Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter W 906 - Kontrolka świec żarowych po uruchomieniu.

16 Mar 2019 17:37 360 1
  • Poziom 10  
    Witam

    Od kilku dni mojego sprintera dręczy pewna przypadłość. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ( zwłaszcza rankiem, lub po długim postoju gdy ostygnie ) Włącza się kontrolka świec żarowych. Oczywiście po przekręceniu zapłonu kontrolka świec żarowych gaśnie, lecz ponownie zaświeca po około 20 sekundach od uruchomienia. Gaśnie dopiero po około minucie jazdy ( nie testowałem na postoju ).
    Dodatkowo podczas dzisiejszej jazdy, silnik miał pewne anomalie. Czułem wyraźne opóźnienie przy uruchamianiu się turbiny (przepaść, brak mocy przez te 100-300 obrotów zanim się wkręcił po czym przy otwartym oknie słyszałem miły świst turbo i było w porządku), uruchamiała się później niż zazwyczaj, silnik wydawał inny dźwięk ale to na obrotach poniżej ok. 2000obr/min zanim się turbo załączyło. Po zaparkowaniu na parkingu i wyłaczeniu samochodu czułem wyraźny zapach spalanego oleju silnikowego. Samochód nie kopcił gdyż zwracałem na to szczególną uwagę.

    Po dosłownie 3 minutach bo byłem tylko w bankomacie, wsiadłem w samochód i go uruchomiłem i pojechałem dalej, wszystko wróciło do normy, nie miał tej "przepaści przy przyśpieszaniu" brzmiał normalnie, podczas naciskana pedału gazu. Był zrywny i dynamiczny jak zazwyczaj.

    Co może być powodem takich dziwnych zachowań silnika ? Boję się swądu tego oleju. Nie dawno wymieniałem w bardzo porządnym i renomowanym warsztacie ( jestem w 100% pewny dobrze wykonanej usługi) uszczelkę pod głowicą gdyż biło mi ciśnienie do układu chłodniczego. Głowica była planowana, komplet nowych uszczelek dodany, wymieniona odma gdyż był z nią tam jakiś problem. Auto śmigało, lecz czasami zdarzało mi się to również przed wymianą głowicy, że była "przepaść" przy dodawaniu gazu.

    Zazwyczaj miało to miejsce kiedy po kilku minutach postoju np na światłach, czy wyskoczyłem po coś do sklepu wjechałem na drogę szybkiego ruchu i mu depłem. Czasem ustawało w trakcie jazdy poniżej 2100 obrotów, czasem dopiero po zatrzymaniu się właczeniu i wyłączeniu silnika. Zachowanie to było bardzo ale to bardzo sporadyczne.

    Dodam że serwis mercedesa, około 1,5 roku temu starał się zdiagonozować usterkę, około dwie godziny był pod komputerem ( byłem przy teście ) usunęli jakiś błąd, a reszte wszystko było w normie. Usterka po tym czasie była bardzo sporadyczna i trwała krótko. Podczas wspomnianej jazdy, bardzo długo trwało zanim wszystko wróciło do normy.

    Spotkał się ktoś z taką przypadłością ? Turbo umiera? A może coś ze sterowaniem, które czasem się wiesza ? Chciałbym iśc po najmniejszej lini oporu i wykluczyć wszystko inne zanim zabiorę się za turbinię.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Jeżeli chodzi o kontrolkę świec żarowych, to objawy które opisałeś oznaczają uszkodzenie świecy żarowej.