Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzona Turbina rav4 2.2 d4d

16 Mar 2019 20:53 183 4
  • Poziom 3  
    Witam padło mi turbo rav4 2.2 d4d 136 km 2008 r podczas wyprzedzania nagle zaczęło przeraźliwie gwizdac (wcześniej zero objawów) po wymontowaniu okazało się że wirnik ociera o muszle i tu moje pytanie co teraz? Wiadomo turbo do regeneracji ale zastanawia mnie czy zmielone fragmenty wirnika nie dostały się na tłoki proszę bardzo o podpowiedzi
  • Poziom 30  
    To co się zmieliło wyleciało już przez wydech , większe kawałki zatrzymały się w interkulerze , zajrzyj może coś się tam jest .
  • Poziom 9  
    Prezes1985r napisał:
    Witam padło mi turbo rav4 2.2 d4d 136 km 2008 r podczas wyprzedzania nagle zaczęło przeraźliwie gwizdac (wcześniej zero objawów) po wymontowaniu okazało się że wirnik ociera o muszle i tu moje pytanie co teraz? Wiadomo turbo do regeneracji ale zastanawia mnie czy zmielone fragmenty wirnika nie dostały się na tłoki proszę bardzo o podpowiedzi


    Tak sprawdź chłodniczkę intercoolera , wymontuj wypukaj. Nic nie przeleci przez to sitko do kolektora wlotowego.
    Wirnik po stronie pierwotnej - spalin jest uszkodzony?
    Czy po stronie sprężania ?
    Jeśli po pierwotnej to poleciało do katalizatora i już .
    Wyciągnij turbine , można kupić już wyważony wkład , ja tak zrobiłem do mojego Sorento 2,5 CDRi
    Warto to zrobić , często firmy zajmujące się wymianą turbin tak robią.
    To nie jest skomplikowane. Pamiętaj tylko o zalaniu olejem kanału smarowania turbiny podczas montażu.

    Możesz oczywiście też dać turbine do naprawy regeneracji.
    ale i tak trzeba będzie ją zamontować.

    powodzenia pozdrawiam
    bart
  • Poziom 3  
    Po stronie gorącej uszczerbiona jedna łopatka natomiast po syltronie zimnej przytarte :(((((
  • Poziom 9  
    Na 98 % poleciało do wydechu . Jeśli małe to nie ma się czym przejmować . Wypali się. Jak duże to trzeba zdjąć katalizator i wysypać śmieci, żeby go nie wytłukło z czasem. Ale na wejściu Kata jest siatka i tam się zatrzyma i z czasem się wypali. Raczej nie poleciało przez obwód EGR , zresztą tam jest chłodniczka spalin i też nie wleci do silnika .
    Regeneruj turbinę lub wymień jej wkład. Ja bym wymieniał wkład razem z KARKAS'em . Chodzi o to że w starym karkasie , wyciera się gniazdo łożyska olejowego.
    Wymiana samego wirnika nie daje dobrego efektu bo mogą być bicia związane z luzem w gnieździe łożyska olejowego.

    powodzenia
    bart