Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai 2.0 CRDi 140KM - Wymiana świec żarowych

16 Mar 2019 18:02 243 9
  • Poziom 10  
    Witam,
    Wziąłem się za wymianę świec żarowych, bo jak jest zimno, to ciężko odpala ( za 5 razem z reguły) i kopci na szaro. Ciężko sprawdzić multimetrem bez rozebrania układu, bo świece są połączone listwą, a nie oddzielnymi kablami. Rozkręciłem, zdjąłem listwę i sprawdziłem oporność, ale nie wiem co sądzić o wynikach.
    3 świece mają 0.4-0.5 Ohma, a jedna 0.9, ale mierzyłem je przez masę na silniku, więc rezystancja chyba nie jest rzeczywista. Jak myślicie?
    Jak z kolei sprawdziłem przewodem, to iskra jest na wszystkich, ale jakaś słaba. Nie wiem co sądzić, a nie chcę wykręcać bez potrzeby.
    Macie jakieś pomysły?
    Pomoc potrzebna na cito :).
  • Poziom 14  
    Niby wg autodaty powinny mieć ok. 0,2 oma, ale jak dla mnie to wszystkie są sprawne.
  • Poziom 24  
    Ja sprawdzam pobór prądu amperomierzem . Pierwszy pomiar wszystkie świece razem ( różne auta i różny pomiar ) , Drugi pomiar każda świeca osobno . Każda powinna pobierać tyle samo np. 20 A.
  • Poziom 10  
    Nie rozumiem. Jak mogą mieć 0.2 ohma, skoro nowe mają 0.9 na zimno, a na ciepło przecież tylko więcej będą miały?

    Dodano po 22 [minuty]:

    rynio_di napisał:
    Każda powinna pobierać tyle samo np. 20 A.

    Z prawa Ohma można wyliczyć pobierany prąd - U=IxR, czyli I=U/R. Nie pasują mi jednak wartości podawane w odpowiedziach - poprawcie mnie, jeśli źle myślę. Skoro świece powinny mieć R=0.2 Ohm, to prąd przez nie pobierany, przy założeniu U=14V napięcia, będzie wynosił I=70A na świecę, a to chyba za dużo. Jeśli natomiast prąd będzie miał 20A, to opór na świecy powinien wynosić 0,7, a nie 0,.2 Ohma.
    Może jakiś elektryk by pomógł w tej kwestii? :)
  • Poziom 30  
    Prawo oma znasz , podpowiedź padła już wyżej "Każda powinna pobierać tyle samo" , najważniejsze to że są świece na różne napięcia i zasilenie takiej świecy napięciem 12 V zazwyczaj jej nie służy .
  • Poziom 10  
    Mam kupione nowe 11V, ale chodzi mi sprawdzenie starych, zamontowanych jeszcze w silniku. Chcę je sprawdzić, ale tyle różnych wersji, jeśli chodzi i rezystancję krąży w sieci, że już nie wiem co myśleć. Sam pomiar natomiast, zakładając że mierzę przez blok silnika (minus na bloku nie na świecy), nie jest dla mnie oczywisty, bo blok przecież ma swój opór. Źle myślę?
  • Poziom 10  
    Pomiar rezystancji nie zawsze jest wiarygodny. Najlepszy jest pomiar prądu. Miernik tradycyjny do 20 A spokojnie wystarczy albo cęgowy. Po kilku sekundach od podania zasilania na świecę prąd powinien się ustabilizować co koło 10-12 A przy sprawnej świecy.
  • Poziom 43  
    Arfik napisał:
    Chcę je sprawdzić, ale tyle różnych wersji, jeśli chodzi i rezystancję krąży w sieci, że już nie wiem co myśleć.

    Świece sprawdza się na pobór prądu a nie rezystanację bo ta się zmienia.
    Zimna ok 20A po pierwszym podłączeniu.
  • Poziom 21  
    Juz nie raz mialem ze swiece mialy 0.8 oma a byly niesprawne.Jak to sa swiece na 12v to kabel do plusa i sprawdzasz czy iskrzy jak iskrzy to dobra.Choc raz mialem przypadek ze iskrzyla a miala zwarcie bo sie kopcila w srodku zamiast koncowka
  • Poziom 10  
    Wymieniłem i kultura pracy od razu inna. Jak się trochę schłodzi napiszę, czy przestał dymić przy uruchomieniu.
    Świece, które wykręciłem miały po 0.3 Ohma (jedna 0.6), a nowe 0.9.
    Zapewne macie rację, że pobór prądu daje lepsze wskazanie, niemniej jednak oporność to też informacja. Dodam tylko, że wszystkie świece iskrzyły.
    Pisałem o oporności, bo jak dobrze pamiętam z fizyki, im większy opór, tym więcej ciepła. Stąd mój brak zrozumienia co do niektórych wpisów, że zero oporności, to dobra świeca. Wg mnie, to złom.
    Ten sposób rozumowania odnoszę do wskazań, jakie zmierzyłem po wykręceniu starych świec, czyli 0.3 Ohma. Wg mnie grzały, ale słabo, co świadczy o ich zużyciu.
    Tak rozumuję, ale mogę się mylić :).