Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Texa Navigator - Brak diagnostyki z Knorr z Knorr KB4TA

16 Mar 2019 21:54 306 17
  • Poziom 14  
    Witam,
    nie mogę połączyć się z centralką w temacie za pomocą Texy. Texa pokazuje podłączenie poprzez w piny (niestety nie zrobiłem screen'a) w gnieździe, które wygląda inaczej w naczepie, niż w komputerze. Widziałem temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2423158.html

    I stąd pytanie, czy ktoś diagnozuje ten system Texą? Da się to zrobić przez Gniazdo ISO7638? Powinienem szukać możliwości wyprowadzenia gniazda diagnostycznego?

    Próbowałem kodów błyskowych, ale coś mi ewidentnie nie wychodzi.
  • Poziom 21  
    Wg serwisówki w gnieździe modulatora nie ma linii k. Pozostaje więc tylko can czyl ISO7638
  • Poziom 14  
    Też mi się tak wydawało, a przejściówka przez gniazdo nie pozwala na połączenie. Texa podobny problem ma w Haldexie. Zastanawiam się, czy z tą centralką w ogóle mogę się połączyć..
  • Poziom 19  
    Posiadam Texa i jeszcze nie odmówiła mi połączenia z knorr czy heldex, łącze się przez gniazdo ISO 7638.
  • Poziom 14  
    A łączyłes sie konkretnie z ta centralka? Pytam, poniewaz teoretycznie texa nie podaje możliwości połączenia sie przez gniazdo, gdzie z Tebs'em Knora nie bylo problemów
  • Poziom 19  
    Masz rację ja włączyłem się z Tebs , do tej KB4TA texa ma opis manualny lub za pomocą pionów są dwa rodzaje.
  • Poziom 14  
    2 rodzaje pinow? Mi wyswietla tylko jeden, który nie pokrywa sie ze złączem..
  • Poziom 14  
    Zdjecie z lewej (koncowka 738) przedstawia starszy model centralki, natomiast ta z prawej tak jak i u mnie nie zgadza się z prawdziwym gniazdem. Tak czy owak, dziekuje za zaangażowanie.
  • Poziom 21  
    Jeśli texa łączy tylko po linii k i l to z nowym typem centralki nie połączysz się.
    Masz obudowę podobną do TEBS 4 ?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    kisiol napisał:
    Moja Texa pokazuje tak i trzecia opcja jest manual kody błyskowe.


    Też kiedyś próbowałem się z tym połączyć Texą. Zarówno poprzez piny jak i poprzez dedykowane złącze.
    Efekt był taki, że zdiagnozowałem to kodami migowymi, wymieniłem co trzeba i naczepa chodzi do dziś.
  • Poziom 25  
    Problem z połączeniem możesz mieć z powodu uszkodzonego gniazda diagnostycznego. Ja w tych wypadkach łącze się bezpośrednio na wtyczce modulatora wkuwając się w gumkę złącza od przewodu.
  • Poziom 14  
    A z tymi kodami migowymi, to bodaj 3 razy nacisnąć pedał h-ca w przeciągu pierwszych 15 sekund i odczekać 5 sekund? Siła wciśnięcia, lub czas trwania może mieć znaczenie? I co ma migać, ABS czy ABS1 ? Nigdy nie korzystałem z kodów migowych..


    Gucio, to nie jest TEBS, to jest starsza wersja. Jakaś taka przejściówka między czystym ABS, a EBSem..
  • Poziom 8  
    stanisławpiotr napisał:
    Problem z połączeniem możesz mieć z powodu uszkodzonego gniazda diagnostycznego. Ja w tych wypadkach łącze się bezpośrednio na wtyczce modulatora wkuwając się w gumkę złącza od przewodu.


    W instrukcji do której link był wyżej jest informacja iż złącze do diagnostyki musi podłączyć się z 4 pinami w modulatorze.
    X1-2 = Diagnostics ground
    X1-3 = 5 Volt CAN low
    X1-5 = 5 Volt CAN high
    X1-10 = 24 Volt diagnostics supply

    Nie jestem tylko pewien gdzie w OBD powinny być podłączone te 4 kabelki, aby umożliwić diagnostykę.
    Domyślam się, że
    diagnostic ground powinno byc podłączone w OBD pod pin 5
    CAN Low pod pin 14
    CAN High pod pin 6
    diagnostics supply pod pin 16
    Czy może gdzieś mój tok rozumowania jest błędny ?
  • Poziom 14  
    Walczyłem z tym jeszcze troche i poleglem. Na nic wkluwanie sie w przewody. Albo ja cos robie zle, albo texa nie ogarnia. Kodów blyskowych wywołać nie umiem.
  • Poziom 23  
    kolego zrób fotkę tego zaworu