Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.5 dci wysokie ciśnienie common rail

krystian250692 15 Mar 2019 20:33 3846 14
  • #1
    krystian250692
    Level 10  
    Witam. Mam pewien problem z renault master 2.5 dci 120KM i niestety nie potrafię tego ogarnąć w związku z tym piszę do kolegów. Sprawa wyglada tak że auto odpala i po sekundzie gaśnie. Ciśnienie paliwa momentalnie wzrasta do 1800 bar (wskazanie delphi ds150e) i auto odrazu gaśnie. Regulator ciśnienia wymieniony na drugi problem wciąż ten sam. Po odpięciu wtyczki z regulatora auto nie odpala ale ciśnienie stopniowo wzrasta podczas kręcenia i opada po zaprzestaniu. Nie mam pomysłu już. Dotychczas sprawdziłem wiązki kabli podmieniłem regulator wtryski sprawdzone u pompiarza szyna cr też podmieniona chociaż wątpię żeby to była jej wina. Nie wiem myśle o sterowniku albo o trzecim regulatorze. Czy jest coś co można by jeszcze sprawdzić? Błąd w sterowniku df 053 funkcja regulacji ciśnienia paliwa. Proszę o jakieś sugestie
  • #3
    krystian250692
    Level 10  
    Tak sterownik byl zmieniany bo auto bylo po kolizji. A czy pompa to nie wiem niestety...
  • #5
    genek1000
    Level 35  
    Silnik w masterach różniły sie typem układu wtryskowego . Do 2006 i od 2006 do 2010 .
    Różnica polegał m. in. w odwrotnym sterowaniu zaworem regulacji ciśnienia .
    Reszty domyśl się sam :D
    Super fachowcy i starzy wyjadacze nie raz na tym polegli :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    szymitsu21 wrote:
    Brak wysterowania regulatora. Zrób test elementów i sprawdź ciągłość przewodów.

    Gdyby to był problem zasilania regulatora ,
    to to
    krystian250692 wrote:
    Po odpięciu wtyczki z regulatora auto nie odpala ale ciśnienie stopniowo wzrasta podczas kręcenia i opada po zaprzestaniu.

    Nie miałoby prawa bytu :D
  • #6
    krystian250692
    Level 10  
    No nie gadaj hehe. A szczerze przez chwile mialem taki pomysł żeby zamienić kable we wtyczce 🙂 rano jak wstane odrazu sprobuje zobaczymy co z tego wyjdzie i dam znać. Mam nadzieje że pomóże bo już ręce opadają 🙂
  • #7
    genek1000
    Level 35  
    krystian250692 wrote:
    No nie gadaj hehe. A szczerze przez chwile mialem taki pomysł żeby zamienić kable we wtyczce

    No nie gadaj Hehe :D
    A co ci da zamiana przewodów zasilających elektromagnes prądu stałego :?:
    Będzie ciągnął w drugą stronę :?: :D
    Fizyka szkoły podstawowej :D
    Mój bład bo zamiast "odwrotnym sterowniu " miałem napisać "odwrotnym działaniu " :cry:
  • #8
    krystian250692
    Level 10  
    Obys miał racje kolego 🙂 osobiście wyśle ci piwo jak zabangla 🙂😊
  • #9
    genek1000
    Level 35  
    krystian250692 wrote:
    Obys miał racje kolego 🙂 osobiście wyśle ci piwo jak zabangla 🙂😊

    Chyba nie zrozumiałeś sarkazmu :cry:
    Nic ci nie da zamiana przewodów we wtyczce :cry:
  • #10
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    genek1000 wrote:
    szymitsu21 napisał:
    Brak wysterowania regulatora. Zrób test elementów i sprawdź ciągłość przewodów.

    Gdyby to był problem zasilania regulatora ,
    to to
    krystian250692 napisał:
    Po odpięciu wtyczki z regulatora auto nie odpala ale ciśnienie stopniowo wzrasta podczas kręcenia i opada po zaprzestaniu.




    Nie był bym taki pewien.
  • #11
    genek1000
    Level 35  
    szymitsu21 wrote:
    genek1000 wrote:
    szymitsu21 napisał:
    Brak wysterowania regulatora. Zrób test elementów i sprawdź ciągłość przewodów.

    Gdyby to był problem zasilania regulatora ,
    to to
    krystian250692 napisał:
    Po odpięciu wtyczki z regulatora auto nie odpala ale ciśnienie stopniowo wzrasta podczas kręcenia i opada po zaprzestaniu.




    Nie był bym taki pewien.

    Dlaczego :?:
  • #12
    Fabian84
    Level 2  
    Witam potrzebuję szybkiej pomocy mam ten sam problem podmieniłem sterowniki pompę paliwa steruje ale ..nie steruje zaworem od turbo ??
  • #13
    autoas
    Level 42  
    Fabian84 wrote:
    mam ten sam problem

    Ale to nie ten sam problem....
  • #14
    Fabian84
    Level 2  
    no to od początku jeśli włożę sterownik nr.1 to chwilowe ciśnienie też podchodzi po 1800 podmieniłem już regulator ciśnienia nic to nie zmieniło ....podmieniłem ecu żeby się upewnić czy wiązka regulator etc. działa poprawnie i po zmianie ciśnienie paliwa w pozadku samochód opdpala jeździ no ale nie steruje zaworkiem od aktuatora turbo czyli doładowania brak i ma moc ok. 80HP czyli wracam do wpisu kolegi brak regulacji ciśnienia paliwa
  • #15
    krystian250692
    Level 10  
    Witam. W moim przypadku pomogła wymiana sterownika i regulatora ciśnienia paliwa ponieważ stary był caly czas otwarty na maks. Jeśli chodzi o sterownik musi być identyczny jak i ten na ktorym auto chodzilo. Ja osobiście wymieniłem cztery sterowniki dopiero za piątym auto zaczeło pracować. Nie słuchaj że sterowniki się nie różnia. Rozmawiałem z facetem z Siedlec który praktycznie tylko nimi sie zajmuje i sterownik musi być identyczny numer w numer. U mnie był 0 281 013 363 i taki sam zakupiłem. Master śmiga już tydzień. Oczywiście nie twierdze ze u Ciebie jest uszkodzony regulator i sterownik. W moim przypadku tak to wygladało ze ciśnienie wybijało na 1800 wiec podmieniłem na inny regulator dopiero na nowym ze sklepu odpalił ale falowały obroty więc zabrałem się za sterownik.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeśli brak sterowania turbo no to albo gruszka przy turbo,zaworek lub vacumpompa ale to chyba sprawdziłeś więc zostaje sterownik tymbardziej że masz z innego auta.