Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G x18xe1 - napięcie paska rozrządu

yagoni2 14 Mar 2019 08:56 426 25
  • #1 14 Mar 2019 08:56
    yagoni2
    Poziom 4  

    Hej, sprawa wygląda tak, że rozrząd miałem wymieniany 10 tys. km temu (wszystko razem z pompą wody) i zauważyłem, że pasek nie jest dobrze napięty a mianowicie schodzi nawet na lewo od znacznika "used". Mam podejrzenie że źle napięty pasek generuje przykre dźwięki na rozgrzanym silniku. Pytanie brzmi: czy mogę go poluzowac i napiąć z odpowiednią siłą bez wymiany paska ani czegokolwiek? Mogę na przykład przytrzymać imbusem napinacz w aktualnej pozycji, popuscic śrubę na środku, dociągnąć imbusem na pozycję "used" i dokręcić? Czy trzeba w takiej sytuacji zmienić pasek? Opel Astra G x18xe1 - napięcie paska rozrządu

    0 25
  • #3 14 Mar 2019 09:52
    yagoni2
    Poziom 4  

    bubu1769 napisał:
    Możesz go bez problemu napiąć bez konieczności wymiany.


    ale rozumiem, że nie mogę go zluzowac totalnie i znów napiąć?

    0
  • #4 14 Mar 2019 10:09
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Nawet możesz całkowicie zdjąć pasek i założyć z powrotem pamiętając by rozrząd był ustawiony na punktach i wtedy napinacz ustawić na pozycje "used".
    Tylko po co?
    Ustaw napinacz, obróć ręcznie kilka razy wałem i sprawdź czy napinacz dalej jest we właściwej pozycji, ewentualnie go popraw.

    0
  • #5 14 Mar 2019 10:22
    yagoni2
    Poziom 4  

    Spotkałem się z twierdzeniem, że raz założony i zdjęty pasek nie nadaje się do ponownego założenia , stąd pytanie.

    0
  • Pomocny post
    #6 14 Mar 2019 10:28
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Oczywiście można go wymienić jeśli nie jesteśmy pewni jego historii bądź pozostało niedużo czasu do jego wymiany ale jeśli pasek jest relatywnie nowy to zdjęcie go i założenie z powrotem w niczym mu nie szkodzi.

    0
  • #7 14 Mar 2019 11:01
    andrzej20001
    Poziom 43  

    yagoni2 napisał:
    rozrząd miałem wymieniany 10 tys. km temu
    nie grzeb jak mechanik zakładał niech poprawi. Pasek świeży można napiąć ponownie.

    0
  • #8 14 Mar 2019 11:05
    yagoni2
    Poziom 4  

    Przebieg może i 10 tys. ale było to prawie 2 lata temu. Mało jezdzone było 😊

    0
  • #10 14 Mar 2019 17:45
    LENIWIEC_PL
    Poziom 23  

    yagoni2 napisał:
    ale rozumiem, że nie mogę go zluzowac totalnie i znów napiąć?

    Całkowite zluzowanie spowoduje że pasek przeskoczy o jeden lub kilka ząbków.

    0
  • #11 14 Mar 2019 18:46
    yagoni2
    Poziom 4  

    No niestety poleglem na srubie od napinacza. Gniazdo torx się obrobilo. Jakieś pomysły jak to teraz odkręcić domowymi sposobami? 😩

    0
  • #13 14 Mar 2019 19:47
    jasio1234567
    Poziom 14  

    Z tym młotem bym uważał. Tam szybko idzie urwać łapę co trzyma napinacz a wtedy pompa oleju do zmiany

    0
  • #14 14 Mar 2019 21:35
    marszałekkom
    Poziom 12  

    Ja musiałem użyć szlifierki pneumatycznej i zeszlifowałem łeb śruby. Potem zdjąłem napinacz a pozostałość śruby wykręciłem szczypcami. Niestety uszkodziłem przy tym powierzchnię napinacza, ale i tak był do wymiany. Musisz to zrobić jakoś delikatnie żeby nie dotknąć kamieniem szlifierskim napinacza. Niestety w tych silnikach ładują tam takie płytkie łby śrub i często przy wymianie się obróci klucz w gnieździe i po ptakach.

    0
  • #16 14 Mar 2019 21:59
    yagoni2
    Poziom 4  

    Dobra udało się rozwiercic śrubę. Niestety trochę pokancerowalem napinacz:/ Nada się jeszcze? w sumie to tylko ten plasticzek dostał. Opel Astra G x18xe1 - napięcie paska rozrządu

    0
  • #17 15 Mar 2019 09:18
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    Osłona łożyska uszkodzona.
    Otwór śruby uszkodzony.
    Otwór do napinania uszkodzony.
    Ja bym wymienił ten napinacz, majatek to nie będzie.
    Poza tym w zestawie z nowym napinaczem będziesz mieć nowa śrubę.

    0
  • #18 15 Mar 2019 10:58
    yagoni2
    Poziom 4  

    Jak patrzę to sam napinacz ok 100 zł wszędzie kosztuje:( trochę drogo bo cały zestaw rozrządu z pompą wody kupiłem za 300 ;/ a jakich producentów takich rolek napinajacych polecacie?

    0
  • #19 15 Mar 2019 18:13
    LENIWIEC_PL
    Poziom 23  

    yagoni2 napisał:
    a jakich producentów takich rolek napinajacych polecacie?

    GM(General Motors) - orginał opla
    Febi - zamiennik bardzo dobrej jakości
    LUK - rzadko spotykany ale dobry
    Sachs
    No i często można spotkać też napinacze firmy Mapco lecz te tylko w ostateczności gdyż to niska póła.

    0
  • #20 20 Mar 2019 15:09
    yagoni2
    Poziom 4  

    Ok kupiłem nowy napinacz w zestawie z paskiem i rolkami. Rozrząd ustawiony dobrze na znaki - tu wszystko jest ok. Niepokoi mnie jedynie latająca wskazówka na napinaczu podczas obracania silnikiem. Na filmie zrobione są dokładnie 2 obroty wałem. Jak widać napięcie przed i po też jest różne, czy tak ma być? 😓

    https://youtu.be/jK-D8fTQiRU

    0
  • #21 20 Mar 2019 15:37
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ma być w polu optymalnym jak kręcisz spokojnie w prawo

    0
  • #22 20 Mar 2019 15:46
    yagoni2
    Poziom 4  

    A co jest optymalnym polem? No kręcę spokojnie przecież, a widać, że lata jak nie powiem kto po pustym sklepie.

    0
  • Pomocny post
    #23 20 Mar 2019 17:36
    andrzej20001
    Poziom 43  

    W trakcie ruchu w prawo układu ma być w znaczniku.

    0
  • Pomocny post
    #24 20 Mar 2019 18:06
    Daro122
    Poziom 29  

    Na nowym pasku napinasz na kreskę we wgłębieniu , jeżeli potem zachodzi konieczność zluzowania paska napinasz na kreskę po lewej stronie , pasek pracujący dłużej niż dwie godziny uważa się za używany .

    0
  • Pomocny post
    #25 20 Mar 2019 20:02
    marszałekkom
    Poziom 12  

    To normalne że wskazówka rusza się w trakcie obracania wałem, szczególnie jak tak szarpiesz za wał. Ważne jest żeby na moment przed końcem drugiego obrotu kręcić raczej powoli i spokojnie (załóż coś dłuższego na klucz, jakąś rurę czy coś) i nie pozwolić żeby wał się cofał. I w GMP ma być na znaku "used".

    0
  • #26 21 Mar 2019 08:08
    yagoni2
    Poziom 4  

    marszałekkom napisał:
    I w GMP ma być na znaku "used".


    Pasek jest nowy.

    Ustawiłem na NEW w GMP. Po odpaleniu wskazówka drga właśnie na NEW czyli raczej jest OK.

    0