z jakiej racji kręci ?